Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Internet in de VS (voor residents)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Internet in de VS (voor residents)

Bericht door Big Al »

Ik dacht dat ik aardig op de hoogte was van de internetsituatie in de VS, vooral ook omdat ik al bijna twintig jaar in de web-wereld werkzaam ben.

Het hele verloop meegemaakt van dial-up -> DSL -> kabel -> glasvezel. In Colorado Springs (CO) hadden we 150 Mbps, ongelimiteerde data. Vorig jaar zijn we naar Virginia "geëmigreerd". Huis gehuurd (lease voor een jaar) en kort nadat ik getekend had kwam ik erachter dat er in deze omgeving eigenlijk alleen via dial-up en satelliet toegang tot het internet is. Helaas kan ik daarmee geen verbinding naar m'n kantoor krijgen.

Uiteindelijk heeft Verizon een speciale antenne geïnstalleerd. Daarmee zou ik via het mobiele netwerk op het internet kunnen, maar het bleek al snel dat we eigenlijk te ver van de zendmast zitten. Ik heb de antenne zelf op een mast gezet zodat-ie nu 12 meter hoog staat. Dat werkt redelijk, maar omdat er zoveel problemen waren heeft Verizon besloten om geen nieuwe abonnementen in onze buurt te verkopen.
Bovendien betalen we $120/maand voor 30 GB met een snelheid (traagheid?) van 0,2-2,0 Mbps. Als we meer dan 30 GB gebruiken kost het $10 per GB...

In Virginia komt deze situatie nogal veel voor. We zijn nu op zoek naar een koophuis, maar geen van de huizen op het platteland die ons aanstaan heeft "broadband".

Wat zijn jullie ervaringen met internetverbindingen?
goldenhills
Amerika-expert

Re: Internet in de VS (voor residents)

Bericht door goldenhills »

Wij zijn net overgestapt op 45 Mbps 'Fiber to the Node' (incl. VOIP home phone), en dat is goedkoper dan 6 Mbps ADSL + analoge telefoon. We betalen nu geloof ik $76 incl. tax en fees. Maar dat is in een suburb.

Een collega van mij woont meer afgelegen in de South Bay, en heeft een 'fixed wireless' verbinding, en moest een flinke antennemast in de tuin zetten. Het is behoorlijk duur, in de richting van $200 geloof ik.

Heb je op BROADBANDNOW gekeken? Dat lijkt wel een handige site.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Yep - BroadbandNow laat grote witte plekken zien in de buurten waar we een huis willen kopen...
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Mijn ervaringen zijn van de grote steden en suburbs, daar is het natuurlijk een stuk makkelijker. We betalen ongeveer $80 for 150 Mbps/10 Mbps, via Comcast.
Gast

Bericht door Gast »

Heb je contact opgenomen met de lokale broadcast provider om te kijken hoeveel het kost om een lijntje door te trekken naar je nieuwe huis? Misschien heb je buren die er ook wel in zijn geinteresseerd om de kosten te drukken?
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Volgens onze huidige buren wil Comcast $300,000 hebben.

Ik weet niet hoeveel het in de nieuwe omgeving zou kosten, maar ik heb iets meer hoop daar ze al DSL (1-3 Mbps) hebben. Er wonen ook veel meer mensen in de omgeving - wel zo'n 30 huizen op 1 vierkante mijl (2,5 vierkante kilometer).

Aan onze (doodlopende) weg (1 mijl) staan denk ik 20 huizen. Ik weet niet hoeveel huizen Comcast als het minimum ziet, maar ik heb hoop.

De FCC heeft ook vorig jaar broadband tot "utility" verheven en het mandaat van "common carrier" is daar nu ook op van toepassing. Wellicht zal dat ook gevolgen hebben.
De county heeft echter net het contract met Comcast verlengd en daar geen veranderingen voor geëist. Dat zou nog wel eens roet in het eten kunnen gooien.

Een collega van mij in dezelfde situatie hoorde overigens van Comcast dat ze $15,000 of zo wilden hebben voor het trekken van kabel (glasvezel?) van de weg naar hun huis (lange oprit). Ze hebben zelf een graafmachine gehuurd en een greppel gegraven. Comcast kon het toen voor een paar duizend afmaken.

Overigens hoor ik ook steeds van collega's die een aanknooppunt bij hun oprit hebben, maar de ISP wil niet de laatste paar (honder) meters kabel leggen. De nieuwe regelgeving zal hen wellicht verplichten dat wel te doen.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

USA2004 schreef:Mijn ervaringen zijn van de grote steden en suburbs, daar is het natuurlijk een stuk makkelijker. We betalen ongeveer $80 for 150 Mbps/10 Mbps, via Comcast.
Hallo buurman! (Zag net dat je in Arlington VA woont.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer