Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Coca-Cola ZERO
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Coca-Cola ZERO
Onze zoon kwam in de supermarkt aanlopen met iets wat ik nog niet kende:
Coca-cola Zero. Met zoetstoffen ipv suiker. Maar ook met slechts 0.3 kcal/100ml!!! Met 0 g proteïnen, kookhydraten, suikers, vetten, ...
Hij is er gek op, want ik waarschuw hem altijd dat zoveel suiker slecht is voor zijn tanden, en dat je van (teveel) vetten en suikers dik gaat worden (waardoor hij zijn cola-gebruik beperkt tot 1/dag), maar dit is toch wel helemaal de max!
Kennen jullie het ook al? En wat vinden jullie van de smaak?
http://www.cocacolazero.com/index.jsp
Coca-cola Zero. Met zoetstoffen ipv suiker. Maar ook met slechts 0.3 kcal/100ml!!! Met 0 g proteïnen, kookhydraten, suikers, vetten, ...
Hij is er gek op, want ik waarschuw hem altijd dat zoveel suiker slecht is voor zijn tanden, en dat je van (teveel) vetten en suikers dik gaat worden (waardoor hij zijn cola-gebruik beperkt tot 1/dag), maar dit is toch wel helemaal de max!
Kennen jullie het ook al? En wat vinden jullie van de smaak?
http://www.cocacolazero.com/index.jsp
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik ken het en als je het over smaak hebt, drink ik liever coca-cola light. Daar zit toch meer smaak aan, vind ik. Zero smaakt naar zero, is mijn mening. Ik geloof dat er maar een calorie verschil tussen zit, dus dat maakt weinig uit.
Toch mogen mijn kinderen ook niet te veel light drinken (of zero, komt bijna op het zelfde neer), want die zoetstoffen zijn inderdaad niet goed. Daar mogen kinderen ook maar een bepaalde hoeveelheid van hebben.
Toch mogen mijn kinderen ook niet te veel light drinken (of zero, komt bijna op het zelfde neer), want die zoetstoffen zijn inderdaad niet goed. Daar mogen kinderen ook maar een bepaalde hoeveelheid van hebben.

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Coca Cola en andere frisdranken worden over de gehele wereld verkocht en door veel mensen geconsumeerd. Bij velen is bekend, dat de grote hoeveelheid suiker, die in deze frisdranken zit, niet gezond is.
De fabrikanten zijn “light” producten gaan maken met minder of geen suiker en hebben daarvoor in de plaats chemische zoetmiddelen aan de dranken toegevoegd.
Als zoetmiddelen worden veelvuldig “aspertaam”, “acesulfame” en/of “cyclamaat” gebruikt.
Ook in Coca Cola Zero.
Deze middelen zijn echter zeer omstreden en er zijn wereldwijd vele onderzoeken gedaan naar de uitwerking er van op onze gezondheid.
Veelvuldig is aangetoond, dat deze stoffen allergische reacties kunnen oproepen, hyperactiviteit kunnen geven en zelfs kankerverwekkend kunnen zijn.
Zelf begrijp ik niet, dat deze stoffen nog steeds gebruikt mogen worden in de levensmiddelenindustrie. Ik vind, dat er een verbod op moeten komen.
Artikel Coca Cola Zero in Wikipedia.
Gaat men op het internet zoeken naar de schadelijkheid van genoemde chemische zoetstoffen, dan neem ik aan, dat er veel artikelen zullen verschijnen.
Ook zullen er veel artikelen te vinden zijn, waarin staat, dat er geen schadelijkheid gevonden is bij het uittesten van deze stoffen.
Toch wordt in natuurgeneeskundige praktijken veelvuldig geconstateerd, dat voedingsmiddelen, waarin genoemde zoetstoffen zitten, de oorzaak zijn van veelvuldig lijden.
De fabrikanten zijn “light” producten gaan maken met minder of geen suiker en hebben daarvoor in de plaats chemische zoetmiddelen aan de dranken toegevoegd.
Als zoetmiddelen worden veelvuldig “aspertaam”, “acesulfame” en/of “cyclamaat” gebruikt.
Ook in Coca Cola Zero.
Deze middelen zijn echter zeer omstreden en er zijn wereldwijd vele onderzoeken gedaan naar de uitwerking er van op onze gezondheid.
Veelvuldig is aangetoond, dat deze stoffen allergische reacties kunnen oproepen, hyperactiviteit kunnen geven en zelfs kankerverwekkend kunnen zijn.
Zelf begrijp ik niet, dat deze stoffen nog steeds gebruikt mogen worden in de levensmiddelenindustrie. Ik vind, dat er een verbod op moeten komen.
Artikel Coca Cola Zero in Wikipedia.
Gaat men op het internet zoeken naar de schadelijkheid van genoemde chemische zoetstoffen, dan neem ik aan, dat er veel artikelen zullen verschijnen.
Ook zullen er veel artikelen te vinden zijn, waarin staat, dat er geen schadelijkheid gevonden is bij het uittesten van deze stoffen.
Toch wordt in natuurgeneeskundige praktijken veelvuldig geconstateerd, dat voedingsmiddelen, waarin genoemde zoetstoffen zitten, de oorzaak zijn van veelvuldig lijden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
aiai, 't zal dus toch maar terug mineraalwater worden.
Ach, als je af en toe eens een frisdrank drinkt, dan zal het niet zo schadelijk zijn. Maximaal 1/dag is hier de regel.
Trouwens, fruitsap is niet eens een goed alternatief, want dat staat ook stijf van de suikers.
Ach, als je af en toe eens een frisdrank drinkt, dan zal het niet zo schadelijk zijn. Maximaal 1/dag is hier de regel.
Trouwens, fruitsap is niet eens een goed alternatief, want dat staat ook stijf van de suikers.
Elke
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vers geperst sap bevat alleen zijn eigen vruchtensuikers.kastelke schreef:Trouwens, fruitsap is niet eens een goed alternatief, want dat staat ook stijf van de suikers.
En als je niet allergisch reageert op zo'n vrucht, dan is dat toch te prefereren.
En water is natuurlijk de dorstlesser bij uitstek.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel natuurlijk al die flesjes en brikjes die je in de winkel kan kopen.markro schreef:Vers geperst sap bevat alleen zijn eigen vruchtensuikers.
Elke
Coca Cola en dergelijke frisdranken zijn eigenlijk erg zuur. De vele suikers worden erin gegooid om de smaak van het zure te "verbergen". ERG veel suikers. Het heeft oorspronkelijk een erg lage pH waarde en dat moeten de mensen dus niet proeven. Het dik maken moet eigenlijk de minste zorgen zijn in vergelijking met wat cola met je tanden doet.
M'n ouders hebben me toen ik klein was ook zowat weggehouden bij bijvoorbeeld snoep. Mij werd erg vaak verteld "snoep is slecht voor je tanden, eet het nou niet!". Dat begrijp je als klein kind natuurlijk niet, je wilt snoep! Iedereen eet snoep, dus ik wil dat ook denk je! Maar ik ben ze nu erg dankbaar dat ze dat toen hebben gedaan, want ik heb nog steeds een goed gebit terwijl veel mensen van mijn leeftijd dat allang niet meer hebben tegenwoordig...
Ik zou trouwens ook wegblijven van alles wat met de vervangende zoetmiddel "Aspartaam" te maken heeft. Zoals Markro zegt is het allemaal niet zo gezond.
Ik weet niet of er in Coke Zero aspartaam zit, ik zou het heel sterk (en dom) vinden, maar ik denk ik waarschuw voor het geval dat.
De pH van coca cola ligt trouwens zelfs nog iets lager dan wat er in dit artikel staat, ong. 2,25 naar mijn weten. Toen ik een stuk jonger was dronk ik ook veel cola dus ik weet dat het in die leeftijd "normaal" is. Ik wil het dan ook niet compleet de grond in boren, als je in principe 3 maal per dag je tanden poetst is er geen groot probleem lijkt me. Maar dan zou ik het alsnog zeker niet elke dag drinken.Cola Cola heeft een extreem lage pH-waarde en is een van de meest verzurende frisdranken die er zijn. Als er niet zoveel suiker in zat, zou het volkomen ondrinkbaar zijn. De containers waarin de geheime grondstoffen voor Coca Cola worden vervoerd dragen verplicht dezelfde waarschuwingsstickers als containers met levens-gevaarlijke bijtende zuren voor de chemische industrie.
Een gezonde, neutrale pH-waarde van het lichaam ligt tussen de 7.1 en 7.4. Onder een pH-waarde van 7 spreken we al van verzuring. Onder een pH-waarde van 6 spreken we van acute acidose. Hoe zuurder de stof, hoe lager de pH-waarde.
Maagzuur heeft een pH-waarde van 1.5. Coca Cola heeft een pH-waarde van 2.5. Dat is slechts één punt hoger dan de pH-waarde van zoutzuur.
M'n ouders hebben me toen ik klein was ook zowat weggehouden bij bijvoorbeeld snoep. Mij werd erg vaak verteld "snoep is slecht voor je tanden, eet het nou niet!". Dat begrijp je als klein kind natuurlijk niet, je wilt snoep! Iedereen eet snoep, dus ik wil dat ook denk je! Maar ik ben ze nu erg dankbaar dat ze dat toen hebben gedaan, want ik heb nog steeds een goed gebit terwijl veel mensen van mijn leeftijd dat allang niet meer hebben tegenwoordig...
Ik zou trouwens ook wegblijven van alles wat met de vervangende zoetmiddel "Aspartaam" te maken heeft. Zoals Markro zegt is het allemaal niet zo gezond.
Het werd vroeger ook in (eiwit)supplementen voor bodybuilders/fitnessers gebruikt maar dat is ook grotendeels afgeschaft.In het Amerikaanse CBS tv-programma '60 Minutes' van december 1996 werd aangetoond dat 83 van de 90 onafhankelijke onderzoeken die niet door de industrie waren gefinancierd problemen met aspartaam lieten zien. Onderzoeken die aantoonden dat aspartaam hersenschade, hoofdpijn, huiduitslag, hersentumors, slapeloosheid, verergering van de Ziekte van Alzheimer, ernstige verwarring, depressie en abnormaal gewichtsverlies of toename konden veroorzaken. Studies die door de aspartaamindustrie werden uitgevoerd kwamen vrijwel ongeschonden uit de bus.
Ik weet niet of er in Coke Zero aspartaam zit, ik zou het heel sterk (en dom) vinden, maar ik denk ik waarschuw voor het geval dat.
Jack is back for a new season!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Lekker, al ellende. Ik weet dat zoetstoffen niet goed zijn, vruchtensappen staan inderdaad ook stijf van hun eigen suikers, water is gezond maar eens mens wil ook weleens wat anders ....
En ik heb diabetes, dus als ik niet voor elk drankje behalve water insuline wil gebruiken, zit ik toch met produkten met aspartaam erin. Ik gebruik ze veel te veel, dat weet ik zeker.
En ik heb diabetes, dus als ik niet voor elk drankje behalve water insuline wil gebruiken, zit ik toch met produkten met aspartaam erin. Ik gebruik ze veel te veel, dat weet ik zeker.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hihihi, terwijl wij hier vanalles zitten te schrijven over Coke/ zoetstoffen / zuren enz., viel mijn oog op de 'reclame' die onder deze berichten verschijnt: twee verschillende vermageringsproducten uit Amerika (als het van daar komt, dan moet het wel goed zijn, want tenslotte gebruiken de sterren uit Hollywood het ook
), en nog wat afslanken met Herbalife...
Onze zoon heeft ondertussen weeral kunnen ondervinden dat je niet altijd af mag gaan op 'reclame', en dat, wanneer iets te schoon lijkt om waar te zijn het dat meestal ook is.

Onze zoon heeft ondertussen weeral kunnen ondervinden dat je niet altijd af mag gaan op 'reclame', en dat, wanneer iets te schoon lijkt om waar te zijn het dat meestal ook is.
Elke