Hallo allemaal,

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Brenda1986
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2017, 00:14

Hallo allemaal,

Bericht door Brenda1986 »

Hallo,

Ik ben Brenda en nieuw hier op het forum, ik heb altijd al een droom gehad die ik als het in mijn geval mogelijk is eens zou willen waarmaken. Namelijk beren bekijken in het wild, en dan het liefst Grizzlyberen die staan iniedergeval boven aan mijn lijstje. Ik heb er geen behoefte aan om vanuit een hutje of vanaf grote hoogte de beren te bekijken want naar mijn idee kan ik dan net zo goed naar de dierentuin, Ook vanaf een boot lijkt me niks, nu is alleen mijn probleem dat ik in een rolstoel zit en niet alles toegankelijk is en ook zit ik met de toegankelijkheid van de paden die misschien vaak rotsachtig en ruw bergachtig zijn zodat dit misschien te gevaarlijk is om met mijn rolstoel te rijden, Met wat bergen heb ik persoonlijk niet zo,n moeite aangezien ik redelijk behendigd ben. Ik wilde graag naar Grand teton National park, zou ik daar zonder problemen beren kunnen kijken in mijn geval? En zijn daar ook nog normale paden? Zoals zandpaden of paden die geasfalteerd zijn? Gras of kleine steentjes is ook geen probleem. De toegankelijkheid van de hotels moet niet zo'n probleem zijn lijkt me, en is 2 weken genoeg voor zo'n vakantie of raden jullie langer aan? Eventueel tips voor ander plekken in Amerika om beren te kijken zijn ook welkom, als dit voor mij niks is, zelf had ik ook nog Yellowstone in gedachten.


Groetjes Brenda
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hallo allemaal,

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Brenda, welkom op het forum!
Wij zijn al meerdere keren in Grand Teton en Yellowstone geweest, maar je moet echt geluk hebben om daar een grizzly te spotten. En de keren dat we een beer zagen was het gewoon vanuit de auto. Ik weet ook niet of ik een beer zou willen zien als ik niet in de auto zat. :wink: In Canada zul je meer kans hebben; ook gewoon vanaf de weg.
Op de sites van de parken kun je zien wat de mogelijkheden zijn met een rolstoel. Voor Yellowstone zie hier.

In Grand Teton zou je wellicht de paden bij Colter Bay kunnen doen (naar Heron Pond en Swan Lake).

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer