Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dikke mensen in vs
dikke mensen in vs
hallow ik moet voor school een stukje schrijven over de vs nou heb ik veel moeite met informatie vinden en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
waarom is er zon eenorm overwichts probleem in de vs?
hoe ziet het eetpatroon er van de amerikanen uit?
wat voor voedsel word er in de vs verkocht?
wat voor mensen hebben het meeste last van overwichts problemen?
groetjes tessa
groetjes tessa
Eerst je huiswerk doen .. het klinkt een beetje alsof je de vragen voor jouw school-opdracht rechtstreeks hier deponeert - Ik moest ook veel moeite doen op school om werkstukken goed af te leveren, maar had er uiteindelijk wel voldoening van als ik hetzelf had gedaan
Wat betreft dikke mensen in Amerika ... ik heb er eerlijk gezegd tijdens mijn laatste twee reizen opgelet, en ik vond het niet anders dan hier. Maar dat is gebaseerd op mijn ervaring aan de Oostkust .. Vraag me af of het niet één van de geijkte vooroordelen is over Amerika, vanwege de vele fastfood ketens daar ...

Wat betreft dikke mensen in Amerika ... ik heb er eerlijk gezegd tijdens mijn laatste twee reizen opgelet, en ik vond het niet anders dan hier. Maar dat is gebaseerd op mijn ervaring aan de Oostkust .. Vraag me af of het niet één van de geijkte vooroordelen is over Amerika, vanwege de vele fastfood ketens daar ...
Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tessa, er is hier ook al veel over geschreven geweest, moet je eens zoeken op 'voeding' 'dik' 'overgewicht' 'BMI', en dan zal je al wel wat vinden. Misschien dat je zelf ook nog wat trefwoorden kan bedenken om in ons archief te zoeken?
Misschien ook eens op Google zoeken 'overgewicht Amerika'?
Net als Sandy is het niet dat wij jouw niet willen helpen, maar we zijn nou eenmaal geen 'huiswerkservice' hier.
Als jij dus eerst eens zélf aan de slag gaat, en dan nog heel concrete vragen hebt over de info die je gevonden hebt, dan mag je die hier gerust posten hoor, die vragen, wij zullen ons best doen om daar dan verder op te antwoorden. Maar zoals je de vragen nu stelt... moeten wij een heel huiswerk schrijven om daar op te antwoorden.
En dat kan de bedoeling niet zijn hé!
Misschien ook eens op Google zoeken 'overgewicht Amerika'?
Net als Sandy is het niet dat wij jouw niet willen helpen, maar we zijn nou eenmaal geen 'huiswerkservice' hier.
Als jij dus eerst eens zélf aan de slag gaat, en dan nog heel concrete vragen hebt over de info die je gevonden hebt, dan mag je die hier gerust posten hoor, die vragen, wij zullen ons best doen om daar dan verder op te antwoorden. Maar zoals je de vragen nu stelt... moeten wij een heel huiswerk schrijven om daar op te antwoorden.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Heel subjectief...
"Waarom is er zo'n enorm overwichtsprobleem in de VS"
Zou vraag 1 niet moeten zijn: Is er een overwichtsprobleem in de VS
Mijns inziens nl. niet erger dan in Nederland.
De media schermt maar al te graag met "in Amerika is 3/4 te dik!" maar in Nederland is het 2/3... Zoveel scheelt dat niet...
"Waarom is er zo'n enorm overwichtsprobleem in de VS"
Zou vraag 1 niet moeten zijn: Is er een overwichtsprobleem in de VS
Mijns inziens nl. niet erger dan in Nederland.
De media schermt maar al te graag met "in Amerika is 3/4 te dik!" maar in Nederland is het 2/3... Zoveel scheelt dat niet...
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Belgen doen het beter:Mack schreef:De media schermt maar al te graag met "in Amerika is 3/4 te dik!" maar in Nederland is het 2/3...
Niet zo gek dus dat 50 procent van de Nederlandse vrouwen en 55 procent van de mannen te zwaar is. Respectievelijk 11 en 10 procent van alle vrouwen en mannen kampt met vetzucht.
In België is 28 procent van de vrouwen en 49 procent van de mannen te zwaar. 13 procent van alle Belgische vrouwen en 14 procent van alle mannen heeft vetzucht.
(nou ja, Belgische vrouwen doen het beter)

bron: http://www.cijfers.net/dik_02.html
Elke
ja, ik weet het... Geen Belgenmoppen op dit forum... Sorry...
Laatst gewijzigd door Mack op 13 okt 2006, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Moet je dan ook niet doen Mack .. Persoonlijk vind ik het nogal overdreven dat dit soort mopjes niet gepost mogen worden, maar als dat een forumregel is, dan moeten we er ons ook aanhouden. Anders sluipt het er zo weer in ...Mack schreef:(ja, ik weet het... Geen Belgenmoppen op dit forum... Sorry...)knip
Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om het terug in de richting van het topic te krijgen:
ik vind het frapant dat er haast geen verschil is in overgewicht tussen Nederlandse mannen en Belgische mannen,
maar dat er een aanzienlijk verschil is tussen de vrouwen.
Hebben Nederlandse vrouwen dan zo'n andere eetcultuur (die dichter aanleunt bij de Amerikaanse?) dan Belgische vrouwen?
ik vind het frapant dat er haast geen verschil is in overgewicht tussen Nederlandse mannen en Belgische mannen,
Hebben Nederlandse vrouwen dan zo'n andere eetcultuur (die dichter aanleunt bij de Amerikaanse?) dan Belgische vrouwen?
Elke
Ja opvallend dat verschil tussen twee buurlandjes .. Is er nergens een toelichting of verklaring te vinden voor deze statistieken? Ik vind het wel interessant ..kastelke schreef:Om het terug in de richting van het topic te krijgen:
Sandy
- Color01
- Amerika-expert
ik denk dat ik je 1 tip kan geven, dat met het over gewicht te maken heeft met :
in nederland zijn de afstanden korter, en de mensen nemen dan vaker de fiets of gaan lopen.
in amerika zijn de afstanden te groot om de fiets te nemen, de mensen worden dan lui en nemen dan elke keer de auto ..
toen ik nog in nederland woonde. toen reed ik elke dag wel 5 kilometer op de fiets ... nu fiets ik alleen nog maar als ik s'morgens en s'middags naar de brievenbus ga voor de post.en de krant.
Dus het belangrijkste probleem is ... geen beweging genoeg en te veel fast food restaurants ... dat nodig je uit om meer te eten.
in nederland zijn de afstanden korter, en de mensen nemen dan vaker de fiets of gaan lopen.
in amerika zijn de afstanden te groot om de fiets te nemen, de mensen worden dan lui en nemen dan elke keer de auto ..
toen ik nog in nederland woonde. toen reed ik elke dag wel 5 kilometer op de fiets ... nu fiets ik alleen nog maar als ik s'morgens en s'middags naar de brievenbus ga voor de post.en de krant.

Dus het belangrijkste probleem is ... geen beweging genoeg en te veel fast food restaurants ... dat nodig je uit om meer te eten.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Of er is gewoon geen mogelijkheid om veilig de straat over te steken. Dan neem je dus maar gewoon de auto om vanaf je hotel te gaan eten aan de overkant van de straat.Color01 schreef:in amerika zijn de afstanden te groot om de fiets te nemen, de mensen worden dan lui en nemen dan elke keer de auto ..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Color01
- Amerika-expert
als ik naar de winkel op de fiets wil, dan moet ik bijna 12 kilometer fietsen over een 2 baans weg.........ik ben nog niet levens moeNjit schreef:
Of er is gewoon geen mogelijkheid om veilig de straat over te steken. Dan neem je dus maar gewoon de auto om vanaf je hotel te gaan eten aan de overkant van de straat.

Werken er in Nederland vrouwen dan in Belgie?kastelke schreef:Om het terug in de richting van het topic te krijgen:
Ik dacht vroeger altijd dat mensen in de US dik werden omdat er groeihormonen en groeibevorderaars aan runderen werden toegediend (ik had gehoord dat dit massaal zou gebeuren in de US(?)). En dat zou dan op een of andere manier weer effect hebben op de mensen die het aten... Ik weet dat vlees waar groeihormonen aan toegevoegd is schadelijk kan zijn voor de gezondheid, maar of het dikker maakt...
Ik weet niet hoe ik er ooit ben opgekomen, het kan net zo goed een "urban legend" zijn geweest die ik vroeger heb gehoord..
Ik weet niet hoe ik er ooit ben opgekomen, het kan net zo goed een "urban legend" zijn geweest die ik vroeger heb gehoord..

Jack is back for a new season!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Aangenomen dat die cijfers kloppen, zou je inderdaad kunnen concluderen dat het verschil gering is. Maar dat is maar een deel van het verhaal. Je moet namelijk ook kijken naar de mate waarin mensen dan te zwaar zijn. En ik hoef geen wetenschappelijk rapport te zien om vast te stellen dat de gemiddelde hoeveelheid 'extra gewicht' in Amerika aanzienlijk meer is dan in NL of welk ander Europees land dan ook. Mensen van bijv. meer dan pakweg 120 kilo zie je in NL betrekkelijk weinig. Hier zie je ze dagelijks tientallen mensen die lijden aan morbide obesitas, extreem overgewicht dus.Mack schreef:Mijns inziens nl. niet erger dan in Nederland.
Life is good in the Tarheel State.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inderdaad. In Amerika kom je de meer extreme gevallen tegen van overgewicht. Dus niet per se meer dan ergens anders.
In Amerika doen ze toch meer aan sport dan hier in Nederland.. tenminste, zolang je nog op school zit. Sport is wel erg belangrijk, dat kan ik in Nederland niet zeggen. Een voetbal partijtje op Zaterdag en ff trainen op een dag doordeweeks.
Laten we trouwens Engeland ook niet afvlakken, het zou mij niets verbazen als het probleem in Engeland groter is dan in de VS.
In Amerika doen ze toch meer aan sport dan hier in Nederland.. tenminste, zolang je nog op school zit. Sport is wel erg belangrijk, dat kan ik in Nederland niet zeggen. Een voetbal partijtje op Zaterdag en ff trainen op een dag doordeweeks.
Laten we trouwens Engeland ook niet afvlakken, het zou mij niets verbazen als het probleem in Engeland groter is dan in de VS.
Waarschijnlijk kun je niets vinden omdat je met de verkeerde gedachte aan het zoeken bent. Is het trouwens een regelrechte kopie van je opdracht? Met andere woorden; indoctrineren de docenten de leerlingen door negatieve dingen van de VS te vergroten?hallow ik moet voor school een stukje schrijven over de vs nou heb ik veel moeite met informatie vinden en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
- Mike
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: dikke mensen in vs
tessa schreef:hallow ik moet voor school een stukje schrijven over de vs nou heb ik veel moeite met informatie vinden en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
groetjes tessa
Ze kunnen beter Nederlands geven in plaats van stukjes over gewichtsproblemen in de VS te laten maken.
Maar goed,probeer het hier eens:
http://www.iaso.org/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, het onderwijs in Nederland wil toch meegaan met zijn tijd, en dan hoort dit bij het obligate anti-Amerika nummertje.Pete.Z schreef:Ze kunnen beter Nederlands geven in plaats van stukjes over gewichtsproblemen in de VS te laten maken.

(en als mama van een kind met dysorthografie zou ik zeggen: voorzichtig zijn met opmerkingen over schrijffouten. Je weet immers nooit. En als je constant opmerkingen krijgt over je fouten, dan ben je niet meer snel geneigd om nog te schrijven, met alle gevolgen van dien. Maar ik ben er van overtuigd dat jij het niet fout bedoelde!)
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij fietsen anders heel wat af, hoor. En er zijn hier heel wat mensen, die flinke afstanden op en neer naar hun werk fietsen. Het hangt er dus maar net vanaf, waar je bent. Bovendien sporten mensen hier over het algemeen heel wat. Er zijn altijd, op ieder moment van de dag, joggers en wandelaars te zien hier. Als je in Washington loopt ook, altijd joggers en fietsers.Color01 schreef:in amerika zijn de afstanden te groot om de fiets te nemen, de mensen worden dan lui en nemen dan elke keer de auto ..
toen ik nog in nederland woonde. toen reed ik elke dag wel 5 kilometer op de fiets ... nu fiets ik alleen nog maar als ik s'morgens en s'middags naar de brievenbus ga voor de post.en de krant.![]()
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helaas is het echter zo dat ik werkelijk geen persoon onder de 15 jaar meer een fatsoenlijke foutloze zin zie produceren.kastelke schreef:Ach, het onderwijs in Nederland wil toch meegaan met zijn tijd, en dan hoort dit bij het obligate anti-Amerika nummertje.Pete.Z schreef:Ze kunnen beter Nederlands geven in plaats van stukjes over gewichtsproblemen in de VS te laten maken.![]()
(en als mama van een kind met dysorthografie zou ik zeggen: voorzichtig zijn met opmerkingen over schrijffouten. Je weet immers nooit. En als je constant opmerkingen krijgt over je fouten, dan ben je niet meer snel geneigd om nog te schrijven, met alle gevolgen van dien. Maar ik ben er van overtuigd dat jij het niet fout bedoelde!)
Tegenwoordig lijkt het motto te zijn: "Als je maar begrijpt wat ik bedoel..."

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1059 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne