Gezonde voeding in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Gezonde voeding in Amerika

Bericht door Dbacks2 » 15 jun 2015, 21:29

Het weer, het weer en het weer (waar wij wonen in ieder geval...)
De vriendelijke mensen, het feit dat er nog kennis en vakmanschap is (genoeg om over te struikelen en niet zo dat je het met een lampje moet zoeken)
De opzet van de scholen... door de uitgestelde keuzes en het iedere dag hetzelfde rooster is het veel makkelijker om je kinderen gemotiveerd te krijgen/houden en het overzicht te bewaren.
De andere vakken die op de scholen gegeven worden... koor, band, sport, koken, muziek algemeen...
De ruimte om je heen terwijl je dan toch nog in de grote stad kan wonen...

Het enige dat ik echt (na een jaar, dus wellicht komt het nog??) nog steeds minder vind is het eten hier... in alles zit troep! En begrijp me niet verkeerd... in een restaurant smul ik ervan, maar als je hier woont moet je ook 'gewoon' kunnen leven en wat je dan kunt kopen is loeiduur en zeer beperkt.

Note mod: Dit topic is afgesplitst van het Wat vinden jullie top in Amerika omdat er nu wel erg veel voedingspraat doorheen kwam. Gaarne hier de voedingsdiscussie voort zetten.

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie top in Amerika?

Bericht door Petra/VS » 16 jun 2015, 00:14

Dbacks2 schreef: Het enige dat ik echt (na een jaar, dus wellicht komt het nog??) nog steeds minder vind is het eten hier... in alles zit troep! En begrijp me niet verkeerd... in een restaurant smul ik ervan, maar als je hier woont moet je ook 'gewoon' kunnen leven en wat je dan kunt kopen is loeiduur en zeer beperkt.
Ook dat is verschillend per regio. Wij kunnen de meest exotische groentes en fruit e.d. krijgen hier en het eten in de restaurants is ook overwegend gezond, want dat is wat de klanten hier willen. Wat eten en vooral vers eten betreft zit je aan de kusten het best.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 » 16 jun 2015, 17:59

Dat vermoeden had ik inderdaad al... en Phoenix is wat dat betreft waarschijnlijk een van de latere in de rij die meedoet met 'nieuwigheden'... in verband met weer en vervoer. Heel exotisch hoef ik ook niet hoor, maar als ik anderen hier zo hoor over wat er verkrijgbaar is dan hebben we hier toch best weinig. In Nederland kon je 80% van de supermarkt al overslaan als je gezond wilde eten, maar dan bleef er voor iedere maaltijd toch nog wel genoeg over. Hier kun je echt 95% van de voedingsmiddelen negeren (en dan ook nog een deel dat door de kinderen geweigerd wordt... :mrgreen: )
Maar goed, we zitten nu op ons definitieve plekje, dus de zoektocht naar unieke produkten en winkeltjes kan beginnen!! Heb bovendien een heerlijke keuken dus zelf maken is ook een optie...want de kust, welke van de 2 dan ook blijft op een afstandje...
Laatst gewijzigd door Aricon op 21 jun 2015, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 16 jun 2015, 19:13

Zelfs in St. Paul, Minnesota, werden kreeften dagelijks vers per vliegtuig aangevoerd. En MN is niet bepaald vlak naast de zee.

D'r zullen in Phoenix ongetwijfeld ook wel dergelijke winkels (met en zonder kreeft, geen Whole Foods of zoiets?) zijn. Anders is er natuurlijk een enorm gat in de markt, dat door Nederlanders gevuld 'moet' worden!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.

USInsider
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door USInsider » 16 jun 2015, 22:39

DBacks2, ik zie voor Phoenix, AZ eo., drie keer een Whole Foods en drie keer een Trader Joe aangegeven.
Je kunt ook eens kijken Bij een grotere Target of WalMart, die hebben tegenwoordig vaak ook een food-afd.
Overigens heb ik nog nergens in de US problemen gehad met goed en vers voedsel te krijgen, vooral groenten en fruit.
Brood kan inderdaad een probleem(pje) zijn, toch is het aanbod de laatste jaren beduidend beter geworden.

Supermarts kunnen afwijkende assortimenten hebben, gebaseerd op de buurt waar ze zijn gevestigd.
Duurdere buurt, beter eten.
Ik zag ook een Franse bakery/deli/grocery en een Duitse deli/grocery in Phoenix - hebben jullie die al geprobeerd ?

Plus voor pancakemix naar House of Rice:
http://www.phoenixnewtimes.com/restaura ... ix-6537283" onclick="window.open(this.href);return false;

Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 » 17 jun 2015, 06:56

Whole Foods... euh... hetzelfde als de Fry's Signature... maar dan 2/3 keer zo duur?? Groenten en fruit... plenty, maar aardappels of rijst die altijd goed is... nog niet gevonden, echt tig merken geprobeerd (hebben nu net gas, kijken of dat beter lukt...) Brood: het beste tegen een normale prijs en langer dan een halve dag te bewaren is Walmart. Whole foods flikt het om 6,99 te vragen voor een broodje van nog geen pond, ongesneden en nog steeds wit. Meel om bruin brood mee te bakken...nog niet gevonden. Ik ben nog geen Walmart of Target tegengekomen zonder food ... Vooral Target heeft soms wel wat onverwachte dingen. En kennelijk kunnen we best aardig zoeken want de adressen uit de link kende ik al.

Zijn onderweg geweest naar een Duitse Deli, twee verschillende zelfs, eentje was inmiddels ter ziele, de andere was gesloten toen we er aankwamen...zat ook in een dermate buurt dat met daglicht sluiten waarschijnlijk wel een goed idee was.
Er zit hier een Butcher die zeer vakkundig lijkt... je kunt er zelfs je wild inleveren (yek! jeugdtraumaatje..)maar die heeft nog steeds niets meer dan steak en ham en worst..
We zijn net verhuisd uit een van de allerduurste buurten... maar voor gezond of calorie-arm (liefst beiden) hoef je daar niet te zijn. De poe-ha koop muesli repen met gezonde namen...nog steeds stijf van de suiker, maar heee als je er op drie per dag leeft kom je ook maar aan 750 kcal :mrgreen:

Pannekoekenmix gebruiken we nooit meer, maken we gewoon zelf... had ik jaren eerder moeten doen want we proeven geen verschil :mrgreen:

World Market heeft stroopwafels en droste chocolade en Prince (achtige) koeken... laat ik daar nou allemaal niet op zitten te wachten :sadcry: leuk als kadootjes, dat wel... maar ik zoek gezond EN lekker eten, wil er best het een en ander zelf aan doen, tegen een normale prijs... EN wat gegeten wordt door de kinderen. (die inmiddels geen yoghurtjes meer willen zien)
Brood, muesli, crackers, broodbeleg, aardappels, rijst. Of Amerikaanse vervangers hiervan...maar ik krijg er nog geen vinger achter wat een gezond etende Amerikaan nu echt als maaltijd heeft. De voorbeelden die ik tot nu toe heb bestaan meer uit het elimineren van het slechtste of uit het eten van maar 1 punt pizza ipv drie...

Inmiddels gevonden en erg blij mee: een winkel met pakketten wokgroenten en tauge. Want hoewel ik niet te lui ben om van de hele groenten uit te gaan is wokgroenten eten van niet kant en klaar niet te doen want dan heb je voor 2 weken.. Behalve soms bloemkool en broccoli (wat ik juist nooit kant en klaar kocht) ben ik verder nog alleen maar sla kant en klaar tegen gekomen...

Lijkt wel alsof we het helemaaaaal niet naar ons zin hebben, maar da's niet waar hoor!!
Laat ik het zo zeggen... ik zoek hier liever naar eten dan in Nederland naar een zonnige dag (en nog een en nog een en nog een :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Aricon op 21 jun 2015, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

USInsider
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door USInsider » 17 jun 2015, 07:18

Weer wat geleerd, met dank aan DBacks2 !
Ik dacht dat het alleen verplicht was bij verhuizing naar een andere staat.
Maar dit zegt de website van de CA DMV: "Law states that you must notify DMV within 10 days of changing your address".

Inderdaad hebben verschillende staten, verschillende regels hierover.

DBacks, wat je in Ned. kon vinden aan assortiment van aardappels - in winkels en op de markt - is hier niet. Brood, helaas, idem.

Voor bieten/huzarensalades koop ik de grote Russets, voor 'gewoon' eten koop ik de kleine witte, gouden, rode en paarse aardappelen.
Voor sla kopen we vaak de 'levende' salade, botersla of verschillende soorten bij elkaar.
Wat appelen betreft mis ik uiteraard de goudrenet. Tuinbonen (favo-beans) heb ik hier zelden gevonden.
En 'vleeswaren' enz. zoals een Ned. slager die aanbiedt, dat bestaat hier niet.
Dit is nu eenmaal niet en land van aardappels-met-groenten eters, en ook niet van boterhammen-met.
En over lekkere toetjes, gebakjes, koekjes, bonbons, paaseitjes enz. zal ik maar zwijgen.

We gaan naar WorldMarket vooral voor de Gundelsheimer augurken.
Heeft jullie WholeFoods geen 'bulk'-afd. voor rijst en muesli ?
Wij eten ook vrij veel muesli - er is een Engels merk dat Target soms heeft, verder is er Bob's Red Mill. WholeFoods heeft ook pakken diverse merken. En veel supermarts hebben een 'Internationale' afd. waar je mueslis uit Europa kunt vinden.

Ik ben wel enorm blij met onze Hollander die alle zes weken langskomt, voor drop, ontbijtkoek, kaas, muisjes, meergranen-beschuit, Indon. spullen, kroketten, en nog zo wat meer. Dat heb ik zo gemist in de jaren dat ik van zijn bestaan niet afwist.
Laatst gewijzigd door USInsider op 18 jun 2015, 03:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 17 jun 2015, 14:09

Geen boerenmarkt in de buurt? Je kunt hier http://search.ams.usda.gov/FARMERSMARKETS/" onclick="window.open(this.href);return false; op je zipcode zoeken naar plaatsen waar boeren hun spullen verkopen, rechtstreeks van de boerderij. Vaak ook met bakkers, plaatselijke wijn en voorlichting.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.

Gast

Bericht door Gast » 17 jun 2015, 16:52

Heb je een Costco in de buurt? En Trader Joe is idd ook goed en goedkoper dan Whole foods.

Wat voor eten zoek je/de kids dan precies? Toen wij hier 4 jaar geleden kwamen ben ik helemaal opnieuw begonnen vwb koken. Met mijn NLse recepten kon ik weinig meer. Ik had geen zin in omrekenen en voor het merendeel maakte ik gebruik van pakjes en zakjes (die hier niet te vinden zijn).

Ik heb echt moeten leren koken. Dus veel kookmagazines gekocht en online gezocht. En dan gewoon uitproberen. Ik vind mijn Crock pot ook geweldig. Ik doe mijn boodschappen voor het grootste gedeelte gewoon bij Kroger, dus geen speciale winkeltjes oid.

Gaat vast goedkomen nu je op je definitieve plek zit. Succes!

Dulles
Amerikakenner

Bericht door Dulles » 17 jun 2015, 19:06

Ik kook zelf nooit. We eten ook vrijwel nooit NL. Ik vind pannenkoeken van Lunds (Zweeds) wel bijzonder geslaagd. Qua groenten / vis / vlees kun je bijna overal wel redelijk terecht volgens mij. Gezond eten is dus ook geen enkel probleem. Maar goed: ik ben geen kritische eter qua brood enzovoorts. Ik vind Campbell's soepen trouwens ook altijd erg geslaagd (met brood). En friet van Five Guys is best aardig. Ik eet ook veel aarbeiden / druiven enzovoorts: ook algemeen verkrijgbaar. Ik drink geen frisdranken, inclusief Spa Rood, meer. Wel zure haring: geimporteerde zure haring is best algemeen verkrijgbaar: evenals sardientjes/anchovis in blik.

Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 » 17 jun 2015, 23:18

pffff jongens ... als ik nu eens wist WAT ik zocht, dan kon ik het vragen en waarschijnlijk ook wel vinden...

Ik mag wel wat kilootjes minder...dus ik dacht bij Weight Watchers sla ik mooi 2 vliegen in 1 klap... maar daar ondervond ik een enorme cultuurclash :mrgreen: :mrgreen:

Eigenlijk dezelfde vraag als jullie stellen... maar wat zoek je dan??

Ik zoek wat ik in NL ook zocht: in het aanbod van het moment en van de plaats de gezonde, calorie-arme(re) voedingsmiddelen om een aangenaam ontbijtje en lunch te maken. Lekker bruin vullend brood (of de ingredienten om het zelf te maken) of crackers zou al reuze helpen.
Kijk de kinders willen... croissantjes, wafels, pannenkoeken... euh hoe zal ik het zeggen...die dingen die we in NL zo af en toe aten.
Sla vertikken ze hier op alle manieren, het meeste brood weigeren ze te eten. (ze eten dan liever niets...)
Op mijn vraag bij de WW wat zij dan eten kwam eigenlijk geen antwoord.. fruit, sla..yoghurt... maar daar krijg ik mijn pubers niet stil mee... dat draait uit op 2 keer 'warm' per dag... (en als ze een gaatje zien ook nog een ontbijtje met hashbrowns en bacon).

Laat ik de vraag zo stellen... wat lunchen/ontbijten jullie aan gezonds?

Want ik wil echt niet blijven hangen in de gewoonten van een land waar ik niet meer woon.

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 18 jun 2015, 00:50

Ik probeer nog steeds om de goede kanten van m'n "old country" vast te houden, waaronder gezond(er) eten. Onze kinderen vinden het Nederlandse eten ook wel lekker, al eten we ook vaak Chinees, Indonesisch, Indiaas, Mexicaans, Duits, Frans, Italiaans, et cetera.

We koken vrijwel altijd "from scratch" daar de ingrediënten van de kant-en-klare maaltijdtijden alsmede de mixen vaak niet gezond zijn. Daar komt nog bij dat er hier geen E-nummers zijn en het derhalve gemakkelijker is voor de fabrikanten om er rotzooi in te verwerken.

Daarenboven zijn de meeste 'gezond'-producten niet goed voor de gezondheid (met name de dieetproducten) en de voedingsaanbevelingen zijn twijfelachtig (bijv. magere melk vs. volle melk).

Hutspot gaat er altijd goed in en hete bliksem is een favoriet. Penen en aardappelen halen we dan ook bij de groothandel (Costco). Met name de tieners lusten er wel pap van! Voor het ontbijt omelet, eieren, of muesli.

Amerikanen hebben er natuurlijk een handje van om overal suiker op te gooien; ze gebuiken ketchup alsof het jus is!

Brood bakten we in het verleden zelf veel; in de oven of in de broodmachine.

smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant » 18 jun 2015, 01:10

Sinds onze gang naar Amerika ben ik beduidend minder brood gaan eten, zowel omdat ik het brood hier minder vind als omdat ik minder fijn beleg kan vinden. Mijn standaard ontbijt is nu een bakje cornflakes / cheerios / branflakes (een cereal die maar weinig of zelfs geen suiker bevat, in elk geval) met plakjes banaan en 'halfvolle' melk. T is goed zoeken naar cereals die niet vol suiker zitten, maar ze zijn er wel. De 'Wheat Squares' van het Whole Foods huismerk bevatten helemaal geen suiker, en cornflakes kun je volgens mij al vinden met 2g suiker per portie.

Voor lunch heb ik nu vaak bagels van Trader Joe's die je zelf afbakt / roostert en die een kortere houdbaarheidsdatum hebben dan veel brood (en dus ook wat minder conserveringsmiddelen bevatten). We pakken ook wel eens een afbakbroodje, maar daar zit toch meer tinnef in. Dat eten we dan vaak met cream cheese, of met kalkoen / kip en een likje mayo. Zelf gemaakte eiersalade is ook lekker, met mosterd en bosuitjes. Blaadje sla erbij en je hebt een heuse sandwich. Voor de kids zou je ongesuikerde pindakaas en geprakte banaan kunnen overwegen. Is erg vullend en niet echt ongezond, maar t voelt als een traktatie.

Wat ook een leuk / lekker alternatief kan zijn, is taco's maken. Verwarm je oven even voor op 350 F. Neem twee corn tortillas (van die kleintjes, niet van die grote waar je burritos mee maakt) en laat ze op elkaar zitten (zgn. 'double taco') en doe een vleesje of visje erop (Meneer Smitten doet graag tonijn uit blik, maar kip of wat kruimels gehakt werkt ook) of, als je vega wilt, avocado. 'Cowboy caviar' of salsa met veel groenten erop, eventueel wat gesneden sla of een restje rode ui en verse mais, beetje cheddar of queso añejo erover en een paar minuten in de oven. Voor een kinderportie hoef je er ws. maar twee te maken, een volwassene kan er wellicht vier op. Als je kids geen fan zijn van de salsa, zou je een Italiaanse versie kunnen maken met kip, verse tomaat en gehakte spinazie en basilicum en wat mozzarella. Als je geen zin hebt om zelf kipfilet klaar te maken, verkoopt Trader Joe's bakjes met geroosterde kipfiletreepjes die het prima doen in tacos of salade (ze zijn eigenlijk net te dik voor op een broodje of bagel).

In Amerika eten we vaker warm, merk ik. Ik ben eerder geneigd om met wat overgebleven rijst en een blik bonen even snel 'casamiento' te maken, of desnoods instantnoodles met een gesnipperd bosuitje, erwtjes uit de diepvries (gewoon met de noodles meekoken), een gepocheerd ei (na een minuutje noodles koken toevoegen) en wat sesamzaad (is in vijf minuten klaar - ideaal als ik alleen ben). Wel maar de helft van het kruidenzakje gebruiken, want er zit me toch een partij zout in...

Ook zweer ik bij de slowcooker, voor zaken als 'pulled chicken', waar ik vaak een flinke ui in meesmokkel voor de mitavientjes. Voor de lunch gaat dat op een wit puntje van de Mexicaanse bakker, met coleslaw of als diner met rijst en mais en bonen en een salade. Chili is ook makkelijk, dan neem je tussen de middag gewoon een klein kommetje met wat crackers, en 's avonds een grotere kom met rijst.

Je zou ook smoothies kunnen proberen - als je er een schepje ongezoet cacaopoeder in doet, zullen je kids vermoedelijk niet eens merken dat er ook een stevige handvol verse spinazie of boerenkool in de blender is gegaan. T is alleen even zoeken naar goede yoghurt: volvette yoghurt werkt veel beter (de andere zijn te dun - je smoothie wordt dan waterig vanwege het vocht uit fruit en groenten met de toch al waterige yoghurt) . Verder kun je er bijna alles in gooien: bevroren bosbessen, of verse banaan of aardbeien, of alles tegelijk. Soms doe ik er zelfs een handje gesnipperde amandelen in voor wat eiwit, maar dan moet je het niet te lang laten staan of het kan te erg indikken (schepje weipoeder kan natuurlijk ook).

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 18 jun 2015, 05:58

smittenimmigrant schreef:cornflakes kun je volgens mij al vinden met 2g suiker per portie.
Goeie tips!

Let echter wel op de onderhandse praktijken van fabrikanten; om het suikergehalte per portie te verminderen worder de porties domweg kleiner gemaakt. Cornflakes zijn volgens mij niet zo gezond. Een portie is maar 28 gram (minder gewicht dan een half ei) en bevat al 2.7 gram suiker, 204 mg zout en maar 0,9 gram vezels.

Ik heb nog altijd het vermoeden dat de fabrikanten hier de waarden in grammen (en milligrammen) aangeven omdat vrijwel niemand weet wat het betekent. Het helpt ook al niet dat de American Heart Association dan weer de aanbevolen maximum hoeveelheid suiker in theelepels aangeeft. (kinderen 3 theelepels, vrouwen 5, en mannen 9)
Wie weet er nu dat een theelepel suiker 4 gram weegt? Geen wonder dat Amerikanen gemiddeld 126 gram suiker per dag eten!

smittenimmigrant
Amerikakenner

Bericht door smittenimmigrant » 18 jun 2015, 06:34

Ik ben 't zeker met je eens dat het een kwestie van goed opletten is.

Ik snapte in t begin niet waarom al die lui nou toch al die pakjes stonden telezen in de supermarkt, maar dat lesje heb ik gauw geleerd. Gezond eten is denk ik ook een kwestie van gradaties. Zo ook met die cornflakes. Ik heb wel eens per ongeluk cereal gekocht met 12 gram suiker per 'portie' en dat was niet te vreten zo zoet. Volgens mij is de verkleining van de portiegrootte in meer of mindere mate ook aan banden gelegd, juist om dat soort geintjes als jij noemt een beetje in te perken en is 'serving size' nu afhankelijk gemaakt van de dichtheid van het product.

Zo is 28 gram cornflakes geloof ik een volle 'cup'. Ga je naar meer muesli-achtige cereals dan wegen ze meer en wordt je portie dus geloof ik in volume ook kleiner (maar niet recht evenredig) terwijl de suikergetallen dat niet weergeven.

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 18 jun 2015, 16:05

Maar het is goed voor je! De fabrikant zegt het zelf!
The Malt-O-Meal® Company is now MOM Brands®. We’re still family-owned, and we will always be focused on what’s good for families. Great quality, great tasting cereal at prices they can afford. In fact, that’s our company’s mission – to find better ways to make better breakfasts at a better price.
Voor een "cup" slechts 15 gram suiker. En "Tootie Fruities" zijn goed voor je want het klinkt naar "fruit". In mijn ervaring eten kinderen meer dan een "cup", maar zelfs als ze dat niet zouden doen dan zou hun ontbijt al anderhalf keer zoveel suiker bevatten als het maximum per dag dat wordt aangeraden. Het gaat er bij mij niet in dat ze de rest van de dag geen suiker meer zullen eten. Nu is het wel zo dat de suiker in de melk erbij wordt geteld en fabrikanten vertikken het om toegevoegde suiker apart te vermelden. De FDA is van plan om dit te verplichten en de fabrikanten schreeuwen moord en brand. Volgens hun kunnen consumenten die 'verwarring' niet aan. Er zijn ook weer studies gedaan waaruit naar verluid is gebleken dat er geen verschil is tussen toegevoegde suikers en suiker die natuurlijk voorkomt (bijvoorbeeld in fruit). Ik heb daar vraagtekens bij.

Onlangs hoorde ik op de radio een verhaal van iemand die in de keuken van een school werkt. Als ze de 'voedingswaarde' (in caloriën) niet halen dan gaat er een schepje suiker bij om aan de wet te voldoen...

Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 » 18 jun 2015, 17:58

Mijn dank is groot! Al is het alleen maar om te lezen dat er meer mensen zijn met een aangepast voedingsprogramma :mrgreen:

In eet de heerlijke griekse 0% vet yoghurt van de Costco (Fage) andere leverancier hebben het ook, maar Costco is het voordeligst.
Daar maken we ook tzaziki mee .

Brood bakken deed ik in NL eigenlijk gewoon omdat ik het leuk vond; heb het recept bijna op een Brink's transport meegenomen, om er hier achter te komen dat het altijd lukkende brood als een steen zo hard was... andere oven/compleet andere luchtvochtigheid/verschil in hoogte... het broodbakforum gaat me helpen tot het weer lekker lukt :mrgreen:

Voor vandaag heb ik ook iets op het probeerplan staan: zelf bladerdeeg maken en vervolgens saucijzenbroodjes (hahahhaha neeeee niet gezond en niet laag in kcal, maar een wens van de kinderen, zowel het samen maken als het opeten...)
Natuurlijk een idioot plan omdat alles alles alles KOUD moet zijn en we hier een heat advisory hebben... een reeks van dagen in de 115 :shock: , maar als het niet lukt kunnen we daar het vingertje naar wijzen!

Smoothies vind ik ook een goed idee... heb gisteren de blender uitgepakt!

Oooo en die serving size... daar heb ik toch zo'n hekel aan!!! Maar de Europese aanduiding per 100 gram product zal hier voorlopig wel door de fabrikanten worden tegengehouden... zo vaag mogelijk zodat je niet door de mand valt :wink:

TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs » 18 jun 2015, 18:37

fried pickles.... dat is echt iets wat ze in Nederland moeten gaan invoeren... yam!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.

RiverCola
Amerika-expert

Re: Gezonde voeding in Amerika

Bericht door RiverCola » 18 jun 2015, 23:50

Ik denk dat het voor ons geen enkele moeite zou zijn om te koken als we zouden verhuizen naar de VS. Ik denk omdat we er totaal geen NL kookstijl op nahouden. We koken alles from scratch, geen zakjes, poeders, kant-en-klare dressings, of gesneden groenten uit een zakje. We eten veel dingen als quinoa, couscous, tortilla's, bonen, in de vorm van (lauwwarme of koude) salades, al dan niet aangevuld met vlees of vis. Elke ochtend ontbijten we met een fruit/groente smoothie (andijvie, boerenkool, bieten, wortelen met sinaasappels, banaan, meloen, gember in allerlei variaties) en voor de lunch eet ik steeds minder vaak brood (maar bv cracker met kaas of kip, aangevuld met tomaat en gekookt ei).

Omdat ik bepaalde producten in verschillende maaltijden terug laat komen zijn grote verpakkingen geen probleem: spinazie gaat sochtends in de smoothie (een flinke hand) en kan s'avonds de basis zijn voor een salade of ovenschotel. Wortelen s'ochtends in de smoothie (geraspt) en savonds gekookt en gedressed als bijgerecht bij de maaltijd.

Een website waar ik regelmatig inspiratie uit haal en die bovendien Amerikaans is, is: http://www.loveandlemons.com

Probeer eens wat recepten! Het zal wel even nieuw zijn voor jullie maar een andere eetstijl heb je in een handomdraai in de vingers. En als je bovendien wat kilootjes kwijt wilt zit je met deze recepten gebakken. Vaak vul ik de recepten van Love and Lemons aan, bijvoorbeeld met een kipfilet die ik marineer en dan in de oven gaar (of in een pannetje met olijfolie braad), of gebakken reepjes beef.

TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs » 18 jun 2015, 23:57

TwentseGijs schreef:fried pickles....
Ik zou zweren dat ik dit in een ander topic had geplaatst.
Toch maar meer wortels eten :lol:
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer