Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door roelb »

Coyote schreef: CreditCad nergens een probleem gelukkig.

Is er al een lijstje van winkels opgesteld waar het niet lukt met de NL Bankpassen?
Maar waarom zou je met je NL bankpas willen betalen? Betalen met je ABN Amro bankpas is bijvoorbeeld duurder dan betalen met een Visa Gold of Platinum, Amex platinum of Mastercard Black. Rabo en ING zijn iets goedkoper. Basis credit cards zijn iets duurder. Maar de verschillen zijn marginaal, zie mijn eerdere post hierover: viewtopic.php?f=10&t=57592&p=1114031#p1114031

Bij een betaling met creditcard heb je een hoop extra voordelen tov een bankpas: bescherming tegen fraude, aankoopverzekering, latere afschrijving en dus evt rentevoordeel,

Het enige waar ik mijn bankpas voor gebruik is voor contant geld opnemen in een ATM of voor het afrekenen van brandstof. Dat laatste werkt bijna altijd terwijl het met creditcard vaak hit&miss is rondom de zip verificatie. En als dat dan niet werkt wordt de payment terminal vaak geblokkeerd en moet je alsnog naar binnen (of doorrijden naar een andere pomp om het opnieuw te proberen met een andere kaart). Daar heb ik geen zin in dus pak ik tegenwoordig standaard de bankpas, 99% successrate.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Coyote »

lelici schreef:Eigenlijk belachelijk, want ik betaal mijn bank voor een wereldkaart die het dus in USA niet doet. Ik ga als we terug zijn dit toch aankaarten!
Je kunt beter klagen bij de desbetreffende winkels. Zij hebben apparatuur en systemen die niet goed aansluiten op onze Nederlandse bankpassen. De banken hier in Nederland geven prima betaalpassen uit, daar ligt het niet aan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
lelici
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door lelici »

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Over de hele wereld vernieuwen tientallen winkels elk jaar hun software. Als er dan een bedrijf is dat mij verteld dat je met hun kaart overal kunt betalen, en daar geld voor vraagt, dan blijven zij in gebreke en niet de winkels!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Coyote »

Dan ben je het toch lekker niet eens... :P

Feit blijft dat je in Amerika (in vergelijking met 5 jaar geleden) veel lastiger kunt betalen met je betaalpas. Vaak bij dezelfde type betaalautomaten. Bij andere type betaalautomaten in Amerika lukt het wel, wat dus aangeeft dat er niks mis is met de betaalpassen. Wil je dus klagen, dan moet je bij de fabrikant/softwareontwikkelaar zijn van die bewuste betaalautomaten waar het niet lukt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
lelici
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door lelici »

Eh, als er niets mis was met de betaalpas, kon ik er gewoon mee betalen. De bank heeft maar te zorgen dat hun product up to date blijft...punt!
Dat is simpelweg hun verantworrdelijkheid als je aan de consument geld voor een wereldkaart vraagt p, en zo adverteerd: Met je SNS Wereldpas kun je standaard pinnen in landen binnen Europa. Ga je naar een ander land? Dan moet je eerst je SNS Wereldpas 'aan' zetten.
Als jij ergens een stukje hardware zou kopen waarmme je je volgens de fabricant overal ter wereld verstaanbaar kunt maken, en je komt in land Xxxx waar dat vervolgens niet kan, door welke reden dan ook, dan ga jij bij land Xxxx klagen ipv van bij de fabrikant. Lekker logisch!
Ik blijf het er dus lekker niet mee eens..
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door roelb »

Nee, zo werkt het niet.

Elke incassant kan zelf bepalen welke betaalmiddelen hij of zij wel of niet accepteert. Jouw bank zorgt er voor dat je met je pas wereldwijd geld kunt opnemen bij vrijwel alle geldautomaten. Maar ook daar geldt dat de eigenaar van de automaat, de bank dus, bepaalt of hij kaarten van anderen wil accepteren en of er bijvoorbeeld extra kosten in rekening worden gebracht (vrij normaal bij geld opnemen in het buitenland). Daarnaast is het in heel veel landen en bij veel incassanten ook mogelijk om in de winkel te betalen met die pas. Maar dat laatste is nu eenmaal iets dat in elk land anders werkt.

In de US worden buitenlandse bankpassen vaak als debit card herkend en mag je er me betalen, maar dat is lang niet altijd mogelijk. En het is een /gunst/ en /dienst/ van de acceptant, niet van jouw bank. De acceptant bepaald wat geldige betaalmiddelen zijn. Vergeet ook niet dat die acceptant kosten moet maken om dit soort afwijkende passen te accepteren. Transactiekosten, maar ook stornerings- en frauderisico's.

Andersom werkt dit ook. Met een amerikaanse debit card zal je over het algemeen niet kunnen betalen in Nederland. Besef je eens hoe onvriendelijk wij hier zijn voor toeristen! De meeste winkesl accepteren geen credit cards, en een amerikaan die hier op vakantie is heeft dus een probleem om bijvoorbeeld bij de supermarkt af te rekenen. En als je op Schiphol een treinkaartje wilt kopen kun je bijvoorbeeld ook niet met een Amex kaart terecht. Fijn en gastvrij land zijn wij toch he?

Andersom is het dan gelukkig een stuk beter. En vergeet die gekke europese bankpas gewoon en pak je credit card, daar kun je echt vrijwel overal ter wereld mee terecht.
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Texas »

roelb schreef:Nee, zo werkt het niet.

Elke incassant kan zelf bepalen welke betaalmiddelen hij of zij wel of niet accepteert. Jouw bank zorgt er voor dat je met je pas wereldwijd geld kunt opnemen bij vrijwel alle geldautomaten. Maar ook daar geldt dat de eigenaar van de automaat, de bank dus, bepaalt of hij kaarten van anderen wil accepteren en of er bijvoorbeeld extra kosten in rekening worden gebracht (vrij normaal bij geld opnemen in het buitenland). Daarnaast is het in heel veel landen en bij veel incassanten ook mogelijk om in de winkel te betalen met die pas. Maar dat laatste is nu eenmaal iets dat in elk land anders werkt.

In de US worden buitenlandse bankpassen vaak als debit card herkend en mag je er me betalen, maar dat is lang niet altijd mogelijk. En het is een /gunst/ en /dienst/ van de acceptant, niet van jouw bank. De acceptant bepaald wat geldige betaalmiddelen zijn. Vergeet ook niet dat die acceptant kosten moet maken om dit soort afwijkende passen te accepteren. Transactiekosten, maar ook stornerings- en frauderisico's.

Andersom werkt dit ook. Met een amerikaanse debit card zal je over het algemeen niet kunnen betalen in Nederland. Besef je eens hoe onvriendelijk wij hier zijn voor toeristen! De meeste winkesl accepteren geen credit cards, en een amerikaan die hier op vakantie is heeft dus een probleem om bijvoorbeeld bij de supermarkt af te rekenen. En als je op Schiphol een treinkaartje wilt kopen kun je bijvoorbeeld ook niet met een Amex kaart terecht. Fijn en gastvrij land zijn wij toch he?

Andersom is het dan gelukkig een stuk beter. En vergeet die gekke europese bankpas gewoon en pak je credit card, daar kun je echt vrijwel overal ter wereld mee terecht.

Je kunt bij NS wel betalen met Amex, maar dat is pas sinds kort.

Ik heb overigens een trucje voor mensen met een Nederlandse Amex die willen kunnen betalen wanneer er naar een zip code wordt gevraagd. Bel gewoon Amex en vraag of ze je billing address wijzigen naar een Amerikaans adres (je kunt er eentje kiezen met een makkelijk te onthouden zipcode). Ik heb dit ook gedaan. heb als billing address mijn post-doorstuur-adres in de VS gebruikt, maar in theorie maakt het niet uit wat je doorgeeft, want er komt toch geen post naartoe of wat dan ook. Zo kun je ook meteen makkelijker online betalen wanneer een VS adres is vereist als billing address. Nu kan ik gewoon moeiteloos de tank volgooien met een Nederlandse Amex.
Gebruikersavatar
lelici
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door lelici »

Zeker het laatste stuk van je commentaar wat betrefd dat Amrikanen hier niet terecht kunnen met hun passen is een algemeen bekend gegeven. Daar kn je dus als consument op inspelen. Echter niet op een artikel dat als ' zijnde een betaalmiddel over de gehele wereld, DAT VOORHEEN WEL GEWERKT HEEFT, EN DOOR EEN SOFTWAREUPDATE NIET MEER WERKT. Dan lijkt het me een kleine moeite voor de bank om contact te zoekn met een gigant als Walmart om als service voor hun betalende klanten hun eigen software aan te passen!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door roelb »

Nou, mijn wederhelft liep afgelopen zaterdag in de baggage hal op Schiphol naar een automaat van de NS om haar OV chipkaart op te waarderen terwijl we aan het wachten waren op onze bagage. Ze kon daar niet betalen met haar Amex en dat was de enige pas die ze bij had in haar telefoonhoesje. Toen ze terugkwam om een ander pasje uit haar tas te halen was onze bagage er al en heeft ze uiteindelijk opgeladen bij een automaat in de centrale hal.

Maar leuk nieuwsbericht, maar dus iig niet bij de automaat in bagagehal 3..

@lelici: tja, voor die paar transacties van een paar nederlandse toeristen? Jeetje, ze zien je al aankomen.. Who? what country?

En blijkbaar vind je het dus ook normaal dat we hier in Nederland een van de meest ongastvrije landen zijn als het gaat om betalingsverkeer voor buitenlanders, maar eis je wel op staande poten (en ja, zo kom je over, zeker met je hoofdletters) dat jouw pasje overal maar moet werken. Joh, een beetje meer nederigheid zou je sieren.
Gast

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Gast »

Bovendien: je pas werkt toch gewoon om geld op te halen bij een geldautomaat? Dat is de service van de banken, niets meer en niets minder. Als er daarnaast ook nog andere acceptanten (hotels, restaurants, pompstations, winkels ed) zijn die je pas accepteren is mooi meegenomen, maar geen verplichting van enige bank dan ook.

Denk je echt dat jouw SNS bank met Walmart (of welke winkel dan ook) belt om je pas te laten accepteren?

Nogmaals, zoals @roelb ook al aangeeft: betaal gewoon alles met je creditcard, dat heeft enorm veel voordelen, en tank (vanwege de hassle met zipcodes) gewoon met je bankpas aan de pomp of binnen met cash/credit card.

Relax een beetje, je hebt toch vakantie!?
Gebruikersavatar
lelici
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door lelici »

Ik ben zo relaxed als het maar kan, daar hoef jij je echt geen zorgen over te maken!!
Wij hebben overigens vrijwel nooit gedoe met zipcodes aan tankstation, en ja het zou de sns bank sieren als ze als service voor al hun klanten die de USA bezoeken, dit zouden kortsluiten met grote winkelketens in de USA. Service voor betalende klanten noemt men dat! Vreemde term voor jou, zeker?
Gast

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Gast »

Misschien moet je iets doen aan je toonzetting in je posts...zou je sieren en is voor andere mensen iets beter te lezen...bovendien is het op de man spelen kinderachtig en ongewenst...

Misschien kan de @moderator hier iets aan doen?
Gebruikersavatar
lelici
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door lelici »

Eh jij begint met het op de man spelen...relax een beetje!! Ik ben de hele tijd on topic gebleven. Dus verbeter de wrekd, en begin bij jezelf! :clap: :clap: :clap:
Gast

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Gast »

Wrekd? Is dat jouw covfefe? :offtopic:

‘Relax een beetje’ is net zoals door @roelb al aangegeven een reactie op de manier waarop jij je onvrede uit, dingen eist, van je bank. Vandaar zijn reactie ‘een beetje meer nederigheid zou je sieren’.

Op de man spelen doe je met teksten als ‘Service voor betalende klanten noemt men dat! Vreemde term voor jou, zeker?’

Nogmaals je kunt overal geld pinnen uit betaal automaten en op veel (maar niet alle) acceptatie punten met het maestro logo, dat is de service van banken. Er staat nergens in de voorwaarden dat je jouw pas overal kunt gebruiken waar jij maar wilt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Coyote »

lelici schreef:DAT VOORHEEN WEL GEWERKT HEEFT, EN DOOR EEN SOFTWAREUPDATE NIET MEER WERKT. Dan lijkt het me een kleine moeite voor de bank om contact te zoekn met een gigant als Walmart om als service voor hun betalende klanten hun eigen software aan te passen!
Zucht.... :roll:

Het is duidelijk dat je er totaal geen idee van hebt hoe het passensysteem van de banken werkt.

De uitleg van roelb (en mij) is overduidelijk maar als je daar geen genoegen mee neemt zou ik lekker in Nederland blijven, werkt je pas tenminste overal...

Roland (die verder niet meer gaat reageren op dit forumlid gezien zijn gedrag!)
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Big-AL »

Vanmiddag boodschappen gedaan bij Palisades (grote winkel) in Hollywood en mijn ING pas gebruikt.
Ging perfect, kreeg ook nog cash back.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
gastxyz

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door gastxyz »

Ok. NLe / Belgische / Amerikaanse pas? Geswiped of via chip? Hoe oud is de kaart (van dit jaar?)?
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Big-AL »

Nederlandse pas, volgens mij eind vorig jaar gekregen. Geldig tot eind 2020.
Met de chip betaald. Onderin de het apparaat gedaan.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door Ing »

Met mijn Nederlandse ING bankpas is het mij ook alle keren (stuk of 8 keer) gelukt om te betalen bij de Walmart inclusief cashback. Zonder gek trucje. Gewoon onderin insteken, pincode en hupsakee.

2 keer gaf die eerste x foutmelding, maar lukte het in 2e instantie wel gewoon.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.

Bericht door RR2USA »

2 Weken terug betaald bij Walmart met ING pinpas. Betalen ging goed, maar cashback werkte niet.
Gisteren haalde ik weer boodschappen bij Walmart en dit keer bedacht ik me om de Scan&Go te gebruiken. En warempel, betalen EN cashback werkte perfect.
Kunnen andere forumleden met een ING-bankpas ook eens testen of het bij de Scan&Go optie (zonder cashier dus) dan misschien wel altijd werkt?
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer