USInsider schreef:Wat ik me overigens afvraag, hoe zeker ben je van je huur-huis ? Kan een verhuurder inderdaad van het ene op het andere moment de huur opzeggen - als je month-to-month huurt ? Of heb je enige bescherming als huurder in (sommige staten van) de US ?
Als huurder heb je hier veel minder rechten dan in Nederland. Zo moesten wij in Utah ineens op zoek naar een andere woning omdat de verhuurder het huis in de verkoop had gegooid zonder ons te informeren. Kwam ik achter omdat ik graag op realtor.com naar huizen kijk. Ik was 9 maanden zwanger en moest razendsnel op zoek naar iets anders. Omdat het nog binnen de zoveel maanden na PCS was hebben we er toen voor gekozen om te kopen.
Hier in de straat is een alleenstaande moeder ineens uit huis gezet omdat ze vanwege examens haar telefoon niet opnam, was de verhuurder boos over. En dat was nog geen 2 weken nadat de verhuurder naar het huis kwam voor controle en om het contract te verlengen. Ze had geloof ik 3 dagen om haar spullen uit het huis te halen. Hele rare situatie.
Da's dus ook 1 van de redenen waarom we niet al te veel eisen stellen aan de verhuurder. Alleen als er iets echt helemaal kapot is of als er water lekkage is vragen we of ze er iets aan wil doen. Ze weet van alle andere problemen, de mieren in de muren, de roest in de icemaker, de magnetron die steeds vaker niet werkt, de wasmachine die niet goed werkt, de droger die nauwelijks droogt, de waterheater die vervangen moet worden, de traptree die steeds loslaat, het hek en de schutting in de achtertuin die vervangen moeten worden, de garagedeur die regelmatig niet werkt, het gebarsten raam in onze slaapkamer...allemaal dingen waar iets aan gedaan moet worden, maar dat wil ze niet doen. Tja, kunnen we er ruzie over gaan maken en dan? Ik denk echt niet dat ze iets zal gaan vervangen of repareren, maar de kans is groot dat ze ons contract dan opzegt.
Heb met de vorige huurder gesproken toen hij de post kwam ophalen, en al die dingen waren al een probleem toen zij hier woonden. Zij hebben op eigen kosten een alarm instalatie laten aanleggen en een paar andere dingen gedaan. Tot ze eindelijk een bidding war wonen voor een koophuis.
En nog zoiets, huurders met handicaps hebben hier nog moeilijker. Een kennis in een rolstoel heeft zelf alle aanpassingen aan het huis moeten betalen, is er zonder duidelijke uitleg uitgegooid (maar kreeg wel tot eind van de maand, dus dat was al heel wat), en moest betalen om alle muren te laten verfen omdat ze er zogenaamd met haar rolstoel langsgeraced was. Nou, als je een mug doodmept richt je meer schade aan. Mens is LDS dus hartstikke OCD over schoonmaken en alles netjes houden.