Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door JKG »

SemJes schreef:Dat is fijn! Ik heb het gisteren toevallig geprobeerd bij de Aldi, en daar werkte cash back met m'n ING pasje prima. Nu hopen dat de problemen bij Walmart inderdaad opgelost zijn :thumbup:
Deze maand geen problemen gehad bij Walmart met ING-pasje. Dus opgelost.
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door RR2USA »

Fijn dat dit weer werkt! Kunnen meerdere AA'ers dit bevestigen? En wat is trouwens het maximale cashback bedrag bij Walmart?
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door chippie777 »

Helaas, ik heb deze vakantie NERGENS met mijn ing pin pas kunnen betalen in Canada. Ik kon alleen geld pinnen, maar pinnen in een winkel lukte nergens. Meerdere malen geprobeerd en allerlei opties geprobeerd maar geen succes. De ING pas werkt echt nergens. Ik ga hier toch een klacht overschrijven, want dit is niet wat ik verwacht van een wereld pas/bank.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door bello »

Hier hetzelfde: pinpas was onbruikbaar in Canada, terwijl het in de VS gewoon overal lukte. Heel irritant om steeds je cc te moeten pakken.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door chippie777 »

Ik heb de vraag voorgelegd aan de ing en heb in middels twee emails.

Hier mijn eerste mail met het antwoord daarop:


Geachte heer,

In deze e-mail geven wij graag onze reactie op uw vraag over geldautomaten in het Buitenland.

In het buitenland kunt u met uw Betaalpas betalen en geld opnemen bij geldautomaten met een logo van Maestro of Eurocard/MasterCard. In sommige landen staat het oude Cirrus-logo op automaten. Ook dan kunt u er terecht.

Uw Betaalpas heeft een EMV-chip. EMV staat voor Europay, Mastercard en VISA. Dit is een nieuwe internationale standaard voor betalingen en geldopnames met bankpassen en creditcards. Helaas is de EMV-standaard nog niet overal op de wereld overgenomen. Uw Betaalpas wordt daardoor niet bij alle betaal- en geldautomaten geaccepteerd. Voor de zekerheid kunt u daarom alternatieve betaalmiddelen meenemen, zoals een Creditcard van de ING.

Op ING.nl vindt u specifieke informatie over het gebruik van de Betaalpas binnen en buiten de Eurozone. Gebruik daarvoor deze link.

Met vriendelijke groet,
ING Particulieren

-----Oorspronkelijk bericht-----
Onderwerp: klacht Betalen

Vraag/Klacht/Compliment : Ik ben al jaren klant van ING en de laatste 5 jaar ben ik op vakantie
geweest in Noord Amerika. De eerste 3 jaar kan ik nagenoeg overal
betalen in Noord Amerika met mijn ING pas. Vorig jaar (2014) kwamen de
eerste problemen in de VS dat ik niet kon betalen in sommige winkels.
Dit jaar (2015) kon ik in Canada NERGENS betalen met 1 van mijn 3(!) ing
betaalpassen, terwijl ik de juiste passen heb en ook wereld heb
ingeschakeld. Wel kon ik geld pinnen, maar betalen in wat voor winkel
dan ook lukte NOOIT. Ik heb allerlei opties geprobeerd in diverse
winkels maar het lukte gewoon niet. Ik vind dit zeer vervelend omdat ik
toch betaal voor een product waarvan ik verwacht dat ik er wereldwijd
mee kan betalen. Is jullie bekend dat hier meer problemen mee zijn? Hoe
kan dit in de toekomst voorkomen worden?


Dit antwoord vond ik niet goed genoeg dus heb ik een tweede mail gestuurd:

Geachte ING,

Uw antwoord geeft mij nog niet voldoende informatie m.b.t. mijn vraag.
Op uw site staat toch echt het volgende:
“U kunt overal betalen of geld opnemen op locaties voorzien van Maestro-logo, soms komt het voor dat de geld of betaalautomaat de chip niet kan lezen. Dit komt in sommige landen voor: Bangladesh, Marokko, Nigeria, Belize, Paraguay, Guatemala, Costa Rica, Venezuela, Pakistan en Indonesie"

Hier staan toch echt de landen USA en Canada niet bij, en daar ging mijn vraag over. Als uw antwoord inderdaad klopt dan klopt de site informatie niet en zou u die aan moeten passen door in iedergeval de landen USA en Canada toe te voegen. Ik wil u er op wijzen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Op reis fora wordt dit ook besproken en de klachten doen zich voor namelijk voor bij ING passen.


Hierop kreeg ik het volgende antwoord van ing:

Geachte heer,

In deze e-mail geef ik graag onze reactie op uw vraag over het betalen en het opnemen van geld in de Verenigde Staten en Canada.

Wij begrijpen dat het erg vervelend is als u in het buitenland uw Betaalpas niet goed kunt gebruiken.

Graag leg ik u uit hoe dit komt. In bepaalde landen hebben banken tijdelijke maatregelen genomen om fraude te voorkomen. Hierdoor kan uw geldopname geweigerd worden, ook als u het gebruik van uw Betaalpas voor wereldgebruik wel heeft ingesteld. Meestal geldt dit voor alle Nederlandse banken. De Nederlandse banken hebben hier geen invloed op. Wij adviseren om ook een alternatief betaalmiddel mee te nemen naast uw Betaalpas zoals een Creditcard.

In dit overzicht vindt u een lijst van landen buiten Europa met beperkingen.
https://www.ing.nl/media/ING_overzicht_ ... -47799.pdf

Meer informatie over gebruik betaalpas in het buitenland vindt u hier.
Met vriendelijke groet,


Hierop heb ik vandaag de volgende mail gestuurd:

Ik begrijp uw mail volkomen en heb dan ook gelijk op de link geklikt in de mail om de lijst met landen met beperkingen te zien.
Tot mijn verbazing zie ik dat Canada en de USA geen beperkingen hebben dus deze lijst verklaart niet dat ik niet kan betalen met mijn ing pas in winkels met het juiste logo.
U begrijpt dat uw antwoord helaas dus niet strookt met mijn ervaringen en met de link die u mij geeft.
Kunt u die misschien uitgebreider uit een zetten?


Even afwachten wat het antwoord daarop is.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door bello »

Lezen is blijkbaar ook een vak :shock:

Fijn dat je je er namens veel van ons even in vast hebt gebeten, chippie777. Hopelijk krijgt ING nu eindelijk de boodschap door dat we onze passen keurig op 'wereld' hebben gezet, dat geld opnemen bij de automaat het probleem niet is, maar betalen in de winkel wél.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door chippie777 »

Ik heb inmiddels weer antwoord op mijn laatste mail, helaas schieten we daar niet veel mee op. Misschien helpt wanneer meer mensen een soort gelijke vraag/klacht neerleggen bij ING. Gezien hun laatste antwoord blijft het van belang dat je CC bij je hebt.

Antwoord ING:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat u in een vervelende situatie heeft gezeten betreft het betalen met uw Betaalpas van ING. Helaas hebben wij geen invloed op hoe de winkels wereldwijd hun betalingsverkeer inrichten. Graag lichten wij dit extra toe.

Het betalen met de Betaalpas in winkels wereldwijd kan gelukkig steeds vaker en op steeds meer plaatsen. Het is wel van belang dat ook de winkelier zijn betalingsverkeer hierop aanpast en het voor iedereen mogelijk maakt om te kunnen pinnen. Dit is helaas niet altijd het geval. Daarom adviseren wij om altijd een alternatief betalingsmiddel mee te brengen. Een Creditcard is op dit moment nog steeds het meest geaccepteerde betaalmiddel.

Landenlijst
De landenlijst die in onze vorige e-mail is bijgevoegd is een stukje extra informatie, die inderdaad niet iedere winkel ter wereld laat zien waar u wel of niet kunt pinnen met uw Betaalpas. Onze excuses dat deze lijst is bijgevoegd zonder extra uitleg hierover.

Wij gaan uw klacht meenemen in onze evaluatie naar onze dienstverlening. Hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,

ING Particulieren
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
pixels66
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mei 2015, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Nederland

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door pixels66 »

Nog steeds geen bevredigend antwoord, sarcastisch zelfs;
"die inderdaad niet iedere winkel ter wereld laat zien waar u wel of niet kunt pinnen met uw Betaalpas."

Jammer bij die grote organisaties altijd, je krijgt nooit een passend antwoord, altijd die standaard onzin antwoorden met daarin termen als;
"Het betalen met de Betaalpas in winkels wereldwijd kan gelukkig steeds vaker en op steeds meer plaatsen"

Waarom kan het dan met bankpassen van andere Nederlandse banken wel? Daar geven ze geen antwoord op, sterker nog, ze geven je nu aan dat Nederlandse banken in het algemeen dit probleem zouden hebben..
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door SemJes »

pixels66 schreef:Waarom kan het dan met bankpassen van andere Nederlandse banken wel?
Een familielid had afgelopen maand ook problemen met haar ABN Amro bankpas. Getest bij zowel Walmart als Aldi en op meerdere plekken in de VS. Verder geen problemen met cash uit de pinautomaat halen, maar wel bij de winkels dus. Erg vervelend.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Vito »

In mei had ik nergens last van met mijn ABN AMRO pas die net nieuw was met contactloos betalen. Ook niet bij Walmart. Ik kreeg overal netjes cashback.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door GJ »

Ons lukte het ook niet om met twee verschillende Rabo-bankpassen te betalen bij Walmart (in dit geval in Port Angeles). Creditcard werkte gelukkig wel. Bij de Safeway ging het betalen met de pinpas vervolgens wel goed, en konden we ook cashback nemen. Tanken lukte trouwens ook bijna nergens met de pinpas.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Hinko »

ben benieuwd of ik ook contactloos kan betalen in de VS?
Iemand daar al eens opgelet of gezien?

Sinds een maandje heb ik een betaalpas die dat kan en ik vind het ideaal. Erg snel ook :)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Vito »

Nee, stom, Hinko. Daar heb ik niet opgelet. Ik heb het ook niemand zien doen, anders was het me wel opgevallen.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Hinko »

zal er volgende maand eens opletten.
Heb ook 1 creditcard waarbij dat kan volgens mij, tenminste ik zie het teken van contactloos betalen erop staan.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Mrvanilla »

https://en.wikipedia.org/wiki/Contactless_payment

De techniek is dus al bij meerdere grote ketens geïmplementeerd. Of het ook met een buitenlandse pas werkt durf ik niet te zeggen. De limiet is overigens slechts $25. Dat is dan weer jammer.
Groetjes,
Daniel
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door kastelke »

Vraag bij je bank goed na hoe dat zit qua beveiliging. Wij kunnen dat hier met onze debit kaart ook doen, voor bedragen onder de $100 denk ik. Maar ik las ergens dat je dan niet verzekerd bent voor misbruik van je kaart, omdat je niet met je pincode werkt.
Geen idee of dat waar is, want ik gebruik die functie niet. Maar als je het wel wilt gebruiken is het misschien handig om dat even na te gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Maarten-Annique
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 okt 2010, 14:08

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Maarten-Annique »

Helaas ondervinden we weer dezelfde problemen als voorgaande jaren. Met pinpas (ING) betalen bij Walmart lukt in het geheel niet. Wat wij en de kassiere ook proberen...we krijgen het niet voor elkaar. Niet met de chip, niet met de magneetstrip.

Bij andere ketens zoals Target hebben we geen problemen.

Om moedeloos van te worden.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door pumi1000 »

Ik had hetzelfde probleem weer een paar dagen terug, pinnen ging niet, cc wel.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Big_Mo »

Maarten-Annique schreef:Om moedeloos van te worden.
Zo erg is het toch weer niet. Gewoon ergens anders even wat extra halen of met je CC betalen. Of bij een andere keten shoppen!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door chippie777 »

Het is niet erg, maar ING geeft wel aan dat het een wereldpas is en dat je op veel plaatsen er mee kunt betalen zoals je dat ook in NL doet. Nu blijkt dit niet meer te werken. Ik vind dat erg vervelend. Het kan natuurlijk een keer niet lukken maar gezien de reacties is dit niet een incident maar werkt het gewoon niet (meer). En ja ik gebruik dan mij CC wel of ik betaal cash (als ik dat bij mij heb) maar het zou gewoon moeten werken en helaas is dat niet meer het geval.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer