Thanksgiving doen we met de in-laws. Er was ons gevraagd om groenten mee te nemen (schoonma doet de kalkoen en 'stuffing' en 'gravy' en corn muffins en ik verwacht dat schoonzus aardappelpuree en toetjes doet). De groenten zijn: peas & corn met ui en paprika en baked beans (met bbqsaus en maple syrup en een drupje azijn) en ui en paprika. Ik had liefst iets "groeners" gemaakt, maar bij een traditioneel diner mag je niet teveel experimenteren. Vandaar dus alleen de toegevoegde ui en paprika

Er schijnt een neef of nicht van schoonzus te komen met gezin, dus ik verwacht dat we met zijn elven zijn, of zo.
Het plan is om om 1 uur / half 2 aan te komen, een wandeling te maken (er zijn tenminste twee honden aanwezig), om vier uur (??) te gaan eten. Eerst natuurlijk wel even zeggen waar je dankbaar voor bent. Om een uur of negen zullen we wel weer naar huis gaan (want dan moet de poes eten). Misschien gaan ze football kijken? Geen idee.
Ik heb een geinige periode, want ik heb net ook een Sint-enPiet-gedicht naar mijn eigen ouders + broer & schoonzus gestuurd, en er wordt daar een dezer dagen een doos cadeaus bezorgd. Tegelijk komen hier de eerste kerstcadeaus voor de in-laws ook al binnendruppelen en ook 7 pond amandelpuree. Daar ga ik banketstaven mee bakken als Hollands tintje bij de Amerikaanse kerst. Wie weet doe ik nog wel kruidnootjes ook.
De jaren hiervoor deden we meestal 'friendsgiving' voor internationale vrienden die niet naar hun familie gingen. Dat waren altijd de leukste feestjes, want iedereen mocht hun eigen ontheemde vrienden meenemen en je had dus altijd een losvaste groep internationale mensen die vaak oprecht dankbaar waren dat ze iets leuks te doen hadden, die dag, met mensen die snappen dat familie zien niet altijd een optie is. Werkt trouwens ook uitstekend met kerst. De bonus is dat mensen dan ook vaak een traditioneel kerstrecept uit eigen land meenemen en je dus extra bijzonder eten krijgt.