Snapback verzenden uit USA naar NL

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Raminl
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2017, 10:53

Snapback verzenden uit USA naar NL

Bericht door Raminl »

Ik koop bij een Amerikaanse particulier (géén bedrijf) een zwarte Nike snapback (oftewel pet) uit Frankenmuth (ZIP Code 48734).
De snapback verkoopt hij mij voor $30 (excl. verzendkosten).
Echter moet ik rekening houden met BTW, voorschietkosten van de bezorger aan de deur, enzovoort.

Wat zijn de goedkoopste en beste verzendmethodes van USA naar NL voor mij?
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Snapback verzenden uit USA naar NL

Bericht door RiverCola »

Mijn ervaring met internationale verzendingen is dat je beter voor de iets duurdere optie kunt kiezen en de verzender het pakketje laat verzenden met 1 van de commerciële partijen en NIET met het overheids-postbedrijf (hier Post.nl, daar USPS).

Mijn reden: ik heb al meerdere keren gemerkt dat pakketjes die via overheidspostbedrijven verzonden worden, terecht komen bij Post.nl en Post.nl is onbetrouwbaar. Je pakket kan zomaar wekenlang ergens op Schiphol blijven liggen, helemaal nooit meer aankomen of je krijgt inderdaad een forse naheffing + inklaringskosten op basis van een geschatte waarde van het pakket. Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar volgens mij mogen de commerciële partijen, zoals DHL en UPS, hun eigen 'inklaring' verzorgen en dat scheelt een berg tijd en een berg geld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer