Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schakelauto en automaat, hoe zeg je dat in het Engels?
-
Magnolia87
- Amerikakenner
Schakelauto en automaat, hoe zeg je dat in het Engels?
Dat weet ik namelijk even niet...... 
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stick-shift, niet shift-stick (tenminste niet in Seattle ;-).Mack schreef:Shift-stick / automatic transmission
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchavenue.com
-
Magnolia87
- Amerikakenner
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stick-shift is in mijn ervaring, zeker in alledaags spraakgebruik, heel normaal. 'Drive-stick' e.d. zou ik inderdaad niet gebruiken. Met 'manual' is uiteraard ook niks mis.wiepster schreef:Manual is de meest gebruikte benaming voor een schakelauto. Zo wordt het ook genoemd in het theorieboekje.
Als je begint over een drive-stick oid. wordt je heel raar aangekeken, vooral als je net uit Nederland komt :oops: 8) . ...ervaring....
Ron (in Seattle, WA)
En toch hoor "lees" je dat veel op internet c.q. Engels talige forums ..dutch_in_seattle schreef:'Drive-stick' e.d. zou ik inderdaad niet gebruiken. Met 'manual' is uiteraard ook niks mis.wiepster schreef: Als je begint over een drive-stick oid. wordt je heel raar aangekeken, vooral als je net uit Nederland komt![]()
. ...ervaring....
En daar wordt echt niet dubbelzinnig over gedaan ; ))
Sandy
Dan moet je even overkomen en dat vertellen tegen een louche autohandelaar die een Golf met drive stick had staanSandy schreef:En toch hoor "lees" je dat veel op Amerikaanse forums ..dutch_in_seattle schreef: 'Drive-stick' e.d. zou ik inderdaad niet gebruiken. Met 'manual' is uiteraard ook niks mis.
En daar wordt echt niet dubbelzinnig over gedaan ; ))
Thuis legde hubbie uit dat het manual is, ook op zoekmachines, zoals autotrader.com wordt het zo genoemd.
Dus om aan de veilige kant te blijven kan je het beter over manual hebben
bovenstaande advertentie komt uit de volusia pennysaver, dus stick shift is in dat deel van florida in ieder geval gebruikelijk.Part/Full-time DRIVERS Retirees (of any age) welcome, minimum age 18. Must have valid driver license, Social Security card. Must be able to drive stick shift. APPLY IN PERSON: Sanford Auto Dealers Exchange, 2851 St. Johns Parkway, off Airport Boulevard.
overigens staat deze ad met tussenpozen al lange tijd gepubliceerd dus er zijn daar niet al te veel personen met deze ability beschikbaar
hekkie schreef:Ik vind het wel wat voor "I always got my sin".......wiepster schreef:.... drive stick had staan ....![]()
:hilarious: :hilarious: :hilarious:
Marjan
Zo voel ik mij hier dagelijks, werkend in Dillards....mijn engels gaat er zo wel stukken op vooruit
Wbt. uitdrukkingen ed. moet ik regelmatig vragen wat men bedoelt. Men vind mijn accent en bepaalde uitspraken wel hilarious
Speciaal voor jullie uit de wikipedia
Voor de versnellingsbak/schakelbak
A manual transmission (also known as a stick shift, straight drive, or standard transmission)
Voor de automaat
automatic transmission
En om het allemaal even makkelijker te maken, hebben we did nog:
Semi-automatic transmission, or clutchless manual transmission
En ook nog de tiptronic
Richard
Voor de versnellingsbak/schakelbak
A manual transmission (also known as a stick shift, straight drive, or standard transmission)
Voor de automaat
automatic transmission
En om het allemaal even makkelijker te maken, hebben we did nog:
Semi-automatic transmission, or clutchless manual transmission
En ook nog de tiptronic
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
We zeggen hier ook stick-shift, dus het is geen westkust woorddutch_in_seattle schreef:Stick-shift is in mijn ervaring, zeker in alledaags spraakgebruik, heel normaal. 'Drive-stick' e.d. zou ik inderdaad niet gebruiken. Met 'manual' is uiteraard ook niks mis.wiepster schreef:Manual is de meest gebruikte benaming voor een schakelauto. Zo wordt het ook genoemd in het theorieboekje.
Als je begint over een drive-stick oid. wordt je heel raar aangekeken, vooral als je net uit Nederland komt![]()
. ...ervaring....
Ron (in Seattle, WA)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In Texas vroegen ze mij of ik wel in hun grote auto wilde rijden, omdat.... That truck is with a stick! Geen probleem....doe in NL niks anders dan rijden met een stick
Gewoon alleen het woordje stick kan dus ook......denk dat het misschien per gebied wel verschilt....hoeveel woorden hebben we in NL immers voor een bepaald woord.
Gewoon alleen het woordje stick kan dus ook......denk dat het misschien per gebied wel verschilt....hoeveel woorden hebben we in NL immers voor een bepaald woord.
manual transmission, a.k.a. "crash-box"
Fred
Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.
Poesjes
Poesjes