Pagina 1 van 3
credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 16:29
door usdreamer
Een van onze credit cards is sinds gisterenavond geweigerd. We krijgen noch master card noch onze bank aan de lijn (paasmaandag is immers een feestdag in Belgie).
Onze andere credit card is een prepaid card die niet aanvaard wordt door de autoverhuurmaatschappij (volgens de kleine lettertjes in onze voucher van AutoEurope).
Nu moeten we net vandaag onze auto gaan afhalen.
Iemand nog enige tips hoe we dit kunnen doen?
Alvast bedankt!
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 17:25
door Big_Mo
Op je CC aan de achterkant staat een telefoon nummer, is dat het zelfde als die van je bank? Mijn ervaring is dat ik niet de bank bel maar Visa of Mastercard.
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 17:40
door usdreamer
Op De achterkant van De cc staat het nummer van De bank. Auto Europe kan ons ook niet helpen
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 17:48
door 6foot6
Je kunt ook kontant betalen
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 18:08
door Harry
Heel vervelend dit, ik zou het ook proberen met een cash borg als dat kan.
En voor de volgende keer een extra credit card meenemen, maar daar heb je nu niets meer aan.
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 18:18
door nieuwenoord
Noodnummer van Mastercard al gebeld??
Voor de VS:
In de Verenigde Staten
Voor een noodgeval binnen de Verenigde Staten, kunt u contact opnemen op 1-800-MasterCard (1-800-627-8372).
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 18:38
door usdreamer
Worden doorgeschakeld Dan nr belgie waar De kantoren gesloten zijn
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:15
door pumi1000
Lijkt mij dat er toch wel iemand te bereiken moet zijn 24 uur per dag.....ook ivm diefstal.
020 - 6 600 766 algemeen nummer van ICS cards waar Mastercard onder valt op site staat 24 uur te bereiken. Anders facebook of twitter misschien?
Google:
Neem bij verlies of diefstal van uw MasterCard creditcard onmiddellijk contact op met uw bank of creditcard uitgevende instelling, zodat zij de creditcard kunnen blokkeren. Hieronder vindt u de meest gebruikte banken en hun telefoonnummers:
ABN AMRO (binnenland) 0900 0024
ABN AMRO (buitenland) +31 (0) 10 282 07 24
ING (binnen- en buitenland) +31 (0) 58 212 60 00
Rabobank (binnen- en buitenland) +31 (0) 88 722 67 67
International Card Services: +31 (0)20 6 600 611
Waar u zich ook ter wereld bevindt, u kunt met uw kaartproblemen altijd terecht bij onze helpdesk. Wanneer u ons algemene telefoonnummer 001-31 42 75 6690 belt, kunt u terecht bij iemand die uw taal spreekt, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar.
Is wel voor Nederland, maar is te proberen
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:16
door nieuwenoord
Dat schiet lekker op ....
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:22
door nieuwenoord
ICS is in Nederland, vraagsteller is Belgisch ..
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:28
door pumi1000
Ja dat zag ik, maar Nederland is 365 dagen te bereiken, misschien weten zij welk nummer in Belgie te bellen. Of kunnen ze hem wellicht toch helpen.
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:33
door usdreamer
Gelukt! Auto meegekregen met prepaid credit card.
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:35
door nieuwenoord
Wauw, gefeliciteerd! Dat is een mooie meevaller!
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:36
door usdreamer
Heel hard bedankt voor jullie hulp! Nu morgen (vannacht) nog proberen de andere cc gedeblokkeerd te krijgen.
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:42
door Pascal
usdreamer schreef:Een van onze credit cards is sinds gisterenavond geweigerd.
In België kan je natuurlijk terecht bij Card Stop
https://www.cardstop.be/index/nl_BE/532 ... 44-344.htm
Maar niet in jullie geval. Want Card Stop is net om je kaart te blokkeren en zover zijn jullie al.
Je moet echt bij je eigen bank zijn die de kaart heeft uitgegeven.
Maar de kaart heeft dus al gewerkt in de USA? Want mss heb je de kaart niet vrijgegeven voor betalingen in de usa? Nu kan je dat activeren door wat geld af te halen aan een automaat. Je moet nl de kaart gebruiken in combinatie met je code om aan te tonen dat de juiste gebruiker in het buitenland zit.
Heb je al op verschillende locaties trachten te betalen? Mss is het een terminal die dienst weigerde?
Normaal gezien moet je de borg van de wagen ook contant kunnen voldoen.
Mag ik even vragen bij welke bank die Mastercard vandaan komt? Heb er ook een ( als extra) sinds vorig jaar en ook verschillende malen niet mee kunnen betalen ( was wel niet in de usa)
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 19:56
door nieuwenoord
´Vroeger´ belden we altijd vooraf naar de bank om te melden dat we in de USA zaten, ook na een geintje met een geblokkeerde Mastercard. Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer nodig was?
We vertrekken zaterdag met 2 Mastercards en 1 VISA-kaart. Raadzaam om toch even te bellen?
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 20:03
door Vito
Nee, dat hoeft niet, Monique. Ik had afgelopen keer ook nog ICS gebeld, maar ze gaven aan dat het voor een MasterCard echt niet nodig is. Wel je gewone bankpas op wereld zetten, hoewel ik niet weet of jullie misschien Spaanse passen hebben en hoe het dan werkt.
Fijn dat je de auto mee kon krijgen

Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 20:05
door nieuwenoord
Bedankt! We hebben inderdaad twee Spaanse kaarten, die zowel debit als credit zijn, maar die gebruiken we in principe voor noodgevallen. In Australië werkten die gewoon zonder vooraf enige actie te ondernemen.
Maar we hebben ook nog gewone Rabobankbetaalpassen, die hebben we inderdaad al op Noord-Amerika gezet. De Nederlandse credit cards hoeft dus niet meer, bedankt!
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 20:06
door Pascal
In België moet het dus wel en dan niet door te bellen maar door het zelf te regelen/ vrij te geven in je online banking applicatie. Of via het kantoor.
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Geplaatst: 28 mar 2016, 20:09
door nieuwenoord
In Nederland moet je dus wel je debetcards vrij geven, je creditcards blijkbaar niet meer.