Ervaringen bij Carmax?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Fellow2012

Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Fellow2012 »

Ik lees graag jullie ervaringen, indien er zijn, bij Carmax?

We zijn twee weken geleden naar verschillende tweedehands auto’s gaan kijken en we hebben twee proefritten gemaakt. Ik trof daar haast on-Amerikaanse verkoopmethodes aan, namelijk totaal niet zo aandringend.

Ik dacht eerst dat we wellicht met een ongeïnteresseerde verkoper te maken hadden maar tijdens ons tweede bezoek weer hetzelfde… een verkoper die meerijdt tijdens de proefrit maar verder helemaal niets zegt, niet probeert de auto aan te smeren… met een houding van dit is onze prijs, wil je het kopen welkom anders ‘have a nice day’! Carmax staat natuurlijk bekend van “No-Haggle”, dus niet onderhandelen , niet afdingen maar hun hands-off verkoopmethode bevalt me wel erg goed.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door hemmie »

Wij hebben er inmiddels 3 auto's gekocht, en zou het zo weer doen. Geweldig concept.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Big_Mo »

Ik vond CarMax aan de prijzige kant, en koop ook nooit meer via een dealer na mijn laatste ervaring met mijn Ford Focus uit 2011. "Nee meneer het was geen rental weten we 100% zeker en we doen een 20 punt inspectie voor wij onze auto verkopen". En om het af te maken. "We raden VIN etching aan op alle ramen". Maar vin staat toch al in alle ramen waarom willen jullie mij daarvoor nog eens $250 neer laten tellen. "Daarvoor moet u betalen ongeacht het er al in zit of niet"..... Toen ik mijn auto verkocht vorig jaar wel degelijk er achter gekomen dat de auto een rental was. Harde les geleerd.
Fellow2012

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Fellow2012 »

Zijn er hier leden die in een Honda Odyssey rijden?

Na een gezinsuitbreiding zijn we een minivan aan het overwegen en de Odyssey is de bestverkochte auto in dit segment. Er hangt wel een steep prijskaartje aan. M’n vrouw wil heel graag de Blind Spot Monitoring optie die alleen op higher trims aanwezig is. Modellen uit 2014 worden voor minstens $30.000 aangeboden :o – met ongeveer 33K mijlen op de teller.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Dakloze »

adam747 schreef: Na een gezinsuitbreiding zijn we een minivan aan het overwegen en de Odyssey is de bestverkochte auto in dit segment. Er hangt wel een steep prijskaartje aan. M’n vrouw wil heel graag de Blind Spot Monitoring optie die alleen op higher trims aanwezig is. Modellen uit 2014 worden voor minstens $30.000 aangeboden :o – met ongeveer 33K mijlen op de teller.
Ik heb zo'n ding eens als huurauto van San Diego naar San Jose gereden. Prima wagen vond ik.

Wat betreft de blind spot monitoring: kijk eens of je die niet aftermarket in kan laten bouwen. Ik had hetzelfde probleem met een backup camera, na onze gezinsuitbreiding moest er ook een grotere auto komen, en de Baas des huizes stond er op dat er een backup camera op ons nieuwe kidsmobile kwam. En uiteraard alleen standaard op de dure trims. Uiteindelijk hebben we de goedkope trim gekocht, en heeft de dealer er kosteloos een backup camera in gezet (dit had ik onderdeel van de onderhandeling gemaakt).

Amazon heeft er een paar voor $120: https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss ... itor+honda
--
I route, therefore you are.
Gast

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Gast »

Kijk ook eens naar Carvana.
Fellow2012

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Fellow2012 »

@thenextdtrump, veel dank. Mag ik vragen in wat voor auto de camera hebt geïnstalleerd? Ik bedoel rijd je nu in een minivan of SUV. Ik geloof dat er een epic discussie is op internet wanneer het over full size SUV vs Minivan gaat.

@Hemmie, wat zijn jouw ervaringen in de Ford Expedition met 3 kinderen?

Trouwens, ik huur vaak auto’s bij Hertz – zakelijk, en prive bij Alamo als mijn reward points van Hertz op zijn, maar wat ik gemerkt heb is dat Honda vrijwel nooit als huurauto wordt aangeboden, zelfs de sedans Accord niet, ook geen CRV / Pilot.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door hemmie »

Ik rij zelf eigenlijk altijd in een Ford Focus met 3 kinderen op de achterbank :lol: , maar ze zijn niet heel klein meer, dus het is een verhoger en een smaller model autostoel met 5-puntsgordel, en oudste heeft al lang niets meer nodig. Met 2 of meer grotere stoelen zou het niet handig meer zijn.
Mijn man rijdt de expedition, en die gebruiken we dus ook voor langere trips, en dat is echt riant op de achterbank. 3e rij is ook best ruim, we hadden laatst, toen mijn ouders mee op reis waren, 1/3e van de 3e rij neergeklapt en de oudste 2 kinderen (1 op verhoger) zaten op 2/3 van de 3e rij. Niet ideaal, maar nog wel goed te doen, en nog voldoende bagageruimte over. Wij hebben de auto eigenlijk gekocht met het idee een caravan te kopen, dat is er nog niet van gekomen, maar we hebben zeker geen spijt van deze auto. kwam ook erg goed van pas toen we laatst verhuisden, er past met 2e en 3e rij neergeklapt heel veel in. Enige nadeel is denk ik het verbruik, maar dat speelt hier niet zo doordat mijn man een vrij korte commute heeft en we bij kortere ritten ook meestal met de Focus gaan. Maar dat zou een goede reden zijn om voor een minivan te kiezen.
Terug in Texas!
Gast

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Gast »

Een minivan is natuurlijk wel een ongelooflijke buma auto. :wink:
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Dakloze »

adam747 schreef:@thenextdtrump, veel dank. Mag ik vragen in wat voor auto de camera hebt geïnstalleerd? Ik bedoel rijd je nu in een minivan of SUV. Ik geloof dat er een epic discussie is op internet wanneer het over full size SUV vs Minivan gaat.
De vrouw rijdt nu in een VW Tiguan, die we willen gaan inruilen voor een Ford Explorer. Drie van onze buren hebben een Explorer, en we mogen die regelmatig gebruiken wanneer we bezoek uit Nederland hebben. Heerlijke auto, derde rij en relatief goedkoop.
--
I route, therefore you are.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door LittlePhoenix »

Wij zijn een groot gezin: 4 kinderen (5, 7, 10, en 16) en 2 grote honden.
Ik heb 2 Honda Odesseys gehad, 1 Dodge Caravan, en 2 Dodge Grand Caravans. De Honda is luxer, iets ruimer en dat merk je vooral op de achterste rij, maar ook iets breder aan de buitenkant en dat kan soms toch ietsje lastig zijn met parkeren in de grote steden. In de Honda kan je zonder problemen 3 tieners op de achterste rij zetten of 1 tiener tussen 2 carseats.

De Dodge vind ik prettiger rijden, maar ik merk wel duidelijk verschil met ruimte binnen in. Is geen probleem voor de kinderen, maar m'n oude hond (Mastiff-mix) kan nu moeilijker instappen en ze past niet meer zo lekker op de achterbank.
In de Dodge kan je 3 tieners achterin zetten, maar ze zitten wel krapper. 2 carseats kan, maar dan past er geen tiener meer tussen. 2 highback boosters en 1 tiener past wel.

De middelste rij in de Honda en de Dodge zijn ongeveer hetzelfde. De Honda heeft misschien ietsje meer ruimte tussen de stoelen. De oudere modellen hadden de mogelijkheid om de stoelen vlak naast elkaar te zetten zodat je aan de zijkant naar de achterste rij kon. Heel handig als je op allebei de stoelen een carseat hebt.

Ik heb het idee dat m'n Dodge minder benzine verbruikt, en ik vind de Dodge minder als een minivan aanvoelen tijdens het rijden. M'n 2e Honda voelde echt als een log bakbeest. De 1e iets minder.

Persoonlijk vind ik een minivan het prettigste met kleintjes in carseats. Als er een onvriendelijke gladiool veel te dicht naast je parkeert, of als er gewoon weinig ruimte is, kan je nog steeds makkelijk de deur openen en de kleine in de gordels helpen.
En je hebt lekker veel bagage ruimte. Kinderwagen en campingbedje enz passen er prima in.
Fellow2012

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Fellow2012 »

Bedankt allemaal. We hebben ons aangemeld voor een proefrit in de Honda Odyssey 2018 die eind deze maand in de show rooms zou moeten staan. De specs van deze nieuwe Odyssey, zeker voor de higher trims, is indrukwekkend lang. Volgens Honda US, is deze auto completely redesigned from the bottom up, ontworpen en gebouwd in Honda US factory in Alabama.

Met 3.5L V6 / 280pk zou je met gemak op de snelweg een vrachtwagen kunnen inhalen. De 10-speed transmissie, voor het eerst in een front-wheel auto, is goed voor een smooth ride and fuel economy. Met de Dual Pinion Electric Power Steering zou, volgens Honda, manoeuvreren op een krappe parkeerplaats makkelijker moeten gaan. De stoelen in de 2de rij bewegen zijdelings, voor-en achterwaarts, erg handig.

We zijn erg benieuwd vooral naar de gadgets; Android Auto, wireless charging, CabinWatch - een ingebouwde camera om de kids achterin in de gaten te houden etc.

[youtube]ViCmxjDDLIM[/youtube]
Fellow2012

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Fellow2012 »

We kregen vorige week een email van een Honda dealer bij ons in de buurt dat de Odyssey 2018 beschikbaar is voor een proefrit. Ik vroeg me af welke dealer met ons contact zou opnemen aangezien we bij de centrale Honda website hadden aangemeld onder het kopje “future cars”. Honda koos dus een dealer op basis van onze zip code, goed begin.

We hebben tot nu toe de showroom en used car lots van een car dealer altijd vermeden. We kochten tweedehands auto’s via een familiedvriend/car dealer. We belden hem op en gaven aan het merk, kleur, bouwjaar etc. en het was geregeld. Zelfs een maand na aankoop konden we de auto nog terugbrengen als het niet beviel.

MSRP (manufacturer's suggested retail price) is de prijs die de dealer heel graag wil hebben voor de auto. Onderhandelen is a must. Het kan zo maar zijn dat je $2000 of meer betaalt voor dezelfde nieuwe auto dan je buurman. De meeste dealers willen dat je de auto bij hun financiert en zijn niet zo blij met iemand die cash koopt.Edmunds.com en truecar.com kunnen helpen omdat ze over data beschikken over de werkelijke sale price van dezelfde auto van verschillende dealers in de buurt. In ons geval wordt het moeilijk omdat er weinig data is. We gaan gewoon een paar maanden wachten tot dat er meer van deze auto verkocht is.
Fellow2012

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Fellow2012 »

Inmiddels een proefrit gemaakt in de Honda Odyssey 2018. Hoewel de wagen er degelijk uitziet en allerlei veiligheidsopties goed werken, althans in onze test drive werkte de adaptive cruise control prima en de Lane Keep Assist was een beetje irritant, had de wagen toch hier en daar afwerkingsproblemen. We hadden de indruk dat Honda deze wagen misschien te snel op de markt bracht om de concurrentie van de Pacifica in de kiem te smoren.

En dat bracht ons bij de Pacifica. Nou staat Chrysler niet bekend van hoge mate van betrouwbaarheid en kwaliteit maar als de uitvinders van de minivan willen ze dit segment weer gaan winnen en ze hebben er toch echt heel wat werk van gemaakt om het vertrouwen van de consument weer terug te winnen.

Zowel de Pacifica op benzine met 3.6L V6 287 pk als de plug-in hybride zijn erg interessant. De hybride komt in aanmerking voor $7500 federal tax credit + eventuele tax credit van de staat – hier moetje geluk hebben, Colorado geeft een tax credit van maar liefst $5000 bovenop de federale, onze staat is gierig.

Overigens, beide benzine wagens met de krachtige V6 motoren hebben een 0-60mph respectievelijk 6.5/7.5 seconden, dat is indrukwekkend voor zulke zware boxes on wheels. Je gaat er niet mee drag racen maar het is wel lekker als je even kan terugschakelen om snel te kunnen inhalen.

Alex On Autos (Alex, volgens mij de beste car reviewer)
[youtube]T51OQWPzhiU[/youtube]

[youtube]I6c52ShiYGg[/youtube]
Fellow2012

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Fellow2012 »

De kogel is door de kerk. Het is de Honda Odyssey Elite 2018 geworden.De keuze tussen een full size SUV zoals de Ford Explorer en deze auto was makkelijk gemaakt, althans voor een gezin met 2 of meer kinderen en eventueel huisdieren.

Ik ben geen liefhebber van splinternieuwe auto’s maar de Honda Sensing – active safety features – hebben een rol gespeeld om deze keuze te maken. Onderhandelen over de prijs was een leerzame ervaring. Toen we eind mei de dealer showroom binnenliepen, wilde hij er niet meer dan $500 van de MSRP halen en wilde absoluut niet onderhandelen want de auto was net uit en hij had 5 op voorraad die hij zo kwijt kon.

Ik had de indruk dat hij een paar maanden later telefonisch en via text messages ons lastig zou vallen. Ondertussen had ik me aangemeld bij een Honda forum waar regelmatig werd gepost door leden die 10uur naar een andere staat reden om $2000 of meer te besparen. Toen ik een posting zag van een man die vanaf GA naar NC reed voor een flinke korting, heb ik hem meteen een pm gestuurd. Hij was bereid om zijn offerte door te sturen. Met de offerte in de hand, stuurde ik een emailtje, zonder de offerte, naar de dealer, hey ergens anders zijn ze bereid meer dan $3500 van MSRP af te halen.

Het ongeloof en verbijstering in een flurry of text messages waren duidelijk. Hij noemde het extreem en ongeloofwaardig. Ik stuurde hem de offerte met de mededeling, dit moet je matchen of zelfs lager gaan en je hebt tot vrijdag de tijd. En ik wil niets weten van een sales price, ik wil alleen een OTD (out-of-the-door) prijs horen. Je mag zelf wel van alles erbij gooien, dealer fee, registration fee, whatever-fee – Zelfs in een red state zijn sommige zaken niet echt free market economie. Sommige staten stellen een wettelijke maximum aan de dealer fee. Hij belde meteen op dat ie z’n manager had gesproken en dat ze het zullen matchen maar het was een uitzondering! Op vrijdagmiddag even langs het kleine kantoortje van de bank gegaan om een cashier’s check te halen en daarna met Uber naar de dealer gereden, een stapeltje papieren ondertekend en met de nieuwe minivan naar huis teruggereden.

We hadden voor een weekje, in huurauto’s, in de Pacifica 2017, de KIA Sedona 2017 en Toyota Sienna gereden. Honda, heb ik vernomen, weigert aan rental fleet te verkopen om de restwaarde van hun wagens hoog te houden. We moesten dus genoegen nemen met een halfuurtje test drive. Maar holy smokes wat is de Honda toch een aparte auto. Wat ons meteen opviel was dat deze grote en zware wagen als een sedan aanvoelt in bochten, parkeren en versnellen.

De twee hoogste trim levels – de touring en elite – worden met de nieuwe 10-speed transmissie geleverd. De rest van de modellen met de bekende 9-speed ZF-transmissie die in veel meer automerken terug te vinden is en in het verleden er veel over geklaagd werd. De 10-speed zorgt voor een smooth ride en schakelt onopvallend. De V6 280pk levert genoeg vermogen vooral als je Econ mode uitzet. In de eerste week hebben we reeds 1200 miles gereden met een gemiddelde van 29.5 MPG op de snelgweg en 20 MPG in de stad.

De active saftey features en allerlei andere handige hulpjes maken het rijden in deze auto erg prettig. De meeste handige, volgens mij, zijn;

ACC - Adaptive Cruise Control – Ik kan niet geloven dat we jarenlang zonder ACC lange ritten hebben gereden :D . We hadden hem op de I-85 op 75mph ingesteld en een afstand van 1 auto met de voorganger. Hij deed z’n werk perfect, versnelde en remde op tijd om continue de ingestelde afstand te houden. Totdat een andere auto plotseling voor ons in het gat dook, de ACC begon als gek ons te waarschuwen BRAKE, BRAKE… ik had zoiets van nee dat moet jij doen, waarna de auto de collision mitigation braking system ingeschakelde en hard begon te remmen.

LKAS – Lane Keep Assist System; houdt de auto netjes binnen de rijbaan. Hij geeft je eerst een waarschuwing door het stuur te laten trillen, als je dat negeert, probeert de auto zelf weer naar het midden van de rijbaan te sturen.

Blind Spot Monitoring, de integratie met de rest van het dashboard en design doet Honda als geen ander. Met zo’n lange auto is dit a must have. Heerlijk, geeft eerst een knipperend signaal en als je toch je richtingswijzer aanzet verandert het in een geluidsignaal.

Leuke opties; wireless charging, RES (rear entertainment systeem) met blue ray speler. Apple Car Play en Android Auto. Ingebouwde
Brakehold, houdt de rem vast bij een stoplicht, je hoeft alleen gas te geven zodra je weg wil. Kicking motion om de kofferbak te openen. Ingebouwde AT&T 4G LTE, de auto heeft een telefoonnummer, momenteel met 3-maanden gratis trial. 3 maanden trial van satellietradio SXM. Geventileerde en verwarmde lerenstoelen.
ody3.png
ody3.png (161.29 KiB) 2664 keer bekeken
ody3.png
ody3.png (161.29 KiB) 2664 keer bekeken
Bijlagen
ody2.png
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 30 sep 2017, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door PSVwally »

:offtopic: ik weet niet wat mijn antwoord nog met carmax te maken heeft, maargoed :D
ACC - Adaptive Cruise Control – Ik kan niet geloven dat we jarenlang zonder ACC lange ritten hebben gereden :D . We hadden hem op de I-85 op 75mph ingesteld en een afstand van 1 auto met de voorganger. Hij deed z’n werk perfect, versnelde en remde op tijd om continue de ingestelde afstand te houden. Totdat een andere auto plotseling voor ons in het gat dook, de ACC begon als gek ons te waarschuwen BRAKE, BRAKE… ik had zoiets van nee dat moet jij doen, waarna de auto de collision mitigation braking system ingeschakelde en hard begon te remmen.
Ik vind dit dus super irritant. Ik heb dit een week gehad in een Toyota C-HR. Niet dat ACC geen goede tool is, maar het werkt pas echt als iedereen hiermee rijdt. Nu weet ik niet waar jij woont en hoe druk het daar is, maar op de snelwegen hier in de buurt duikt iedereen te pas en te onpas in die gaten als je meer dan 3 autolengtes achter iemand rijdt en dan gaat dat ding dus automatisch op de rem.
Fellow2012

Re: Ervaringen bij Carmax?

Bericht door Fellow2012 »

Daar hebben we hier in de buurt geen last van. Buiten de spits vrijwel leeg vooral op de tolwegen. Ik denk ook omdat je hier zowel links als rechts mag inhalen, hierdoor stroomt het beter. Wat jij beschreef merk ik vooral op de DC Beltway I-95/I-495 maar daar zet ik de ACC meteen uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer