Wat is dat toch met de Walmart??

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dickdale
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Wat is dat toch met de Walmart??

Bericht door dickdale » 05 okt 2016, 16:17

Dat we daar ook afgelopen vakantie weer tig keer zijn geweest?

Is het het assortiment? De grote, de artikelen?

Wij worden er wel happy van... :thumbup:
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes

DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat is toch met de Walmart??

Bericht door DebbieTimmermans » 05 okt 2016, 16:32

voor ons is dit ook bijna een dagelijkse activiteit op vakantie, we vinden het heerlijk om daar rond te lopen :D
Het trekt ons enorm aan.

Wij worden ook happy van Walmart :D
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit » 05 okt 2016, 16:53

Wij zijn er de afgelopen grote vakantie ook tig keer geweest. Maar dat was meer omdat een artikel steeds defect ging. Omruilen, defect, weer omruilen. Wel handig dat ze tot laat open zijn :) Maar na 3x toch maar ergens anders wat gehaald :lol:

We willen eigenlijk nog steeds een hele dag door de winkel struinen :mrgreen:

Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo » 05 okt 2016, 17:11

WalMart heeft alles op een plek dat is waarom men het zo aangenaam vind. However ik persoonlijk HAAT WalMart. Ga er totaal niet graag naartoe, krijg er spontaan de kriebels van om er maar over te praten.
1. Je kan nooit een medewerker vinden als je er een nodig hebt.
2. Zij zijn een van de grootste oorzaken waarom kleine mom and pop shops failliet gaat
3. De WalMarts bij ons in de buurt zijn vaak zo ongelovelijk druk dat je non-stop mensen moet ontwijken tijdens het shoppen.

Ga er alleen heen voor mijn Water usage stamp (soort belasting om te momen kayakken op openbare wateren) te bemachtigen. En daarna ren ik er net zo snel uit en ga er minimaal een maand niet meer naartoe :lol: :lol: :lol:

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 05 okt 2016, 18:10

Ik kom er ook niet vaak. Een normale supermarkt heeft een beter assortiment, en is vaak niet duurder (of zelfs goedkoper) dan Walmart. Ik ga dus alleen af en toe naar Walmart voor non-food, want je kunt er inderdaad wel veel krijgen.
Terug in Texas!

Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Iriis » 05 okt 2016, 19:41

Ben er regelmatig geweest in de vakantie en word er toch best wel happy van :)

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 05 okt 2016, 20:30

Ik vind het leuk om 1 x per vakantie er doorheen te lopen, maar meestal word ik toch niet blij van de kwaliteit van de producten die we verkocht worden.
Nee, niet mijn winkel .

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 05 okt 2016, 20:35

Brrr, ik rij er regelmatig langs omdat er eentje op een veelgebruikte route in de buurt is, maar mij krijg je er niet binnen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo » 05 okt 2016, 20:44

Ik denk hoe langer je in Amerika zit hoe minder "leuk" WalMart is. Mijn eerste keer was ook van wow leuke winkel, al gauw kwam ik er achter wat voor prut kwaliteit vele dingen zijn. Paar shirts ooit gekocht die binnen een maand in de recycle bin lagen omdat ze gewoonweg waren gekrompen.

Target of Marianos heeft mijn preference. In Colorado hadden we een winkel gevonden die overgrote deel van locale boerderijen dingen in kocht. Dat vond ik toch wel heel mooi! Misschien een stukje duurder maar aangenaam!

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Wat is dat toch met de Walmart??

Bericht door Petra/VS » 06 okt 2016, 21:52

Ik kan me de laatste keer dat ik in een Walmart was niet herinneren. Verschrikkelijke zaken vind ik het. Target heeft veel leukere spullen en betere kwaliteit (zo doe ik jaren met hun sportkleding en ik sport bijna dagelijks).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento » 06 okt 2016, 22:41

Ik heb er direct na mijn emigratie een half jaar gewerkt, maar dat was wel in een Walmart die echt met geen enkele andere Walmart waar ik ooit geweest ben was te vergelijken. Deze lag aan de rand van een goede buurt, wat je aan de klanten merkte, maar ook aan het personeel, en hoe de winkel werd onderhouden - het was schoon, opgeruimd, goed onderhouden, alles werd goed op voorraad gehouden, en als er een vierde persoon aanschoof bij een kassa dan werd een nieuwe kassa geopend (iets wat je normaal echt nooit ziet bij Walmart).

Ik kom af en toe nog wel in een Walmart, maar inderdaad, de meeste Walmarts zijn niet echt meer aantrekkelijk als je een tijdje hier woont...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog

LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix » 06 okt 2016, 22:53

De ene Walmart is de andere niet. In ons kleine stadje hebben we een Super Walmart, en ik doe daar wekelijks boodschappen. Al doe ik de laatste tijd eigenlijk vooral de grocerie pick up omdat dat veel tijd scheelt. Onze Walmart hier heeft goed management, het personeel is meestal vrolijk en vriendelijk, en de winkel ziet er netjes uit.

In Florida was het personeel, en de klanten een stuk minder vriendelijk, de winkel was veel minder schoon, en het kostte me meer moeite om de kinderen vrolijk te houden tijdens het winkelen.

Hemmie, winkel jij bij HEB of een andere supermarkt? Hier merk ik toch heel duidelijk verschil in m'n kasboek als ik te vaak naar de HEB ga. Al is dat wel een betere winkel dan de Walmart, zeker voor vers spul.

Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento » 06 okt 2016, 22:55

Doe mij maar een bakje chicken salad van HEB... heerlijk! Bij mijn schoonouders in de buurt zat er een HEB die de bijnaam GucciB had, vanwege de hoge prijzen :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 06 okt 2016, 23:18

De eerste jaren hier ging ik ook naar Walmart voor het merendeel van de boodschappen. Vlees kocht ik er nooit.
Maar dit jaar ben ik er amper geweest. Hun selectie groenen en fruit (wat wij ontzettend veel eten) is kleiner geworden, en de kwaliteit is achteruit gegaan. Er is ook heel veel concurrentie hier van andere winkels die dan wel duurder zijn maar echt een erg ruim assortiment groenten en fruit hebben en ontzettend goede kwaliteit ook.
Soms kom ik nog in Walmart als ze een erg goede aanbieding hebben op bv. wasproducten, frisdrank of toiletpapier en keukenrol. Maar aangenaam winkelen vind ik het nooit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 06 okt 2016, 23:31

Nou, ik heb wel eens prijzen vergeleken (vroeger hadden we Walmart en HEB tegenover elkaar aan de rand van onze wijk), en HEB is echt niet zo duur, hoor. Daarbij hebben ze voor mijn gevoel veel betere aanbiedingen dan Walmart, dus dat scheelt soms ook flink (hamsteren!!! ;-)). Via e-mail krijg je soms ook behoorlijke kortingsbonnen binnen. En als ik dan bij Walmart niet alles kan krijgen is mijn keus heel snel gemaakt. Ik vind de Walmarts hier in de buurt overigens prima winkels, netjes en best vriendelijk personeel, heel anders dan de Walmarts die we op reis wel eens tegen komen. Kroger vind ik dus wel erg duur, daar kom ik alleen omdat het nu nog de dichtstbijzijnde supermarkt is, maar over een maand gaat er vlak bij ons huis een HEB open, hoera! Ik ga wekelijks naar Aldi om daar in te slaan, dat scheelt ook behoorlijk. Daar kan ik ook niet alles krijgen, maar doordat de prijzen duidelijk lager liggen en het altijd wel snel en makkelijk winkelen is (kleine winkel, dichtbij) vind ik dat geen probleem.
Overigens maakt Aldi hier reclame door 4 kassabonnen te vergelijken, zal vast niet helemaal kloppen, maar daar is HEB dus tikkeltje goedkoper dan Walmart en is Kroger echt duurder. Precies zoals ik het ervaar dus.
Terug in Texas!

Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo » 06 okt 2016, 23:40

Bleg, de WalMarts hier in Chicago-land vind ik allemaal chaos! Er is er een bij Huntley een goede 50 minuten rijden die wel schoon en netjes er uit ziet. Een andere WalMart was in Colorado, Woodland park, daar heb ik ook nog wel een redelijke ervaring bij. Anders dan dan blijf ik er lekker ver vandaan! Overigens waarmee kan je die HEB mee vergelijken?

Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento » 07 okt 2016, 00:35

De HEB waar ik op doelde lag in een erg dure buurt van San Antonio, dus dat zal zeker een rol hebben gespeeld. Voor de rest valt het inderdaad best wel mee qua prijzen.
Ik ben een paar jaar geleden voor mijn werk op het hoofdkantoor van HEB geweest, waar men hartelijk moest lachen om die gekke buitenlander die de chicken salad zo lekker vond... :lol:

Vlees en groente kochten we sowieso al nooit bij Walmart, daarvoor gingen we altijd al naar King Soopers (onderdeel van de Kroger familie), of Safeway; vlees van Walmart is niet altijd geweldige kwaliteit, en qua groente kun je ook pech hebben.

De laatste jaren is Safeway een beetje terrein aan het verliezen aan King Soopers hier in Colorado - daar waar er links en rechts Safeways worden gesloten, opent King Soopers nieuwe vestigingen (en nu moet ik zeggen dat KS ook wel flink verbeterd is in de afgelopen paar jaar).
Big_Mo schreef:Overigens waarmee kan je die HEB mee vergelijken?
HEB is - naar mijn mening - goed te vergelijken met een Safeway of Kroger, maar het lijkt erop dat bij HEB de lokatie heel duidelijk een rol speelt qua prijsniveau.

Onze website | Mijn blog

Dude
Moderator

Bericht door Dude » 07 okt 2016, 02:41

Gek hoe de geëmigreerde B/NL walmart maar niks vinden :lol:
Zo ook wij, die op vakantie ook graag in de walmart binnen liepen. Nu gaan we er echter nooit meer, tenzij voor een kar vol van de Clear American Ice te halen (zodat we twee maanden verder kunnen) en dan snel weer buiten.

Wij kopen dagelijks bij Safeway en soms Albertsons. Grote inkopen doen wij bij de Costco.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 07 okt 2016, 02:52

HEB is inderdaad niet veel anders dan Kroger of Safeway, maar ze hebben relatief wat meer 'buitenlandse' producten, dus ook meer Europese producten (afbakbroodjes made in Holland), en natuurlijk wat meer tex-mex en mexicaans (ze hebben alleen winkels in Texas en Mexico). Maar vaak wel onder het eigen merk en dus niet heel duur.
Terug in Texas!

dickdale
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door dickdale » 07 okt 2016, 09:04

Moet zeggen dat we dit jaar in Seattle ook in een Whole Foods Market zijn geweest en ons dit ook wel erg aansprak. Zeker omdat wij hier in NL steeds bewuster zijn van wat we eten en daardoor vaker biologisch eten kopen.

Walmart vind ik leuk om door heen te lopen en wat te struinen, dingen zien dit wij hier in NL niet kennen (het assortiment aan M&M's), de shotguns, de auto-onderdelen (car dude), etc...

Het zal wel zijn dat als je er woont je selectiever wordt, maar voor ons is het een leuk uitje in een vakantie...
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht