Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Mariëlle
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Mariëlle »

Wij zijn net teug van alweer een geweldige vakantie in de VS. Ik vind het een geweldig land en dat vertel ik tegen iedereen die ik tegen kom. Maar volgens mij hoef ik dat hier niet te doen. :)

Wel zijn er ook dingen waar ik me elke keer weer aan erger. Hebben jullie dat ook? Ik heb me weer "zo geërgerd" aan de ongelofelijke hoeveelheid plastic tasjes bij de Walmart (echt niemand heeft iets anders bij zich), het feit dat er zoveel zwervers zijn, de vlaggen en het volkslied, gillende vrouwen, de spleten naast de WC-deuren en het feit dat je maar amper van de ene winkel naar de andere kunt lopen omdat er simpelweg geen stoep is. :evil:

Ik heb me niet aan alles echt geërgerd natuurlijk (als het echt zo erg was ging ik nooit meer terug), vandaar de aanhalingstekens. Maar hebben jullie dat nou ook?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door nieuwenoord »

Eh ... nee. Het zijn wel dingen die me ook opgevallen zijn, na 9 keer USA. Maar ik erger me eigenlijk niet zo snel.

Misschien omdat ik zelf in het buitenland woon en heel veel van onze bezoekers hier ook dingen ´raar´ vinden, die wij allang niet meer zien? Ik zeg altijd: ´Is niet raar, is anders´ :D
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Marcopstal »

Daar krijg je tenminste nog een plastic zakje, hier moet je er voor betalen. :mrgreen:
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Anneleen »

Die plastic zakjes vind ik zonde. Wij probeerden altijd zoveel mogelijk weer uit de zakjes te halen (als de kassierster zo snel was dat het er al in zat voor we haar konden tegenhouden) en zo in de kar te zetten.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Vito »

Ik erger me niet aan veel dingen in de USA of nou ja, misschien het fooiensysteem.
Idd, meer 's lands wijs, 's lands eer.
Ik vind het chauvinisme juist prachtig, wij zouden ook wel wat trotser op ons land mogen zijn.

Plastic tasjes gebruiken wij voor van alles en nog wat, stoppen ze in de koffer en doen bij terugkomst hier weer dienst als pedaalemmerzak :wink:
Jerre
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 nov 2008, 00:01
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Jerre »

die spleten aan het toilet erger ik mij toch aan haha :D
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door LittlePhoenix »

Plastic tasjes zijn makkelijk te voorkomen als je zelf je tassen meebrengt. Winkels zoals de HEB moedigen dat juist heel erg aan.

Het volkslied en de vlaggen vind ik juist mooi, wees maar trots op dit land. Maar dat vind ik in Nederland ook, mag best wat vaker dan alleen met voetbal.

Zwervers, tja, is net zo erg als in Amsterdam. Is overal erger in grote steden dan in kleine steden. Hier in ons kleine stadje kamperen de paar zwervers die we hebben bij de rivier en als het erg koud is gaat de politie wat vaker langs om te kijken of alles okay is.

Gillende vrouwen??? In Florida misschien? Daar zag ik ze wel heel vaak, vrouwen die midden op de parkeerplaats hun man aanvielen met nagels en hoge hakken en gillen en krijsen erbij.

Maar de toilethokjes hier vind ik ook nog steeds heel irritant. Behalve dan met m'n eigen kinderen, als ze nog klein zijn maar wel al alleen in een hokje willen. Is het soms toch wel handig om een oogje op ze te kunnen houden.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Dutchess »

Wij gebruiken die plastic tasjes ook voor afval - we hoeven nooit afvalzakken te kopen. Maar ik sla ze ook vaak af, als ik maar een paar dingen koop.

Verder kan ik me in een aantal dingen wel vinden, alleen niet je ergernis aan "de vlaggen en het volkslied". Ik vind het juist fijn dat we in een land waar we het lang niet over alles met elkaar eens zijn, toch blijk kunnen geven van saamhorigheid en nationale trots door bv. bij alle sportwedstrijden het volkslied te zingen. (En van buitenlanders wordt niet verwacht dat ze meezingen, wel dat ze respect tonen).

Wat bedoel je trouwens met "gillende vrouwen"?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
gastxyz

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door gastxyz »

Gebruikersavatar
Steve & Patty
Amerikafan
Berichten: 360
Lid geworden op: 08 aug 2011, 13:40
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zug (Zwitserland)
Contacteer:

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Steve & Patty »

Leuk topic dit!

De plastic tasjes zijn wel erg inderdaad, volledig mee eens. Maar dat zit er nu eenmaal 'in'. Ik weet ook niet of het echt zo is, maar het geeft je wel het gevoel dat er heel wat onnodig plastic in het 'milieu' komt zo.

De vlaggen en het volkslied vind ik dan weer echt top. We wonen sinds een paar maanden in Zwitserland en dat nationalisme / chauvinisme is wat mij aantrok in Zwitserland, hier zie je ook overal de nationale vlag. Mensen zijn trots op hun land. Echt iets wat ik in Nederland miste!

On a side note: waar ik wel weer naar verlang is het parkeergemak in Amerika. Man, man, man, wat een drama is dat hier in Zwitserland. 'Ff' langs de weg parkeren hier is bijna onmogelijk haha. Gelukkig spot ik hier nooit beren of elanden langs de weg, zou toch lastig zijn als je niet 'ff kon stoppen'...
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door PSVwally »

Arno :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik erger me gelukkig aan weinig zaken tijdens het reizen. Maar mijn grootste ergernis is dat die vakanties altijd zo snel voorbij gaan.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door jetusa »

Ik erger me juist meer aan dingen bij terugkomst in Nederland, dan aan dingen daar.
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door annet2009 »

Ik moet toegeven dat ik me nogal snel ergens aan erger, maar dit herken ik echt absoluut niet.

Die plastic zakjes vind ik juist ideaal. Wij gebruiken ze ook overal voor: als afvalzakje in de auto, om koud water of ander drinken in te doen als we gaan lopen (anders is je hele rugzak nat), enz.
Als iemand ze niet wil staat het diegene toch vrij ze niet aan te nemen en zelf een boodschappentas mee te nemen? Dat de overheid of een winkel je die zakjes niet meer mag geven zoals nu in Nederland vind ik dan juist zeer irritant, laat me dat lekker zelf bepalen.

Spleten naast de wc-deuren kan ik me echt niet druk om maken. Hetzelfde geldt voor een ontbrekende stoep tussen winkels.
Zwervers heb je overal ter wereld en heb ik me in Amerika ook nooit aan geergerd.
Gillende vrouwen zijn me zelfs nooit opgevallen.

Vlaggen en volkslied, en trots op hun land zijn, vind ik eerder positief dan negatief. Was men dat in Nederland maar wat meer.

Als ik dan iets moet noemen waar ik me aan erger tijdens vakanties in Amerika zijn het de toeristen:
De groepen luidruchtige Japanners en Fransen (als voorbeeld, ze zijn niet de enigen). Ik snap niet waarom er altijd zo'n herrie gemaakt moet worden.
Toeristen die op een uitzichtspunt in een National Park staan te roken (dat zijn altijd buitenlanders, niet de Amerikanen). Dat andere mensen er last van kunnen hebben zal ze een zorg zijn.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door RiverCola »

Ik probeer erg hard te bedenken waaraan ik me erger in de VS. Maar kan vrij weinig bedenken. 2 Dingen eigenlijk:

ja, het fooien-systeem is irritant. In de restaurants, daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Maar op andere plekken stond ik nog regelmatig voor verrassingen en leidde het ook tot schaamte aan mijn kant (de kapster moest blijkbaar getipt worden, schaam :oops: . De ranger na een boottocht waarvoor we al betaald hadden).

Wat ik ook irritant vind: op sommige meer toeristische plekken wordt je werkelijk lastiggevallen tijdens je diner door de serveersters. Enerzijds omdat ze je om wille van de tip zo goed mogelijk van dienst willen zijn (hijg, hijg) en anderzijds omdat ze je zo snel mogelijk weer van tafel willen hebben voor de volgende tippende gast. Dit viel ons met name op in Savannah en in New Orleans, in restaurants op de meer toeristisch gelegen locaties. Laat me met rust, denk ik dan!

Verder blijft het voor mij 1 van de lekkerste vakantielanden. De vriendelijke en geïnteresseerde mensen, de mooie landschappen, de goede service als iets misgaat, het over het algemeen hoge onderhoudsniveau, zowel in parken als in steden. Er zijn wel zaken die ik zou missen van Europa als ik er zou wonen. En daar horen trottoirs en terrassen wel bij!
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Nati »

Zoals de meesten vind ik het patriotisme juist erg leuk,het maakt mij telkens weemoedig als ik het Amerikaans volkslied hoor ,en dat heb ik niet zo erg als ze hier de Brabançonne spelen.

Mijn grootste ergernis, net zoals annet2009 al vermelde, in Amerika zijn de Japanse,Chinese of Italiaanse toeristen. Oosterse mensen hebben doorgaans nergens tijd en hebben altijd lawaai bij terwijl Italiaanse vakantiegangers geen enkele andere taal spreken buiten het Italiaans en daardoor erg dom overkomen. Zo hebben wij al eens Italiaanse meisjes van rond de 20 j moeten helpen invullen met het kaartje dat je kreeg in het vliegtuig op weg naar Amerika. En dan ging het nog maar over simpele dingen zoals het invullen van je naam,geboortedatum enz..

De overige 'ergernissen' die je hier opsomt vind ik juist zo typerend voor een reis naar Amerika.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door pumi1000 »

Ik vind de vlaggen juist erg leuk overal. Ook dat de mensen over het algemeen erg vriendelijk zijn en graag een praatje maken.

Het enige wat me kan storen is bij het bestellen van het diner dat soms het voorgerecht en het hoofdgerecht tegelijk op tafel komt......en als je niets meer besteld, dat de bon al op tafel ligt als je nog aan het eten bent.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door dutch_in_seattle »

Wat die plastic zakken betreft, dat hangt er helemaal van af waar je in de V.S. bent. Hier in Seattle krijg je bijvoorbeeld in de meeste winkels helemaal geen plastic zakken meer. Je kunt een papieren zak krijgen, maar daar betaal je voor (meestal 5 of 10 cent). Verder zijn er overal voor een habbekrats herbruikbare zakken te koop (van gerecycled materiaal bijvoorbeeld). Maar ja, wij zitten hier dan ook aan de "Left Coast"... :D
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Big Al »

RiverCola schreef:Ik probeer erg hard te bedenken waaraan ik me erger in de VS. Maar kan vrij weinig bedenken. 2 Dingen eigenlijk:

ja, het fooien-systeem is irritant. In de restaurants, daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Maar op andere plekken stond ik nog regelmatig voor verrassingen en leidde het ook tot schaamte aan mijn kant (de kapster moest blijkbaar getipt worden, schaam :oops: . De ranger na een boottocht waarvoor we al betaald hadden).

Wat ik ook irritant vind: op sommige meer toeristische plekken wordt je werkelijk lastiggevallen tijdens je diner door de serveersters. Enerzijds omdat ze je om wille van de tip zo goed mogelijk van dienst willen zijn (hijg, hijg) en anderzijds omdat ze je zo snel mogelijk weer van tafel willen hebben voor de volgende tippende gast. Dit viel ons met name op in Savannah en in New Orleans, in restaurants op de meer toeristisch gelegen locaties. Laat me met rust, denk ik dan!
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand park rangers een fooi geeft. Daar ze ook een politie-functie hebben heb ik zelfs het vermoeden dat het wel eens problematisch zou kunnen zijn.

Als je het vervelend vindt dat de serveerster (m/v/) je voortdurend 'lastig valt' dan kun je ook vragen om privacy. Het gaat hun erom dat jij het naar je zin hebt. "We're all set - would you mind giving us some privacy?" en je zult ze nooit meer zien :lol:
Ik vind het fooiensysteem in restaurants positief. In Nederland krijg je vaak het idee dat je er zit bij de gratie van de restaurateur en je moet niet "zeuren". Anders vertrek je maar. Hier lopen ze het vuur uit de sloffen om het je naar de zin te maken. Grappig ook dat het in Nederland "horeca" heet en hier "hospitality industry".
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door dutch_in_seattle »

>> Grappig ook dat het in Nederland "horeca" heet en hier "hospitality industry".

Andere voorbeelden van dingen die in de V.S. vriendelijker worden geformuleerd (gezien op bordjes). De boodschap is hetzelfde, maar de presentatie is net effe anders.

In Nederland: Verboden te roken
In de V.S.: Thank you for not smoking

In Nederland: Kassa gesloten
In de V.S.: Please allow us to help you at a different cash register
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door RiverCola »

'Horeca' is gewoon een samengesteld woord, afgeleid van 'hotel', 'restaurant' en 'café'. Maar inderdaad, in de VS worden dingen anders geformuleerd. Kwestie van een cultuurverschil.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer