Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Referentie-Topic

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Referentie-Topic

Bericht door Sandy »

In mijn "gesprekken" met Amerikanen merk ik weleens dat het handig kan zijn als je een referentie hebt ..
Ik merk het wel eens als ik iets probeer uit te leggen of andersom van hen probeer te begrijpen ..

Bijvoorbeeld waarmee kun je een State Fair of een County Fair het best vergelijken?
Is dat net zoiets als een kermis of is het veel grootser dan dat?
Sandy
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Een state fair is veel meer dan een kermis.

De Minnesota State Fair (begint donderdag) heeft een kermis, met allerlei martelapparatuur en spelletjes.

Maar daarnaast zijn er ook: veetentoonstellingen (van jonge boeren in spe), allerlei eetkraampjes (gebakken en op een stokje, een Minnesota specialiteit), tentoonstellingen van landbouwaaparatuur, tentoonstellingen van van alles en nog wat en kraampjes met de nodig (meer onnodige) dingen. Plus alle politieke partijen en kandidaten. O ja, en ook pop- en country muziekgroepen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik had al gegoogled, en zag een optreden van de 'black eyed peas' .. dan moet het wel groot zijn : ))
Een kermis is dus eigenlijk een klein onderdeel van een county fair?

Met welke frequentie worden deze county of state fairs gehouden?
Ook zo één keer per jaar in de zomer? Het lijkt me echt fantastisch om mee te maken ..

En wat is dan precies Mardi Grass?
Sandy
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

State and County Fairs zijn echt fantatstisch en ik kan het weten want ik heb toen ik pas naar de VS was verhuisd drie maanden rondgetrokken om op deze state fairs te werken. Ik heb op die manier veel van de VS gezien en onderweg allerlei interessante dingen meegemaakt. Mijn ex en zijn broer werkten allebei voor de state fair. Het is een hele makkelijke manier voor mensen die geen vaste baan hebben om een paar maanden in de zomer te werken en redelijk goedkoop te leven (in een trailer, motels of zoals wij vaak al kamperend). Het is een heel apart volk, vaak zitten er ook mensen bij die geen andere baan kunnen krijgen, vanwege drugsverslavingen of crimineel verleden. Ik kijk door mijn insider ervaringen wel heel anders tegen deze fairs aan en doe bijv dus nooit meer de rides (het kermisgedeelte) omdat ik heb gezien hoe ze worden opgezet. Dit is niet op de manier van pretparken, maar er wordt vaak de hele nacht doorgewerkt door mensen die een of andere drug gebruiken (speed) en ik zet niet graag mijn leven in de handen van deze mensen. Maar er gebeuren betrekkelijk weining ongelukken dus het valt wel mee. Maar het is net zoals wanneer je achter de schermen hebt gewerkt in een fast food restaurant of productiemaatschappij. Psychologisch is het dan heel moeilijk om, wetende wat je weet, die stap te nemen om de activiteit te doen of het voedsel te eten.

Anyway, ik had natuurlijk een toeristenvisum toen ik hier aankwam en was doodsbang dat ik door een van de daar rondlopende law enforcement officials zou worden opgepakt en teruggestuurd dus ik durfde niet in een van de stands te werken. Maar ik werkte als oppas voor de kinderen van een van de kermisbonzen, en dat was heel leuk. Ik bracht de hele dag door met die kinderen op de kiddie rides, die niet zo eng zijn en waar niet superveel fout kan gaan, en naar shows gaan en andere activiteiten en daar nog betaald voor worden.

En dit was mijn begin in Amerika dus een geweldige manier om wat van de cultuur op te snuiven. Ik heb op deze manier door Zuid California en Arizona gereisd. Het was echt een superervaring, incl. het midden in de nacht moeten vertrekken omdat we meer voorschotten van de kermisbons hadden genomen dan we hadden verdiend en als gevangen moesten uitbeken, want het zijn geen lieve jongetjes, de kermismaffia.

Erg spannend voor een jonge meid uit het veilige en saaie Nederland, die op zoek was naar avontuur. Achteraf blij dat ik het heelhuids heb afgebracht want ook in een paar minder veilige motels geslapen en op plekken waar er allerlei rifraf rondliep, met strangers gelift en opgepikt.

Maar ik heb nu wel nog altijd een bepaald gevoel bij een State Fair. Ik ben voor het laatst geweest toen mijn moeder en zusje op vakantie waren. De Puyallup State fair is een hele grote met veel activiteiten, veel tentoonstellingen, lekker eten, en veel concerts. Allerlei interessante contesten, zoals de grootste zucchini, veel veeteelt tentoonstellingen, arts en crafts, etc etc.

Leuk!!! There's nothing like it in Nederland. Denk aan een Koninginnendag vermenigvuldigd met Floriade en daarbij opgeteld Kermis en dan kom je een beetje in de buurt. En dat meestal twee/drie weken lang in grotere steden.
SEEING IS BELIEVING
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

doreennicole schreef:There's nothing like it in Nederland. Denk aan een Koninginnendag vermenigvuldigd met Floriade en daarbij opgeteld Kermis en dan kom je een beetje in de buurt. En dat meestal twee/drie weken lang in grotere steden.
Dát bedoel ik met referentie ;)

Overigens bedankt voor de uitgebreide uitleg .. lijkt me fantastisch om een keer mee te maken.. Jij hebt ook een avontuurlijk leven Doreen! Overigens wat is het verschil tussen een County Fair en een State Fair ..... Ik neem aan de grootte?

En Mardi Grass .. ik dacht altijd dat dat ook zoiets was als een kermis ..

Hoe leg ik overigens de Nederlandse kermis uit aan Amerikanen. "A Dutch kermis is like a State Fair, only a smaller scale ... just a few attractions and rides"
Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb altijd gedacht dat een State Fair een jaarlijks terugkerend feest is van een bepaalde Staat, die dan meestal gehouden wordt in de of één van de grootste steden in die Staat.

Waarschijnlijk heb ik dat helemaal fout??

Ik ken overigens alleen de State Fair in Albuquerque (New Mexico) die elk jaar in september wordt gehouden. Er zijn dan gedurende die twee weken div. activiteiten in de stad en op het State Fair terrein zelf zijn dan dagelijks de kermisachtige activiteiten en in het grote stadion zijn bijna dagelijks aan het begin van de avond een rodeo met aansluitend een concert van div. soms hele bekende artiesten.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef: En Mardi Grass .. ik dacht altijd dat dat ook zoiets was als een kermis ..
Is dat niet het carnaval in de omgeving van New Orleans :?:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Klopt, carnaval ... maar waarschijnlijk heel anders dan wij in Brabant gewend zijn : ))

Ik heb zojuist gelezen dat een kermis zoals wij gewend zijn ... een carnival wordt genoemd in Amerika? Wat opgezet wordt op een open veld, bij een winkelcentrum of op een stuk grond van een kerk ...
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer