Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een Jaar high school.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Nickstolzz
Amerika-ontdekker

Een Jaar high school.

Bericht door Nickstolzz »

Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over een jaar high school in amerika.
Ik wil na mijn 4e van havo een jaar naar amerika gaan.
Maar mijn vraag is dan : als ik in amerika mijn diploma heb gehaald (ik weet niet of ik die ga halen) kan ik dan automatisch mijn havo diploma krijgen, zodat ik hier geen examen meer hoef te doen??

Ik hoop dat jullie reageren :D
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Een Jaar high school.

Bericht door babarage »

Het kan zijn dat een vervolgopleiding het highschool diploma accepteert om je toe te laten tot de opleiding. Kijk eens op de site van het nuffic, https://www.epnuffic.nl, zij kunnen buitenlandse diploma's waarderen tov nl diploma's.

als je al een vervolgopleiding op het oog hebt kan het ook geen kwaad met hen te overleggen.

In Amerika moet je met de highschool overleggen of vrijstellingen voor de in NL gevolgde vakken mogelijk is en welke je nog moet nemen om in aanmerking te komen voor een volwaardig diploma. In mijn tijd (ahum, 25 jaar geleden) kregen de meeste Exchange studenten een aanwezigheid achtig diploma, ze hadden dan ook vaak de pretpakket vakken genomen zoals drama, koken enzo. Ik had er echter voor gekozen om de vakken te kiezen die me een echt diploma opleverden (wiskunde, geschiedenis etc). Met dit diploma ben ik in Nl weer toegelaten op een HBO opleiding. Had wel ff wat voeten in aarde voor ze akkoord waren.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Nickstolzz
Amerika-ontdekker

Bericht door Nickstolzz »

Heel erg bedankt voor je reactie!!!
Het is me eindelijk wat duidelijker geworden :D .
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nickstolzz schreef:als ik in amerika mijn diploma heb gehaald (ik weet niet of ik die ga halen) kan ik dan automatisch mijn havo diploma krijgen, zodat ik hier geen examen meer hoef te doen??
Nee. Als jij een havo diploma wil zal je eindexamen havo moeten doen. je kan hooguit regelen dat een vervolgopleiding mbo of hbo jouw VS high school diploma accepteert als toegangsdiploma.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als je na 4 havo naar de VS gaat ben je volgens mij dan pas 16. Je zou dan in de VS terechtkomen in het voorlaatste jaar high school, en dus sowieso na een jaar nog geen diploma krijgen. Maar ik weet verder niets van uitwisselingen enzo.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer