Waar goede kaas te vinden?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Big_Mo »

Ah even op de website gekeken. Publix is alleen in de zuid oostelijke staten.
tensten
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2014, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Florida

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door tensten »

Heb vandaag mijn bestelling van thedutchstore.com binnen gekregen. Zeer goed verpakt.
Kaas was wel een beetje zacht, maar dat was te verwachten. Paar uur in de koeling was genoeg voor de kaas om weer hard te worden.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Petra/VS »

Vandaag eens bij Safeway gekeken, gewone Goudse kaas daar komt niet uit Nederland, maar ze hebben wel Old Amsterdam en Beemster. Heel duur, $17 per lb! Geniet van je kaas!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Dbacks2 »

hemmie schreef:t (ik kan niets met die mega-verpakkingen),
Hemmie, ik hou ook helemaal niet van de megeverpakkingen, maar Costco heeft echt een aantal zaken die geen superverpakking hebben, maar wel voordeliger dan elders. Of grootverpakkingen die wel zinnig zijn, papieren borden bv..

het verraderlijke, maar dat vind ik met alle supermarkten hier, is dat je denkt... ik haal kaas en dan neem ik ook meteen dit en dat mee; dat kost kapitalen.

Wat dat betreft ben ik echt nog zuinig op zijn Nederlands. Ik weet na twee jaar weer goed alle trucs met prijskaartjes en van de meeste produkten wel weer de reclamecyclus en de normale prijs waarvoor iets te vinden moet zijn.

Maar wil je dat een beetje volhouden moet je wel bij meerdere supermarkten langs of voldoende kunnen hamsteren...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door hemmie »

Ik koop ook wel sommige dingen bij Costco hoor, maar het is beperkt. Ik haal in elk geval niet de kosten van het membership er uit, maar vind het geen probleem daar iets extra voor te betalen zodat ik dingen kan kopen die elders niet goed te krijgen zijn.
Ik doe tegenwoordig veel boodschappen bij Aldi, want die heb ik nu dichtbij, en dat scheelt behoorlijk vind ik. En verder haal ik een deel van mijn boodschappen nu bij de dichtstbijzijnde reguliere supermarkt, die ik relatief duur vind, maar ik kan daardoor wel daar de aanbiedingen meepikken. En voor de rest ga ik naar mijn favoriete reguliere supermarkt wat verder weg, daar liggen de prijzen iets lager en pik ik dus ook weer die aanbiedingen mee. Dus ja, ik ben op het moment wel een aardige supermarkthopper :-) Gelukkig niet lang meer, er komt een filiaal van mijn favoriete keten heel dichtbij, dus dan zal ik waarschijnlijk alleen daar en bij Aldi komen. En dan 1x per maand ofzo naar Costco.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Big_Mo »

Wij zijn ook super"hoppers" mijn vrouw vind Costco wel wat maar ik zet mijn vraagtekens er nog steeds bij. Ik ken een koppel bij ons in de buurt die elke week wel een keer naar Costo gaan. Geen idee voor wat, geloof dat zij de foodcourt helemaal te gek vinden. Aldi hebben wij aan de overkant van de staat en een Jewel Osco. Aldi komt toch meeste van onze spullen wel vandaan! Kaas laat ik meestal met iemand mee komen vanuit Nederland. Meer zo iets als een soort special treat.

Nu zelf ook even bij vanderveen shoppen :lol:
Gast

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Gast »

Wij zijn op aanraden van vrienden en familie ook een keer naar de Costco geweest - en inderdaad voor je het weet is je wagentje helemaal vol :o

Kwamen we bij de kassa, kun je er alleen betalen met Amex... en die hadden we niet. Alles laten staan en weggelopen naar de klantenservice om ons lidmaatschap meteen op te heffen. Die probeerden ons nog wel een Amex aan te smeren, maar het hoefde voor ons niet meer.

We komen er nooit meer terug :D
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Amikix »

Tegenwoordig kun je juist niet meer betalen met American Express, en nemen ze in plaats daarvan juist Visa (of een pinpas, of gewoon geld, natuurlijk :-)).
Gast

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Gast »

Dat is dan jammer voor ze, we gaan echt niet meer terug :clap:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door hemmie »

Dat lijkt me nog het minste probleem, betaal je toch gewoon met je debit card? Dan ging je zeker ook nooit bij Aldi boodschappen doen, die accepteren ook pas sinds kort een credit card.
Terug in Texas!
Gast

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Gast »

Het hele idee van de Costco staat me gewoon niet aan en dat werkt toen versterkt door het feit dat ze destijds alleen een Amex accepteerden.

Ik zie even niet wat de Aldi daar mee te makem heeft.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Dutchess »

Costco heeft altijd debit cards geaccepteerd (incl. Visa/MC), naast de Amex (nu Visa) credit card. Buiten die AmEx, wat staat je zo tegen van Costco? Je moet inderdaad oppassen dat je in je enthousiasme niet te veel koopt, maar ik heb er in de loop der jaren toch hele goede deals gehaald. Ik haal er b.v. ook altijd mijn brillen, kost de helft van veel andere optical shops. En Costco heeft ook een goede reputatie als werkgever, dan vind ik ook wel wat.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Gast »

Ik ga gewoon liever naar de buurtsuper, en die heeft ook altijd genoeg aanbiedingen.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door Big Al »

Costco is onze vaste winkel - we besparen wellicht duizenden per jaar. Dan nemen we het ongemak van de betaalwijze wel voor lief - al accepteren ze net sinds juni VISA (geen MasterCard).

Vergeet ook niet dat je voor het gemak van alle betaalmethoden moet betalen. Het kost een bedrijf al gauw 2-3%

De niet-tevreden-geld-terug-garantie is geweldig; alleen daarvoor zou je al naar Costco gaan (of een andere groothandel).

Over kaas gesproken - Costco heeft een verrassend assortiment. Natuurlijk de Gouda, maar ook vele andere soorten.
rozijntje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2007, 00:44
Locatie: Portland, OR

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door rozijntje »

Ik koop meestal mijn Nederlandse kaas bij Trader Joes. De Gouda van Costco vind ik niet echt lekker. Er zijn genoeg winkels die lekkere Europese kazen te koop hebben.
rozijntje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2007, 00:44
Locatie: Portland, OR

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door rozijntje »

Costco is bij de meeste Amerikan erg populair, ik koop er weleens wat. Maar de hele gekte er om heen begrijp ik eigenlijk niet.. :lol:
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Waar goede kaas te vinden?

Bericht door dutchie_in_boston »

Hier heb je ook BJs, hetzelfde idee als Costco. Ik kon een poosje een BJs kaart via een oude baan gebruiken maar we zijn met z'n 2-en en ook ik kon niets met die enorme verpakkingen. Zat mijn vriezertje weer vol met dooie koe en had ik na een paar dagen trek in alles behalve rundvlees :lol:.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer