Even een korte inleiding.
Nav info op tv mbt laatste memorial dag viering in Margraten (24/5/14) hoorde ik van de mogelijkheid om een graf te adopteren van een omgekomen American soldier tijdens de 2e Wereld Oorlog. Dat past wel bij mij vond ik dus actie ondernomen hoe hiervoor in aanmerking te komen. Nu zijn alle graven (8301 stuks) allemaal al geadopteerd (mooi gebaar) maar er was nog wel een naam te adopteren op de Wall of the Missing. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb afgelopen november een bezoek heb gebracht aan mijn soldaat. Bijzonder moment, ik was al vaker geweest maar nu met een andere intentie. Indrukwekkend opnieuw.
Maar.... direct na de ontvangst van de adoptiepapieren in juni gevraagd naar mogelijkheden om de nabestaanden te vinden en dus contact te zoeken met de evt nog levende familieleden. Ik zou het een eer vinden om met hun contact te zoeken/op te nemen om o.a. foto's die ik nu heb gemaakt van de Wall of the Missing op te kunnen sturen.
Maar hoe pak ik zoiets aan,
In juni wel al 2 brieven gestuurd naar Amerikaanse instanties en uitgelegd wat ik wilde, op 1 hiervan antwoord gehad, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet goed begrijp wat er bedoelt wordt en of ik nog iets kan of moet doen.
Daarom ook langs deze weg: Is het geoorloofd om hier zo een vraag weg te leggen om er achter te komen wie of dit zijn. Dit forum geeft mischien wel wat meer mogelijkheden hier en in de VS.
Zoals ik al aangaf, als het niet mag of niet etisch is, dan hoor ik het graag. Het is geen gangbare naam als een John Jones, dus in dat opzicht zie ik wel mogelijkheden.
Ik ben reuze benieuwd naar een antwoord. Met groeten Ingrid