Rijbewijs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Rijbewijs

Bericht door Erwin74 »

Mijn zoon is 17 jaar en wil graag zijn rijbewijs halen. Liefst via het "Parent taught driver education program". Wij hebben ons US Texas rijbewijs pas sinds afgelopen september en ik moet aantonen dat ik minimaal 3 jaar een rijbewijs heb en ook geen misdrijven/zware overtredingen heb begaan de laatste 3 jaar. Ik heb natuurlijk een NL rijbewijs en ben een voorbeeldig bestuurder geweest in NL. Via het RDW heb ik wel al een echtheidsverklaring aangevraagd van mijn NL rijbewijs die ik toch ook nodig had om extra korting op de autoverzekering te krijgen. Mijn vraag is of er iemand is die hier ervaring mee heeft gehad en bestaat er in NL naast het echtheid-document voor het rijbewijs ook iets soortgelijks maar dan m.b.t. goed gedrag?
Fellow2012

Re: Rijbewijs

Bericht door Fellow2012 »

Erkent TX jouw Nederlandse rijbewijs? Toen ik naar VA verhuisde erkende VA alleen Duitse en Franse rijbewijzen. Ik moest dus zowel theorie als praktijkexamen doen. Maw, als TX het NLse rijbewijs niet erkent, zullen ze de historie van afgelopen drie jaar wel erkennen?

Trouwens, high schools hebben toch een vrij goedkoop of gratis “driver’s license” program, vaak inbegrepen als een leerpakket?
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Rijbewijs

Bericht door Erwin74 »

De school bied dit programma niet meer aan. Texas erkent geen Nederlandse rijbewijzen maar als ik kan aantonen mijn rijbewijs langer dan 3 jaar te hebben en geen misdrijf (zware verkeersovertreding zoals bijv. rijden onder invloed) heb gepleegd is dit mogelijk. Dit is helaas niet het geval omdat misdrijven niet op je rijbewijs geregistreerd worden in Nederland en zullen wij ons aldus moeten wenden tot een erkende rijschool. Had veel geld gescheeld als het wel had gekund.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer