Medicijnen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
lnvdw
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Medicijnen in Amerika

Bericht door lnvdw »

Beste Lezers,

Ik ga in 2017 voor 4 jaar naar Amerika en nu vroeg ik mij af hoe dat werkt met mijn medicijnen. Ik slik 2 zware medicijnen die voorgeschreven worden door mijn huisarts en de pil. Voor 4 jaar medicijnen meenemen gaat 'm natuurlijk niet worden, ik vermoed zelfs dat de medicijnen dan zelfs over de datum zijn. Dus moet ik een Engelse verklaring meenemen of iet dergelijks?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groetjes,

lnvdw
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door babarage »

Omdat je zegt voor vier jaar te gaan vermoed ik dat je daar naar een universiteit gaat. Als dat zo is dan is er zeer waarschijnlijk een Health center op de campus, dat is dan over het algemeen de makkelijkste / goedkoopste manier om je medicatie voorgeschreven te krijgen. Zorg inderdaad voor een Engelse verklaring van je arts (stempel en krabbel d'r op) met de diagnose en voorgeschreven medicatie. Uiteraard niet (alleen) merknaam maar de werkzame stof en dosering. En kijk even na of je verzekering eea dekt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door Dutchess »

Je medicijnen zullen door een plaatselijke dokter voorgeschreven moeten worden om ze hier bij de apotheek te halen. Babarage geeft goed advies wat betreft een verklaring van je NL/B dokter, dat zal het makkelijker maken voor je Amerikaanse dokter om hier een equivalent recept te schrijven. Voor de pil kan je ook naar Planned Parenthood.

Als je studeert zal je verplicht zijn om een ziektekostenverzekering af te sluiten die je ziektekosten voldoende dekt naar Amerikaanse maatstaven, en dat is het makkelijkst via de universiteit/college (bij veel uni's word je automatisch ingeschreven tenzij je dat expliciet afslaat). Het student health center is dan idd vaak het voordeligst.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door RiverCola »

Als je de pil slikt zou ik ook even checken wat deze in de VS per maand kost. Mijn pil, hier in NL, kost me €1,00 per maand (generieke pil) en dat is natuurlijk helemaal niets. Mocht 'ie daar veel duurder zijn, dan zou ik een oplossing bedenken om hem toch via NL te verkrijgen!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door Dutchess »

Vanwege de ACA kost die generieke pil hier tegenwoordig niks (met verzekering). Dat geldt ook voor andere voorbehoedsmiddelen die voorgeschreven or door een arts geplaatst moeten worden (bv spiraaltje). Uitzondering geldt als je verzekering via bepaalde religieuze organisaties loopt.

https://www.healthcare.gov/coverage/bir ... -benefits/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door hemmie »

Als je in het buitenland woont is het vrijwel onmogelijk om nog in NL medicijnen op recept te krijgen, je hebt immers geen huisarts meer. Dus zelfs al zou het meer kosten, je bent waarschijnlijk sowieso aangewezen op het Amerikaanse systeem.
Ik zou overigens wel proberen een zo groot mogelijke voorraad mee te nemen, dat geeft je de tijd na aankomst in de VS eerst alles even goed uit te zoeken zonder dat je in de problemen komt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door Dude »

RiverCola schreef:Als je de pil slikt zou ik ook even checken wat deze in de VS per maand kost. Mijn pil, hier in NL, kost me €1,00 per maand (generieke pil) en dat is natuurlijk helemaal niets. Mocht 'ie daar veel duurder zijn, dan zou ik een oplossing bedenken om hem toch via NL te verkrijgen!
Toevallig is Evy deze week de pil laten gaan voorschrijven en ze kosten 15$, maar dat zal ook van de verzekering afhangen. Volle prijs zal meer zijn vermoed ik.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door RiverCola »

Voor een maand Dude?
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door Dude »

ja
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door SemJes »

En die zou dus gratis horen te zijn als het een generieke pil betrof, zoals Dutchess al schreef. Niet slecht dus!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door RiverCola »

Nou, dat tikt toch aan op jaarbasis in vergelijking met hier (en hier is de prijs hetzelfde voor iedere verzekerde).
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door Dutchess »

Dude schreef: Toevallig is Evy deze week de pil laten gaan voorschrijven en ze kosten 15$, maar dat zal ook van de verzekering afhangen.
Het kan dus zijn dat:
> het geen generieke pil was
> de apotheek niet "in network" of "preferred" was
> de verzekering een zgn. "grandfathered plan" was (dus niet "ACA compliant")

Anders zou ik me afvragen waarom er een copay voor betaald moest worden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door Dude »

er staat op: tri-linyah 28 day tab
en eronder in kleinere letters: generic for ortho tri-cyclen

Apotheek was in de Safeway en we zijn verzekerd met United Healthcare
Op het receipt united healthcare employee

Hadden we dan minder moeten betalen volgens u?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Medicijnen in Amerika

Bericht door Dutchess »

Ik zou het zeker even navragen. Zelfs met een grote verzekeraar zoals United, kunnen er (afhankelijk van de werkgever) nog verschillende "pharmacy benefit managers" (PBMs) zijn, en elke PBM heeft weer z'n eigen netwerk van "preferred pharmacies." Maar als je verzekeringspolis "ACA compliant" is, moet het mogelijk zijn om die generieke pil (die zij dus heeft) gratis te krijgen, zonder copay of deductible.

Wat leesvoer:
Why You’re Still Paying for Birth Control Even Though It’s “Free” Now

ObamaCare Birth Control

Will my birth control be free under the Affordable Care Act?

[Als je nog vragen hebt over jullie specifieke situatie die je liever niet in het openbaar wil bespreken, stuur me gerust een privé bericht. Ik heb meer dan 20 jaar bij een grote ziektekostenverzekeraar (concurrent van United) gewerkt, dus ik weet er een beetje de weg.]
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer