Jouw "Only In America" Momentje

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Harley
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 24 okt 2007, 12:49
Locatie: prov. Antwerpen

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Harley »

ja al die amerikaanse vlaggen in de tuinen en aan de voertuigen. Wij hebben een vriend en die rijdt steeds met de vlag rond op de moto en hij heeft, als voormalig brandweercommandant, ook al de namen van de omgekomen brandweermannen van 9/11 op de tank.
Harley
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 24 okt 2007, 12:49
Locatie: prov. Antwerpen

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Harley »

gesetteled is dat bij ons niet de minnelijke schikking?
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door LittlePhoenix »

Ik vind die vlaggen in de tuin juist iets positiefs. In Nederland zie je met Koninginnedag over vlaggen en de rest van het jaar bijna nergens. Dat vind ik net zoiets als mensen die alleen met kerst naar de kerk gaan. Niets mis mee, persoonlijke keuze, maar kijk dan niet neer op mensen die wel het hele jaar door laten zien waar ze voor staan.
Marion K
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:26

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Marion K »

Nog een:
Toen ik hier pas woonde ging ik naar een kinderverjaardagsfeestje bij vrienden. Toen ik een stuk taart aan een kind van drie gaf zei ze "I need to sanitize my hands first."
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Big_Mo »

Jaaaaa!!! Ik moet altijd lachen wanneer mensen echt helemaal los gaan met dat sanitizing spul.
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door wiepster »

Only in Amurika...

Afbeelding

Bovenstaande is de Kerstmis versie, sommigen hebben ook tacky sweaters for 4th of July en Thanksgiving.
Marion K
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:26

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Marion K »

Mall walking clubs
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Ems2012 »

wiepster schreef:Only in Amurika...

(afbeelding)

Bovenstaande is de Kerstmis versie, sommigen hebben ook tacky sweaters for 4th of July en Thanksgiving.
De "trend" :blink: komt misschien wat laat over, maar ook hier zijn ze tegenwoordig te vinden in de winkels..
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door kastelke »

1998 of 1999, onze eerste keer USA: stonden ergens in Chicago op de hoek van een straat op een straatplan uit te vissen hoe we moesten gaan om van punt A naar punt B te geraken. Het duurde geen minuut vooraleer iemand vroeg of hij ons kon helpen. Toen we zeiden waar we naartoe moesten gaf hij als advies dat we best het de bus konden nemen (dachten we zelf ook al, maar wisten niet juist hoe dat werkte). Hij begon het uit te leggen, en zei toen "Laat maar, ik moet toch gedeeltelijk die kant op, dus nemen we hier samen de bus, en waar je over moet stappen stap ik mee af, wijs ik je waar je naartoe moet en dan kom ik wel terug". :clap:
Sindsdien grappen we vaak dat je, als je in de US reist, altijd een kaart moet hebben. Doet er niet toe van waar die kaart is, maar hou ze voor je neus en gegarandeerd komt er iemand op je af om je hulp te bieden. :lol: (dat hebben we nadien nog vaker mogen ondervinden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Katja »

dafkapin schreef:en dan de boze blikken die je krijgt als je als toerist niet ook opstaat en je hand op je hart houdt
Ik vind het ook behoorlijk respectloos om tijden een volkslied te blijven zitten. Dat zou in Nederland of waar dan ook niet gewaardeerd worden.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door SpaceAce »

kastelke schreef:Sindsdien grappen we vaak dat je, als je in de US reist, altijd een kaart moet hebben. Doet er niet toe van waar die kaart is, maar hou ze voor je neus en gegarandeerd komt er iemand op je af om je hulp te bieden. :lol: (dat hebben we nadien nog vaker mogen ondervinden)
Dat doen ze in Japan ook :) Inclusief met je meelopen (we hoefden niet met het OV, dus vandaar lopend) naar plaats van bestemming.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door bello »

Doe ik hier in de stad ook hoor, even meelopen of minstens vragen of ik de weg kan wijzen, als ik althans geen gloeiende haast heb. Afgelopen zomer namen we zelfs een stelletje achterop de fiets mee naar het Anne Frankhuis, daar kwamen we toch langs. Ze zaten joelend met één been aan elke kant van de bagagedrager en zullen vast nog dagen spierpijn hebben gehad, of in elk geval een aparte vakantieherinnering! :lol:

Mijn eerste 'only in America moment': toen ik in de eerste de beste supermarkt bij het vliegveld van San Francisco zo'n levende pop in een winkelwagencover gepropt zag :shock:

Afbeelding

(niet mijn foto)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Eve88
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 16 dec 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Eve88 »

Katja schreef:
dafkapin schreef:en dan de boze blikken die je krijgt als je als toerist niet ook opstaat en je hand op je hart houdt
Ik vind het ook behoorlijk respectloos om tijden een volkslied te blijven zitten. Dat zou in Nederland of waar dan ook niet gewaardeerd worden.

Ik vind dat niet bepaald respectloos. Het is ook nog nooit in me opgekomen om mee te doen met het Amerikaanse volkslied. Was vorige zomer ergens in the middle of nowhere in North Carolina naar een rodeo show gaan kijken (absoluut geen toeristische plaats dus), en toen bleven we ook met een hele hoop niet-amerikanen gewoon zitten... Niet om onrespectvol te doen, maar het is toch vreemd als je niet eens zelf Amerikaans bent? Kan me niet herinneren dat mensen ons raar aankeken. Ook op het zomerkamp waar ik werkte moesten de internationals de pledge of allegiance niet zeggen.
Marion K
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:26

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Marion K »

Ik heb niks met de pledge of met het Nederlandse of Amerikaanse volkslied, maar ik sta toch op. Uit respect. Ik ben ook niet religieus, maar als ik een tempel of conservatieve kerk binnen ga bedek ik m'n benen en schouders. Op zaterdag zet ik bij orthodox joodse familieleden m'n telefoon uit. Ook toen ik nog niet de Amerikaanse nationaliteit had, had ik een (kleine) Amerikaanse vlag in m'n schoollokaal. Niet voor mezelf, maar dat is nou eenmaal de gewoonte hier. Thuis draag ik schoenen, maar bij vrienden die een "no shoes in the house" gewoonte hebben doe ik ze uit. Even opstaan tijdens de pledge kost weinig moeite en betekent niet dat je daarmee in het Amerikaanse patriotisme deelt.
Wat ik probeer te zeggen is dat je uiteindelijk toch te gast bent, en dat het mogelijk is je eigen normen en waarden te handhaven en toch respectvol te zijn.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Dutchess »

Katja en Marion, ik ben het met jullie eens. Je hoeft naar mijn mening niet mee te zingen of je hand op je hart te doen, maar ik vind het ook gewoon een teken van respect om op te staan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door harryvanrooy »

Ja hoor, de rodeo in Cody, eerst een leuk gesprek met een ouder koppel, Dan heel dat gedoe met al die militairen. Dan het volkslied, Dan ga je toch rechtstaan en neem je je pet af, ze kijken je even aan en knikken dan goedkeurend, je voelt toch dat je the right thing gedaan hebt, zelfs zonder je hand op,je hart te houden :P
Gebruikersavatar
frans&esmé
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: den haag

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door frans&esmé »

Hoe je het ook bekijkt het blijft toch een stuk respect hebben voor de cultuur van het land waar je op dat moment verblijft, of je er nu permanent woont of alleen vakantie viert. Het is een kleine moeite dus waarom zou je het niet doen.
Afbeelding
Free Bird
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 apr 2012, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord-Brabant

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Free Bird »

Van die bordjes in winkels en (fastfood-)restaurants enzo waarop staat dat geuniformeerd militair personeel direct vooraan in de rij mag komen staan vallen me ook altijd op. Ook echt iets Amerikaans volgens mij.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Ziva »

Ik bezocht een tijdje geleden een conferentie en tegelijk met de conferentie die ik bezocht was er ook een Beauty Pageant voor ukkies aan de gang. Dus zag je die kleine hummels voorbij huppelen met makeup ondergesmeerde gezichtjes en kleine hakjes terwijl sommigen echt net hadden leren lopen. Heel parmantig en ook wel schattig om te zien maar ik vond het ook wel een beetje sneu op de een of andere manier en dacht echt even "Only in America" haha.

Een kleine opmerking, ik ben bepaalde Amerikaanse gewoonten en gebruiken waar ik toen ik in Nederland woonde om grinnikte wel enorm gaan waarderen nu ik er woon. Ik vond ook het patriotisme heel lachwekkend eerst maar ik vind het nu echt mooi om te zien hoe enorm dat mensen met elkaar verbroederd. Het is ook fijn om in een land te wonen waar mensen trots op zijn. En niet opstaan tijdens het spelen van een volkslied van welk-land-dan-ook is behoorlijk ombeschoft als je het mij vraagt. En dat Amerikanen daar niets van zeggen komt volgens mij meer doordat ze niet zo recht-voor-z'n-raap zijn en meer leven-en-laten leven maar ik denk als je het gros van hen vraagt wat ze daar van vinden, ze het niet netjes vinden.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door GJ »

Ik stond afgelopen zomer even raar te kijken toen in de lobby van ons hotel in Silverthorne, naast mandjes met proefmonsters van bodylotion en snoepjes, ook proefmonsters van medicatie lagen: Advil Congestion Relief (tegen neusverkoudheid en allergie). Ik was erg verbaasd dat dat daar lag, gezien de claimcultuur - er zit ibuprofen in en volgens mij kunnen veel mensen niet zo goed tegen NSAID's, dus als iemand zo'n pil zou slikken en in de problemen komt volgt er volgens mij een rechtszaak van jewelste, en bovendien lag het ook op een plek waar kinderen er makkelijk bij konden. Heb er natuurlijk wel een paar meegenomen :lol: en zojuist eentje geslikt, want ik ben momenteel snotverkouden. Zou trouwens wel zuur zijn als het een wondermiddel blijkt te zijn en ik het hier niet kan kopen. En er zat nog wel een kortingsbon van $ 1 bij (ook al zoiets dat je hier absoluut niet ziet, evenals televisiereclames voor medicijnen die alleen op voorschrift van een arts te krijgen zijn).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer