Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Loose change/11 september complot theorie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ingrid
Amerikafan

Loose change/11 september complot theorie

Bericht door Ingrid »

Beste allemaal,

Voor wie niks te doen heeft de komende tijd en toch eens na wil denken over wat er nou eigenlijk gebeurde op 11 september 2001, de volgende link:

http://video.google.com/videoplay?docid ... ose+change

(best te bekijken met google video codec)
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Sorry hoor, maar moeten we hier nou écht over bezig blijven?
Hier is al zoveel (téveel) over gezegd en geschreven, het filmpje is op 1001 sites opgedoken, talloze discussies zijn er over gevoerd en je komt er nooit aan uit.

Ik vraag me weleens af of mensen die dit soort filmpjes maken en complottheoriën verzinnen weleens denken aan de nabestaanden...

Laat het met rust aub!
Anita
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Maar stel je nou eens voor dat het helemaal geen theorie is maar de werkelijkheid, denk dán eens aan de nabestaanden....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Past precies in het rijtje van mensen die ervan overtuigd zijn dat de Amerikaanse regering UFOs verbergt op Area 51 in Rosswell, New Mexico, en meer van dit soort onzin.

Maar helaas, er zijn altijd mensen die dit soort onzin geloven.

Alsof een samenzwering ooit helemaal geheim gehouden kan worden. Zeker een samenzwering die zo uitgebreid zou moeten zijn als de samenzweringsgelovigen ons willen doen geloven.

Maar ja, er zijn ook mensen die geloven dat Sung Mjung Moon de reincarnatie van god is. Of dat de wereld op 1 januari 2000 zou vergaan. Of ...
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

He ging mij vooral om de onbeantwoorde vragen en de tegengestelde verklaringen die hierin naar voren kwamen, niet zozeer het idee dat de regering het zelf heeft gedaan en waarom. Onderschat geheime diensten ook niet, want met de techniek van tegenwoordig kunnen ze heel veel.
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Het is precies zoals Benno al zei: als er zóveel mensen bij betrokken zijn (en dat zou zo zijn) dan kan een complottheorie gewoon niet bestaan. Dat geheime diensten hun mond kunnen houden, oké. Maar het gaat hier om heel wat meer mensen. Als het een vooropgezet plan van de regering zou zijn geweest, zou dat allang uitgekomen zijn.

In mijn ogen is het allemaal nonsens.
Anita
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Heb je dit filmpje eigenlijk gezien en geluisterd naar de vragen die gesteld worden, bijvoorbeeld over het vliegtuig (?) in het Pentagon en ontploffingen in het WTC?

Ik zou graag willen weten of daar antwoorden op gekomen zijn want het kan natuurlijk best zijn dat ik die gemist heb. Maar gewoon roepen dat het allemaal onzin is als er zulke duidelijke redenen zijn om vragen te stellen, vind ik dan toch een beetje te gemakkelijk, eerlijk gezegd.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ingrid schreef:Heb je dit filmpje eigenlijk gezien en geluisterd naar de vragen die gesteld worden, bijvoorbeeld over het vliegtuig (?) in het Pentagon en ontploffingen in het WTC?

Ik zou graag willen weten of daar antwoorden op gekomen zijn want het kan natuurlijk best zijn dat ik die gemist heb. Maar gewoon roepen dat het allemaal onzin is als er zulke duidelijke redenen zijn om vragen te stellen, vind ik dan toch een beetje te gemakkelijk, eerlijk gezegd.
Dat is wel een bekend filmpje en het stelt een hoop goede vragen, maar ook evenzoveel waardeloze.

Zo wordt er bijvoorbeeld gezegd dat het raar is dat de FBI in Washington direct alle beveiligingstapes weghaalde van omringende gebouwen en dat wordt als bewijs aangevoerd dat er een raketinslag was en geen vliegtuig. Maar, denk je dat de FBI de tapes niet had opgehaald als het 100% zeker "gewoon" een vliegtuig was?

Het was volgens de makers raar dat de torens netjes recht omlaag vielen en dat is een "bewijs" van opzet met springstoffen.
Eens wat lezen over de architect van de twin towers leert al snel dat de torens zo ontworpen zijn, dat zou er bijvoorbeeld een vliegtuig tegen aanvliegen (was in WOII namelijk al eens gebeurd met empire state building), deze niet zou omvallen, maar op de plaats zou instorten.
De reden dat empire state building niet instortte, komt omdat daar een andere constructie techniek is gebruikt (empire state heeft een zware "massieve" kern, terwijl de twin towers dat niet hadden). Uiteraard wordt dit niet in de documentaire vermeld.

Er wordt een hoop "wetenschappelijk" bewijs gepresenteerd dat door leken geloofd wordt omdat ze waarschijnlijk graag willen geloven dat het waar is. Met enige echte wetenschappelijke kennis zie je direct hoe flinterdun de bewijsvoering in dat filmpje is.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Het enige dat deze leek gelooft, is dat de hele waarheid nooit boven tafel zal komen.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ingrid schreef:Het enige dat deze leek gelooft, is dat de hele waarheid nooit boven tafel zal komen.
Nee, natuurlijk komt die nooit boven tafel :)

Wist je dat er al jaren nu en dan een amerikaans vlliegdekschip in curacao ligt. Wist je dat er in 2000/2001 15 F16s zonder landmarkeringen op Curacao stonden waarmee bombardementen op schepen in de Caribische zee werden uitgevoerd die vermoedelijk drugs bij zich hadden? Wist je dat er op dit moment voor het eerst in de geschiedenis een gecombineerde legeroefening van US/Europese troepen op Curacao bezig is? Zou het werkelijk een oefening zijn, of heeft het misschien wel iets met de 100.000 kalashnikovs te maken die Chavez pas geleden heeft besteld?
Voor een gezellige doofpotaffaire hoef je niet buiten de grenzen van Nederland te zoeken...
"You're drunk again."
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Hahaha, nee hoor, daar maak ik me geen illusies over, ik wijs echt niet alleen maar naar Amerika! Maar soms voel je je zo'n klein sukkeltje; je denkt dat je heel wat te vertellen hebt maar er worden in de hele wereld zoveel spelletjes gespeeld. Vertrouw vooral nooit de politiek! :wink:
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ingrid schreef:Hahaha, nee hoor, daar maak ik me geen illusies over, ik wijs echt niet alleen maar naar Amerika! Maar soms voel je je zo'n klein sukkeltje; je denkt dat je heel wat te vertellen hebt maar er worden in de hele wereld zoveel spelletjes gespeeld. Vertrouw vooral nooit de politiek! :wink:
Daarom vind ik Amerika juist fijn, omdat daar de inmenging van de politiek in het dagelijks leven naar mijn idee veel kleiner is dan in Nederland. Als ze er sowieso een troep van maken, heb ik er het liefst zo weinig mogelijk last van :D
"You're drunk again."
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Tsja, zo kun je het ook bekijken.... :shock:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ingrid schreef:, bijvoorbeeld over het vliegtuig (?) in het Pentagon
Wat bedoel je met dat vraagteken? Een kennis van ons is overleden in dat vliegtuig, de man van mijn beste vriendin heeft het hele gebeuren gezien en samen met hem zijn er vele andere ooggetuigen (er loopt een snelweg vlak langs het Pentagon en het was spitsuur). Van alle complottheorieen vind ik dit nog de belachelijkste.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is de 10de keer dat dat filmpje voorbij komt,mensen schijnen pas echt gelukkig te zijn als ze in complotten kunnen geloven.

Echt onzin,sorry.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Petra/VS schreef: Wat bedoel je met dat vraagteken? Een kennis van ons is overleden in dat vliegtuig, de man van mijn beste vriendin heeft het hele gebeuren gezien en samen met hem zijn er vele andere ooggetuigen (er loopt een snelweg vlak langs het Pentagon en het was spitsuur). Van alle complottheorieen vind ik dit nog de belachelijkste.
Naar om te horen dat je hierbij een bekende verloren bent.
Het is altijd moeilijk om over dergelijke zaken te discussieren met iemand die er emotioneel betrokken bij is.

Ik weet niet of je de betreffende "documentaire" ooit bekeken hebt ?(het is eigenlijk meer een stuk anti-government propaganda in een documentaire-achtig jasje a la Michael Moore).
Hier wordt gesuggereerd dat het geen vliegtuig was dat in het pentagon terecht is gekomen, gebaseerd op de sporen op de grond voor het pentagon, de beschadigingen aan het pentagon zelf en de zichtbaar uit het pentagon verwijderde wrakstukken.
Ik heb me niet genoeg in de materie verdiept om er zelf een waarde oordeel over te kunnen vellen, maar ik moet zeggen dat ik in deze docu de bewijsvoering hierover in ieder geval sterker vond dan die over de twin towers...
"You're drunk again."
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Sorry hoor, maar de hele discussie is te gek voor woorden.
Iemand die in dit soort complotten geloofd moeten ze echt opsluiten in een psychiatrische inrichting.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ow dus als er niet net zoals in een tekenfilm een contour van een vliegtuig in een gebouw achterblijft dan is het dus door eigen toedoen beschadigd..
En dan ook nog denken dat de regering in staat zou zijn om het hele zaakje in de doofpot te houden..
WOW...

Ingrid,
Your barking at the wrong trees. Probeer de website van David Icke en je kunt je hart ophalen aan complotheorien. Misschien kun je dan ook iets vinden over de maanlandingen die nooit hebben plaatsgevonden..
Laatst gewijzigd door laska op 07 jul 2006, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Was that for us?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Niet te hard roepen, hoor!!!

Dit forum wordt nauw in de gaten gehouden door de CIA...

Het zou niet de eerste keer zijn dat forumleden ineens spoorloos verdwijnen...

Ik bedoel maar...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Mack schreef: Dit forum wordt nauw in de gaten gehouden door de CIA...
Dus als dit mijn laatste post is, zit ik in Guantamo Bay
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer