Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen in Las Vegas
Trouwen in Las Vegas
Hallo,
2 januari vertrekken wij naar Las Vegas om te trouwen! We hebben de hele papierwinkel uitgezocht en ik denk dat het wel goedkomt (ivm legalisatie in NL).
Het enige wat ik nergens duidelijk kon terugvinden, is wat er eigenlijk gebeurd met mijn achternaam. Ik weet dat het in de VS gebruikelijk is dat de vrouw de naam van de man overneemt. Hoe zit dat dan met ons? Hij is Nederlands, ik ben Belgisch en we wonen in Nederland dus in Nederland gaan we het huwelijk "geldig laten maken". Kan ik dan in Nederland nog "kiezen" welke naam ik wil of gebeurt dit allemaal automatisch in de VS, zodra onze huwelijksovereenkomst getekend is?
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen !
Bedankt alvast !
2 januari vertrekken wij naar Las Vegas om te trouwen! We hebben de hele papierwinkel uitgezocht en ik denk dat het wel goedkomt (ivm legalisatie in NL).
Het enige wat ik nergens duidelijk kon terugvinden, is wat er eigenlijk gebeurd met mijn achternaam. Ik weet dat het in de VS gebruikelijk is dat de vrouw de naam van de man overneemt. Hoe zit dat dan met ons? Hij is Nederlands, ik ben Belgisch en we wonen in Nederland dus in Nederland gaan we het huwelijk "geldig laten maken". Kan ik dan in Nederland nog "kiezen" welke naam ik wil of gebeurt dit allemaal automatisch in de VS, zodra onze huwelijksovereenkomst getekend is?
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen !
Bedankt alvast !
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Trouwen in Las Vegas
Dit kun je volgens mij in Nederland, later, nog regelen.
Ik heb zelf mijn eigen naam gehouden, en heb die ook nog steeds
Er staat me iets bij dat ze dat in Nederland bij de legalisatie nog aan je vragen. Het is in ieder geval niet zo dat dit in Amerika al automatisch gebeurt.
Ik heb zelf mijn eigen naam gehouden, en heb die ook nog steeds
Er staat me iets bij dat ze dat in Nederland bij de legalisatie nog aan je vragen. Het is in ieder geval niet zo dat dit in Amerika al automatisch gebeurt.
In Nederland behoud je altijd je eigen naam. Je kunt de naam van je partner wel overnemen of toevoegen, maar dat is puur een administratief iets. In je paspoort blijft gewoon je eigen naam staan.
Groeten, Tessah
-
Bennogr
- Amerika-expert
Toen wij een 30 jaar geleden in Brooklyn trouwden, heb ik gewoon mijn naam gehouden. En mijn vrouw ook. Aparte bankrekeningen, kredietkaarten en zo (wel een gezamenlijke spaarrekening). En twee namen op de belastingaangifte en zo. In de VS word je als je als vrouw trouwt niet automatisch een aanhangsel van je man. Dat mag je zelf regelen als je wilt.
Ik noem mezelf ook wel eens meneer [achternaam van mijn vrouw] omdat die naam makkelijker te spellen is voor Amerikanen.
Ik noem mezelf ook wel eens meneer [achternaam van mijn vrouw] omdat die naam makkelijker te spellen is voor Amerikanen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Bij terugkomst krijg je van de gemeente een brief waarin gevraagd wordt hoe je genoemd wilt worden. Trouwboekje kregen we opgestuurd vanuit Den Haag.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
En zo blijkt dat het niet overal hetzelfde gaat
A. wij hebben geen brief van de gemeente gekregen, maar zijn daar zelf met de papieren naar toe gegaan. B. wij hebben helemaal geen trouwboekje gekregen. Niet van de gemeente en niet vanuit Den Haag opgestuurd gekregen.
A. wij hebben geen brief van de gemeente gekregen, maar zijn daar zelf met de papieren naar toe gegaan. B. wij hebben helemaal geen trouwboekje gekregen. Niet van de gemeente en niet vanuit Den Haag opgestuurd gekregen.
Je trouwt in de US als event. Vervolgens laat je dat huwelijk in Ned. legaliseren.
Jullie huwelijk is daarmee een huwelijk geworden erkend voor de Ned. wet.
Je valt dan onder Ned.landse wetgeving, mbt. rechten en plichten zoals die in Ned. zijn geregeld.
Het is niet zo dat door in de US te trouwen, jullie je daarna aan US regels zou moeten houden dan wel US rechten zou hebben.
Je kunt ook gewoon in Ned. scheiden tzt. als je dat zou willen. Hoef je niet voor terug naar Vegas....
Jullie huwelijk is daarmee een huwelijk geworden erkend voor de Ned. wet.
Je valt dan onder Ned.landse wetgeving, mbt. rechten en plichten zoals die in Ned. zijn geregeld.
Het is niet zo dat door in de US te trouwen, jullie je daarna aan US regels zou moeten houden dan wel US rechten zou hebben.
Je kunt ook gewoon in Ned. scheiden tzt. als je dat zou willen. Hoef je niet voor terug naar Vegas....
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hebben jullie van de burgerlijke stand in Den Haag geen trouwboekje? Het is alweer 15 jaar geleden dat we in de USA getrouwd zijn, misschien dat het nu voortaan anders is. Ik kreeg toen inderdaad een brief van onze gemeente waarin ik aan moest kruisen wat mijn naam moest worden.Marenko schreef:En zo blijkt dat het niet overal hetzelfde gaat![]()
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar in Las Vegas getrouwd. Nadat de hele papier winkel in Amerika af gehandeld was, zijn we daarmee naar het gemeentehuis gegaan in onze woonplaats om daar het huwelijk te legaliseren. Daar werd volgens mij gevraagd welke naam ik wilde dragen. Een paar weken later is het dan ingeschreven, een trouwboekje is er niet meer aan te pas gekomen.
Bedankt voor alle reacties.
Intussen zijn we alweer terug thuis. Het was een geslaagd huwelijk en superleuke vakantie! Het was voor ons beide de eerste keer in de US. Absoluut voor herhaling vatbaar!
We moeten alleen nog de apostille krijgen en dan kunnen we naar de gemeente.
Intussen zijn we alweer terug thuis. Het was een geslaagd huwelijk en superleuke vakantie! Het was voor ons beide de eerste keer in de US. Absoluut voor herhaling vatbaar!
We moeten alleen nog de apostille krijgen en dan kunnen we naar de gemeente.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht