Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gemiddeld aantal fulltime werkuren in de US

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Gemiddeld aantal fulltime werkuren in de US

Bericht door suebrons »

Ik zat net wat op internet te kijken naar baantjes in de VS. Ik kom uit de fast food. Het valt me op dat er in advertenties voor management banen in de Horeca expliciet staat vermeld dat het om een werkweek van 55 uur gaat. In de advertenties voor kantoor werk kom ik het haast niet tegen.

Nu vroeg ik me af wat is nu een gemiddelde werkweek voor een fulltime baan aan uren in de VS? Is 55 uur normaal of erg veel?

Ik weet dat Amerikanen veel werken maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. Kan ik me vast mentaal al wat voorbereiden ;-)

Alvast bedankt.

Sue
Xerxes
Amerikafan

Re: Gemiddeld aantal fulltime werkuren in de US

Bericht door Xerxes »

suebrons schreef:Ik zat net wat op internet te kijken naar baantjes in de VS. Ik kom uit de fast food. Het valt me op dat er in advertenties voor management banen in de Horeca expliciet staat vermeld dat het om een werkweek van 55 uur gaat. In de advertenties voor kantoor werk kom ik het haast niet tegen.

Nu vroeg ik me af wat is nu een gemiddelde werkweek voor een fulltime baan aan uren in de VS? Is 55 uur normaal of erg veel?

Ik weet dat Amerikanen veel werken maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. Kan ik me vast mentaal al wat voorbereiden ;-)

Alvast bedankt.

Sue
Ik heb banen gehad waar ik meer dan 70 uur per week werkte (research assistant voor advocaten (not paralegal)) maar ook gewoon 40 uur baantjes met hier en daar een dag van 12 uren.

Mijn laatste baan werd ik fulltime betaald maar mocht ik m'n uren zelf invullen (Shoah Foundation).

Het verschilt nogal, er wordt vanuit gegaan van een 40-urige werkweek.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

suebrons schreef:Ik zat net wat op internet te kijken naar baantjes in de VS. Ik kom uit de fast food. Het valt me op dat er in advertenties voor management banen in de Horeca expliciet staat vermeld dat het om een werkweek van 55 uur gaat. In de advertenties voor kantoor werk kom ik het haast niet tegen.

Alvast bedankt.

Sue
Ik kan me voorstellen dat er in de horeca en detailhandel behoorlijk veel uren worden gedraaid. Je hebt per slot van rekening keiharde cijfers waarop je wordt afgerekend.

Verder hangt het helemaal van de bedrijfstak en het bedrijf af. Een vriendin van mijn vrouw werkt als advocaat bij een advocatenkantoor en zijn werkt inderdaad 55 à 60 uur per week. Nu is ze zwanger en wil ze na de geboorte van haar kind "parttime" gaan werken. Dat betekent daar dat je "maar" 40 uur werkt.

Ik werk zelf vanaf thuis in Seattle voor een softwarebedrijf in Minneapolis en ik werk gewoon 40 uur per week. Mijn baas eist of verwacht helemaal niet dat ik standaard meer uren maak. Ik wil best 'n keer wat overwerken wanneer er iets per se afmoet vlak voor een release, maar ik ga daar zeker geen gewoonte van maken. Gelukkis is mijn baas (en het bedrijf in het algemeen) daar helemaal mee eens!

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

dutch_in_seattle schreef: Ik werk zelf vanaf thuis in Seattle voor een softwarebedrijf in Minneapolis en ik werk gewoon 40 uur per week. Mijn baas eist of verwacht helemaal niet dat ik standaard meer uren maak. Ik wil best 'n keer wat overwerken wanneer er iets per se afmoet vlak voor een release, maar ik ga daar zeker geen gewoonte van maken. Gelukkis is mijn baas (en het bedrijf in het algemeen) daar helemaal mee eens!

Ron (in Seattle, WA)
gewoon 40 uur baantjes met hier en daar een dag van 12 uren.
En zo'n baan heb ik ook. Gewoon 40 uren, met zo nu en dan wat extra als er iets af moet (ik werk op basis van een jaarsalaris, dus van overwerken maak ik ook geen gewoonte). Ik zit in R&D bij een groot bedrijf.

In de Horeca is het waarschijnlijk anders.

dora
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

dora schreef:Ik werk op basis van een jaarsalaris, dus van overwerken maak ik ook geen gewoonte). Ik zit in R&D bij een groot bedrijf.
Precies. Is met mij ook zo. Als je niet op uurbasis werkt, schiet je met overwerk financieel gezien helemaal niets op.

Ron (in Seattle, WA)
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Daar zijn 2 categories excempt and non exempt (exempt from overtime).
Soms wordt het hourly and salaried genoemd.
The hourly ,non exempt worden per uur betaald en krijgen overtime na 40 uren.Ook punchen de meesten a time clock.
De salaried ,non exempt krijgen meestal geen overtime en worden soms ook niet betaald voor meer uren dan 40(straight time).
De meeste salaried personnel are managers,etc.etc.(personnel met a bachelors degree en hoger).
In sommige bedrijven (speciaal in de vakbonden) verdienen het hourly personnel meer geld dan het salaried personnel omdat ze altijd overtime krijgen.
Soms zie je dat ook in de horeca bedrijven.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En dan heb je ook de freelancers die altijd werken, hoewel ik mezelf na vele jaren heb aangeleerd om zaterdags de computer niet aan te zetten.

Maar het is zo langzamerhand een 'way of life' geworden, ik heb de afgelopen 30 jaar in totaal acht jaar voor bazen gewerkt, met een 40+ uren werkweek. Heb daarnaast altijd freelance werk gehouden en dat was maar goed ook, omdat je in de VS van de ene op de andere dag op straat kunt staan.

Gelukkig heeft mijn vrouw een volledige baan, 50 uur in de week zo ongeveer, maar omdat het een non-profit' is, heeft ze redelijk wat vakantie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

suebrons schreef:Het valt me op dat er in advertenties voor management banen in de Horeca expliciet staat vermeld dat het om een werkweek van 55 uur gaat. In de advertenties voor kantoor werk kom ik het haast niet tegen.

Alvast bedankt.

Sue
In de Horeca CAO van Nederland, die vorig jaar van kracht is gegaan, staat dat een werknemer 100 uur per dienst draait, en gemiddeld 50 uren per week in elke periode van 4 weken.

Ik geloof dat in beide landen de horeca dus wel een uitzondering is. Ik zit op kantoor en werk gemiddeld zo'n 47 uur per week, maar dat is inclusief 5 keer een uur lunch pauze, want die moet ik ook opschrijven. Dus werk ik eigenlijk gewoon zo'n 40-42 uur per week.

Margaret
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bij mij op het werk zijn de "lagere" jobs zelfs 37,5 uur per week; pas op de hogere niveaus ga je naar 40 uur per week. Ik ken een aantal mensen die regelmatig overwerk doen, maar over het algemeen werkt men toch echt gewoon 40 uur.

Het spitsuur hier is ook gewoon tussen 7:30 en 9:00 uur 's ochtends en 16:30 en 18:00 uur 's avonds, net als in Nederland.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bij salaried jobs is het ook niet ongewoon om banen van maximaal 32 uur te zien aangeboden. In veel staten hoeven de werkgevers namelijk pas benefits te bieden wanneer je meer dan 32 uur per week werkt. Dus onder die 32, geen ziektekosten verzekering, pensioen regelingen, vakantie etc.

Ik werk ook meestal 40 uur per week, maar onder bijzonder omstandigheden weleens dagen van 12-14 uur. Even doorzetten voor een software release of zo...
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hartstikke bedankt allemaal.

Zo te zien is het daar net als hier met de Horeca. Ook meer uren draaien dan zeg maar kantoor werk. Ik heb zelf wel een contract voor 40 uur maar in praktijk draai ik er toch wel behoorlijk wat meer. Maar dat hoort er inderdaad bij. Je wordt op vanalles afgerekend en krijgt bonussen dus ja dan wel je het wel goed doen.

Ik heb op het kantoor van een Amerikaanse broodjes keten gewerkt in Amsterdam. Daar hoorde ik van collegas op het hoofdkantoor in de VS dat ze er daar na een normale werkdag redelijk snel uit kantoor worden gezet. Gemiddeld werken ze daar 40-45 uur per week en er werd gezegd dat dit heel bijzonder was omdat er vaak bij andere bedrijven lange uren gedraaid worden. Dus ik was heel benieuwd. Maar dat blijkt dus eigenlijk wel mee te vallen.

Het is en blijft toch afwachten in wat voor baan ik daar eventueel straks terecht kom en wat er op dat moment beschikbaar is en voor welk bedrijf en bedrijfstak. Ik ben dan straks (als het allemaal goed loopt) nieuw daar qua werkervaring op een stage na dan dus we zien wel. Kan ik mijn ervaring uit NL gebruiken (veel Amerikaanse bedrijven en US fastfood ketens) en op een lekkere baan instappen prima, moet ik opnieuw beginnen ook goed. Dan werk ik me wel omhoog tzt.

Het is in elk geval goed te weten wat zo'n beetje de gemiddelden zijn qua uren. Ook al verschilt dat dan van bedrijf tot bedrijf en functie tot functie.
Ook bedankt overigens over de tip van minder dan 38 uur dat je dan geen benefits krijgt. Dat is altijd handig om te weten en mee te nemen.

Fijn weekend.

Sue
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ik geloof dat in beide landen de horeca dus wel een uitzondering is. Ik zit op kantoor en werk gemiddeld zo'n 47 uur per week, maar dat is inclusief 5 keer een uur lunch pauze, want die moet ik ook opschrijven. Dus werk ik eigenlijk gewoon zo'n 40-42 uur per week.
mijn 40 uren is ook zonder lunch pauze. is dat in Nederland niet zo dan?
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

40 uur hier is in Nederland is ook zonder lunchpauze. Met lunchpauze erbij zou je dan 42.5 uur op je werk aanwezig zijn. Of als je een uur lunchpauze hebt 45 uur.

dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Wat heb ik dan toch een fijne job (in Belgie, maar bij een Amerikaans bedrijf).

Werk 8 uur per dag. 2 maal 15 min koffiepauze, maar die worden doorbetaald, verder 36 uren week (wil zeggen om de 2 weken een dag vrij), en dan nog 24 vakantiedagen (= totaal zo'n 50).

Wij werken in het weekend wel 12 uren, maar krijgen 3 dagen recup daarvoor.

En dan nog een mooi salaris + firmawagen daarvoor krijgen :D .
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

mijn ervaring is dat je in Amerika vaak meer uren maakt dan in NL, maar het is een beetje een kromme vergelijkingm want je moet dan ook de financiele vergoeding meetellen. Dat is hetzelfde als de vergelijking over minder vakantie hier dan in NL.

Ik denk dat als je een vergelijkbare job bekijkt en alle tijdsvoordelen (korter werken, meer vakantie) tegenover de financiele voordelen (meer geld overhouden want niet zo veel belasting en andere inhoudingen) het waarschijnlijk niet zovel verschil maakt.

In mijn geval viel het ontzettend tegen in NL. Leuk het idee van vakantiegeld, maar ik verdien liever meer en spaar mijn eigen vakantiegeld, met de rente voor mij ipv voor de staat.

Ik merk wel dat ik meer werk nu daar ik salaried ben, omdat ik meer verantwoordelijkheid heb. Maar het betekent dus ook dat als ik een weekend dag verlies met reizen, ik een dag later terug op het werk kom, of het op een andere manier compenseer.
SEEING IS BELIEVING
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dieter schreef:Wat heb ik dan toch een fijne job (in Belgie, maar bij een Amerikaans bedrijf).

Werk 8 uur per dag. 2 maal 15 min koffiepauze, maar die worden doorbetaald, verder 36 uren week (wil zeggen om de 2 weken een dag vrij), en dan nog 24 vakantiedagen (= totaal zo'n 50).

Wij werken in het weekend wel 12 uren, maar krijgen 3 dagen recup daarvoor.

En dan nog een mooi salaris + firmawagen daarvoor krijgen :D .
ok, Dieter, naar waar moet ik mijn sollicitatieforumulier sturen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

doreennicole schreef:mijn ervaring is dat je in Amerika vaak meer uren maakt dan in NL, maar het is een beetje een kromme vergelijkingm want je moet dan ook de financiele vergoeding meetellen. Dat is hetzelfde als de vergelijking over minder vakantie hier dan in NL.

Ik denk dat als je een vergelijkbare job bekijkt en alle tijdsvoordelen (korter werken, meer vakantie) tegenover de financiele voordelen (meer geld overhouden want niet zo veel belasting en andere inhoudingen) het waarschijnlijk niet zovel verschil maakt.

In mijn geval viel het ontzettend tegen in NL. Leuk het idee van vakantiegeld, maar ik verdien liever meer en spaar mijn eigen vakantiegeld, met de rente voor mij ipv voor de staat.

Ik merk wel dat ik meer werk nu daar ik salaried ben, omdat ik meer verantwoordelijkheid heb. Maar het betekent dus ook dat als ik een weekend dag verlies met reizen, ik een dag later terug op het werk kom, of het op een andere manier compenseer.

Dat is inderdaad waar ja. Je maakt misschien meer uren maar hebt ook meer geld te besteden ivm de lagere belastingen. En volgens mij omdat veel mensen meer uren werken en alles tot zeer laat open is en vaak zelfs midden in de nacht nog (supermarkten) valt het ook minder op denk ik. It's a way of life. Ach het zal wel loslopen.

En ja dat met dat vakantiegeld ben ik wel eens. Ik heb het liever meteen in mijn hand dat dat het een keer in het jaar betaald wordt.
Ik begrijp hier uit dat er in de US geen vakantie geld gereserveerd wordt. Dus als je een salaris van zoveel per jaar krijgt aangeboden is het gewoon delen door 12 om te weten wat je bruto elke maand krijgt?

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nu we toch bezig zijn over salariëring in de VS, heb ik ook nog een paar vragen:

1) voor hen die én in Nederland/België gewerkt hebben, én in de VS:
liggen de lonen voor vergelijkbaar werk toch (beduidend) hoger in de VS?

2) je ziet soms jobaanbiedingen staan, en dan staat er ook bij vermeld "yearly salary $ 150,000"
Nu heb je hier in België bijvoorbeeld je maandloon, maar daar komen op jaarbasis nog extra's bij zoals vakantiegeld en eindejaarspremie. Op jaarbasis is je brutoloon dan ongeveer gelijk aan je bruto maandloon vermenigvuldigd met 13,4.
Maar je kan dan ook nog bovenop maaltijdcheques krijgen, en bonussen onder de vorm van cash geld of geschenkencheques of aandelen of opties op aandelen.
En soms heb je via het bedrijf ook een leuke ziekte- en pensioenverzekering.
Als je dan die Amerikaanse *150,000 bekijkt, is dat dan inclusief alle extra's zoals ziekte- en pensioenverzekering, gebruik GSM, ... of zou dat enkel maar gewoon gaan om het geld dat op je rekening gestort gaat worden elk jaar (minus belastingen natuurlijk)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

dat maakt dus die vergelijking zo moeilijk. je zou voor een vergelijkbare positie bij een vergelijkbaar bedrijf voor dezelfde persoon alles naast elkaar moeten leggen.

ik merk het verschil met name in de inhoudingen. als ik kijk naar mijn salarisstroken, werd er voor mij in NL meer aan belasting en sociale voorzieningen ingehouden. dus ik hou hier meer over.

maar het is niet zo simpel om in het algemeen te stellen.
SEEING IS BELIEVING
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Mijn Amerikaanse collega in NL van de broodjesketen merkte het ook. Het verschil met NL en de US. Hij kreeg eerst zijn salaris via het Amerikaanse systeem en inhoudingen betaald omdat er toen nog geen salaris bureau in NL in dienst was. Toen we dat wel hadden werd hij ook meegenomen in het NL systeem en hij schrok enorm van wat hij nu minder overhield in NL. Daar had hij even geen rekening meegehouden.

Van wat ik gehoord heb betalen Amerikaanse functies ook meer zeker als je het netto plaatje gaat vergelijken. En het schijnt dat als een bedrijf een bepaalde grote heeft dat het bedrijf dan opdraait voor de ziektekosten verzekering. Ik weet niet of dat 100% is, dacht het wel. HIer in Nederland krijg je met het nieuwe systeem wel een brutovergoeding ofzo waardoor je netto een paar tientjes meer overhoudt als met het oude systeem maar je betaald wel veel meer.
Verder uiteraard de belastingen ook mbt bonussen zijn anders. Hier in NL wordt er lekker door de staat geincasseerd. Ik heb laatst het salaris van een Restaurant manager fast food netto vergeleken maar dan alleen gekeken naar puur het salaris bedrag. Het was bruto omgerekend naar de wisselkoers wel minder dan wat ik in NL nu krijg, maar netto was het stukken meer wat ik overhield. Geef mij dan maar netto meer, geen probleem. Voor de hoger betaalde functies zal het verschil nog groter zijn netto. Lekker toch.

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer