Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

A4 papier

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dominicr
Amerikafan

A4 papier

Bericht door dominicr »

Hallo

Is er in de VS ook A4 papier te koop, en werken de printers daar ook goed met A4 formaat ?
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: A4 papier

Bericht door Rachel. »

Yup. A4 is vrij universeel :p
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Rachel. schreef:Yup. A4 is vrij universeel :p
Ze gebruiken alleen geen ''A4'' naam. Het papier dat wij hebben heet standard 92. Dat is een A4.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

A4 papier is 210mm x 297mm. In inches is dit 8.27" x 11.69". Op Staples.com kun je dit papier gewoon kopen: http://www.staples.com/printing+paper/d ... =1&sr=true

Het papier-formaat wat je printer gebruikt is meestal in te stellen met geleideblokjes. Ze zullen A4 kunnen maar ook het in de US gebruikelijke Letter formaat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

8.5 by 11 is meer standaard hier, maar A4 kun je zeker ook krijgen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, letter size is de standaard; dat is wel iets om rekening mee te houden als je bijvoorbeeld toegestuurde documenten wilt uitprinten. Ik heb voor mijn Europese zakelijke contacten speciaal een stapeltje A4 liggen; voor de rest gaat alles op letter format.

Wel grappig dat ik het VS papier in het begin zo'n onwennige vorm vond hebben, terwijl ik dat gevoel nu juist heb als ik A4 in mijn handen krijg :)
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Het is hier redelijk makkelijk om A4 papier te vinden. In Nederland was het veel moeilijker om letter size papier te vinden. M'n man had daar elke keer zo'n gedoe mee als hij zakelijke brieven moest printen.

Ik gebruik trouwens eigenlijk nooit A4 hier. Zelfs als ik officiele brieven naar Nederland stuur doe ik dat op letter size, vergeet altijd om het papier om te wisselen. We hebben wel een hele stapel A4 in de la liggen voor de kinderen om op te kleuren. Af en toe gaat er dan een kunstwerk mee naar school en da's lastig voor de juf omdat het niet in de folder past. Oeps.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Oke gewoon bij de Staples (heet dat tegenwoordig niet Office Depot ? ) dus een keer naar binnen :thumbup:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Nee, Staples is toch nog steeds Staples? Voor zover ik weet zijn Office Depot en Staples nog steeds apparte bedrijven. Al kan je bij Office Depot natuurlijk ook papier vinden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer