Bij WalMart moest ik afrekenen (uiteraard
Is het in USA zo ongebruikelijk om af te ronden/kleingeld te laten houden???
Groetjes, Jolanda
Jan Visser schreef:Wat dan ook nog meespeelt is dat Walmart natuurlijk per definitie een discounter is. Meer voor weinig, dus. Mensen rijden enorme einden om bij Walmart twee dollar te kunnen besparen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat die juffrouw aan de kassa een "rare jongens, die Nederlanders" blik in de ogen heeft.
Was exact ook wat ik dacht!Aïda schreef:Hi Jan! Je bent er weer! Ik vroeg me al af waar je gebleven was!
Hij is laatst nog ergens gesignaleerd ; ))kastelke schreef:Was exact ook wat ik dacht!Aïda schreef:Hi Jan! Je bent er weer! Ik vroeg me al af waar je gebleven was!
Dat heb ik ook al vaak gezien. Wat ook vaak gebeurt en waar ik mij nog altijd over verbaas is dat centen vaak "weggegooid" worden op straat. Ik kan me voorstellen dat al die losse centen lastig zijn in je broekzak of portemonnee maar weggooien op straat vind ik pure geldverkwisting.novw schreef:in amerika hebben ze wel een leuke truuk voor de centen: losse centen gaan op een schaaltje.
Yep, als rechtgeaarde Nederlander vind ik dat toch wel zonde, mjn 'stief"kindjes zijn flink aan het rapen geweest toen ze hier waren en hadden toch mooi ieder bijna $8 aan losgeld.Coyote schreef:Dat heb ik ook al vaak gezien. Wat ook vaak gebeurt en waar ik mij nog altijd over verbaas is dat centen vaak "weggegooid" worden op straat. Ik kan me voorstellen dat al die losse centen lastig zijn in je broekzak of portemonnee maar weggooien op straat vind ik pure geldverkwisting.novw schreef:in amerika hebben ze wel een leuke truuk voor de centen: losse centen gaan op een schaaltje.![]()
Roland
Haha...doet mijn echtgenoot ook, in elke auto ligt losgeldenger003 schreef:Dan ben ik blijkbaar geen echte Nederlander, want ik kieper al die kleine muntstukken in een van die houders die in elke auto zitten, en laat het er gewoon inzitten aan het eind van de reis. Mogen de hikers van Alamo hebben.
Eric
Ik rond in de supermarkt ook vaker af en ik ben ook "blij" als mensen bij mij (ik werk ook op een pompstation) het bedrag afronden. Soms heb ik na een dag werken dan wel 5 of 6 euro aan afgeronde fooiMichigan schreef:Ik doe het ook weleens bij de AH, maar dat levert vaak wel vreemde blikken op.
Bij mij na het tanken zeggen mensen ook weleens, maak het maar rond ofzo. Of dat kleine geld hoef ik niet. Nou, dat is niet tegen dovemans oren gezegt hoor. Die 10 cent gaat dan snel opzij.
Maar zelf kom ik ook weleens bij een tankstation "van het andere merk" en daar zit ook zo'n figuur achter de kassa die dat nooit begrijpt en altijd mij weer centjes probeert aan te reiken. Bij die persoon ben ik dus maar gestopt . Graag of niet hoor.
P.S. ik tank nooit bij ze, maar ze hebben wel altijd verse warme broodjes. Voordat ik opmerkingen krijg wat er mis is met de pomp waar ik werk
.
Ik denk dat doreen gelijk heeft. Anders kun je natuurlijk gemakkelijk beschuldigd worden van diefstal. Mijn baas ligt er nooit wakker van, te meer omdat bij ons precies word bijgehouden wat er de kassa verlaat en het beveiligingssysteem ook alles bijhoud.