maar hier een echte vrouwen-vraag;
Voor de mensen die nu vanuit NL naar Vs zijn verhuist [tijdelijk of permanent]; hoe deden jullie dit met de anticonceptiepil?
Ik sta op het punt te veranderen van pil [gebruik hem om medische redenen, om menstruaties over te slaan en lichter te maken] en heb me er dus zo even in verdiept.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Sturen jullie oude huisarts vanuit NL elke keer paar doosjes op of ben je op Amerikaanse pil overgestapt?
Ik heb namelijk vernomen dat bijv de Diane 35 [ik heb geen acne maar mijn huisarts zegt dat deze gunstiger is dan die ik nu heb] helemaal niet zou bestaan ik de VS omdat ze daar het stofje cyproteronacetaat [w-a-t? ja dat
Schering zei wel dat de Yasmin bestaat en ook Microgynon 30 alleen onder andere naam [ levlen]. Maar wat als je Diane 35 slikt?
Weet iemand heel toevallig of deze laatste wel bestaat/onder andere naam?[in California, als het per staat verschilt?]
Als je nooit problemen hebt met menstuaties kan je je makkelijk aanpassen en zou dit een overbodige topic zijn; maar ik heb heel lang onder gynaecologisch toezicht gestaan en ben dus heel zorgvuldig nu een nieuwe pil aan het kiezen en kan dus niet, mocht ik voor langere tijd naar VS gaan, '' even' van pil veranderen.
Ben benieuwd naar de reacties
Thanx!