Schoolsysteem Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Patricia0909
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:47

Schoolsysteem Amerika

Bericht door Patricia0909 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het schoolsysteem. Wij hebben een nichtje in Amerika wonen van 17 jaar en zij wil graag naar Nederland komen om hier een aantal maanden Nederlands te leren. Nu wil ze hier ook graag naar school maar ik kom er maar niet achter hoe het nou zit met het schoolsysteem. Van mijn tante krijg ik door dat ze, denk ik, voor Engels niveau 3 doet en Algebra en biologie op niveau 2. Hebben jullie enig idee hoe het zit en hoe ik dat enigszins moet inschatten (VMBO, HAVO, VWO?). Ik heb echt geen idee. Ik hoor het graag van jullie terug. Alvast bedankt voor je reactie.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Schoolsysteem Amerika

Bericht door babarage »

Kwa high school zit je denk ik het beste met havo. Als ze heel goed meekomt op school, de honors list en zo haalt dan kun je aan vwo gaan denken maar aan de andere kant moet ze zich al over genoeg dingen druk maken dat een eventueel treetje lager niet zo erg is. Het gaat toch vnl om het Nederlands. Ik zou eens met de beoogd school gaan praten wat de mogelijkheden zijn, als er een tto (tweetalig onderwijs) school in de buurt is is dat ook fijn. Dan krijgt ze veel vakken in het Engels maar ook gewoon Nederlands en andere talen als ze die kiest.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Schoolsysteem Amerika

Bericht door hemmie »

Mijn kinderen zijn nog niet zo ver, dus ik ben nog niet helemaal thuis in het high school systeem, maar dat niveau 2 en 3 zegt mij niets, volgens mij heet dat bij ons in de staat weer anders. Uit welke staat komt je nichtje?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Schoolsysteem Amerika

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, niveau 2 en 3 zeggen mij ook niets. Per vak kies je hier in onze county in Virginia je niveau, basis, honors of AP (wetenschappelijk). Het zal inderdaad ook uitmaken uit welke staat je nichtje komt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Schoolsysteem Amerika

Bericht door Erwin74 »

Onze oudste zoon zit op de High School en onze jongste op de Middle School (Texas) maar niveau's kennen we niet. Zal dus waarschijnlijk ook weer per staat verschillen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Schoolsysteem Amerika

Bericht door kastelke »

Ook nooit gehoord van niveau's voor de staten pennsylvania en new jersey.

Misschien bedoelen ze:
Basis is niveau 1
Honors niveau 2
Ap niveau 3
(Of omgekeerd)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer