Je Amerikaanse huis - show & tell

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Je Amerikaanse huis - show & tell

Bericht door smittenimmigrant » 18 aug 2013, 02:19

Naar aanleiding van de gesprekken over verschillende huistypes, huur- en grondprijzen en inrichtingskeuzes voor de NederAmerikanen elders op het forum, dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om eens te delen hoe en waar mensen nu wonen.
- wat voor soort huizen staan er waar?
- wat kost het ongeveer?
- hoe heb je het ingericht? (en had je dan wel wat te kiezen?)

En ook:
- wat vind je er fijn aan?
- wat mag van jou wel anders?
- wat zou je droomhuis zijn?

In het kader van TS begint:

Regio: SF Bay Area, Californië
Huur of koop: huur
Soort huis: driekamerappartement op een galerij, 2 slaapkamers, 1 badkamer, open keuken. Geen eigen wasmachine en droger, per appartementengebouw is er een apart gebouwtje met wasmachines en drogers. Het is een hoek-unit, dus we hebben alleen directe boven- en onderburen en delen de muur van de badkamer en de logeerkamer. Per appartement is één gereserveerde parkeerplaats beschikbaar.
Vloeroppervlak: 800 sq ft (74 M2)
Prijs per maand: $ 1500-1600, all-in
Verdieping: 2 (van 3)
Buitenruimte: Ja, balkon en gedeelde groente ruimte rondom de appartementen met picknicktafels, barbeques en speeltoestellen.
Soort bouw: hout.
Bouwjaar 2006 - 2008
Buurt: een 'enclave' van appartementen in een gebied met gemengde bebouwing. Vrij veel bedrijfjes en lichte industrie, maar ook restaurantjes, horeca etc.op loopafstand. Voor Amerikaanse begrippen goed voorzien van openbaar vervoer.
Bijzonderheden: Dit is geen appartement op de openbare huurmarkt - het is expliciet bedoeld voor mensen met een binding met de universiteit en staat op grond van de universiteit. Voor een soortgelijk appartement met eenzelfde niveau van afwerking betaal je hier op de 'gewone' huurmarkt 500 tot 1000 dollar per maand meer (en dat is exclusief g/w/l, internet en kabel, wat wij er bij krijgen)
Wie wonen er: twee volwassenen. Geen huisdieren (dat is hier jammer genoeg ten strengste verboden).
Bevalt het: Ja. Ik mis soms het tweede toilet dat we vroeger hadden, maar ben blij met het afgenomen vloeroppervlak. In Nederland hadden we met z'n tweeën 115 M2 en dat vonden we veel te groot. Het is ook fijn dat het een nieuw huis is. Het vorige was uit 1910 en dat had daardoor veel stof en veel onderhoud. Het appartement ligt op het noorden en westen en wordt dus niet heel warm, Er is geen airco, maar wel 'forced air' en verwarming.

We vinden het bijzonder jammer dat we geen huisdieren mogen en vinden de buurt eigenlijk te veel 'suburb' (alhoewel het redelijk 'dense' is in vergelijking met sommige omliggende buurtjes en stadjes). We zijn eigenlijk meer stadsmensen.Toch blijven we voorlopig hier - met de huizenprijzen die hier normaal zijn, zouden we wel gek zijn om elders te gaan wonen en het volle pond te betalen.

Foto's: Jawel!
Het appartement leeg.
Het appartement met meubels (maar nog zonder boeken - die staan nog in New York).

Edit: een dt-fout. Sorry!
Laatst gewijzigd door smittenimmigrant op 18 aug 2013, 05:01, 1 keer totaal gewijzigd.

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Je Amerikaanse huis - show & tell

Bericht door ned in MO » 18 aug 2013, 04:06

Regio: Zuidwest Missouri
Huur of koop: koop
Soort huis: Vrijstaand huis in 1.6 hectare bos. 5 slaapkamers, 4 living areas, 3.5 badkamers, office, mudroom en 4 car attached garage
Vloeroppervlak: 4000 sqft (350m2) plus de garages
Prijs per maand: $ 1500 mortgage
Verdieping: story and a half
Buitenruimte: Ja,grasveld rondom huis, bovengronds zwembad en de rest bos
Soort bouw: hout.
Bouwjaar 1999 en 2010 (aangebouwd
Buurt: woonwijk met 15 huizen aan doodlopende weg van een kilometer lang. Meeste huizen hebben zelfde stukje grond
Wie wonen er:. Vrouw en ik met twee kinderen 3 katten en een hond. Gedeelte van het huis wordt als bedrijfsruimte gebruikt

Ik heb graag wat ruimte om me heen met wat privacy. Ik zie vanuit mijn kantoor de herten, konijnen, eekhoorns and kalkoenen voorbijkomen :mrgreen:
Wat mag er anders zijn? Ik vind mijn huis voor mij vrij ideaal. Alleen zou ik wel naar Florida willen. Gebeurt nog wel in de toekomst denk ik als de kinderen naar college zijn.
Mijn droomhuis? Ik heb veel smaken. Ik zou wel een fantastisch uitzicht willen. Smaak verandert ook.
Laatst gewijzigd door ned in MO op 18 aug 2013, 05:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 18 aug 2013, 04:18

Regio: Baltimore-Washington metropool (noord-Virginia)
Soort huis: Vrijstaand huis, 1/3 acre, geen idee hoeveel in metrisch, maar grote tuin. Zes slaapkamers, 3,5 badkamers, keuken met eetkamer, family room, living room, eetkamer, kantoor, recreation room en bioscoopje, hot tub (buurtzwembad is schuin tegenover)
Vloeroppervlak: 3900 sqft (325m2?)
Verdieping: twee boven de grond, een "basement"
Buitenruimte: Ja,grasveld rondom huis
Soort bouw: baksteen (met houten skelet)
Bouwjaar: 1999
Buurt: woonwijk met 10 huizen aan een plein (cul de sac)
Wie wonen er: Man en ik met een kind (soms meer, twee oudsten zijn het huis uit) 3 katten en een hond.

Wat mag er anders zijn? Ik heb absoluut niets te klagen. Ons stadje is volgens CNN Money op de derde plaats van beste plaatsen om te wonen en wat mij betreft is het nummer een. Dicht bij de stad, dicht bij de natuur, heel internationaal.
Mijn droomhuis? Mijn man heeft allerlei dromen daarover, ik hoef niet meer te verhuizen, al zou ik wel een tweede huis willen ergens warm in de winter
Recente foto's heb ik niet, moet ik weer eens maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO » 18 aug 2013, 04:27

Ik denk dat CNN niet weet waar ik woon en dat houden we lekker zo :lol:

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 18 aug 2013, 04:42

Ja, dat zal vast. Het gaat er natuurlijk om waar je je het prettigst voelt en ik begrijp helemaal waarom jullie in Missouri ook happy zijn. Mooie natuur, Branson niet ver weg voor vertier, zou ik ook prima vinden. Maar ik zou niet overal in de VS willen wonen, het klimaat heeft daar voor mij ook veel mee te maken. Een van de redenen dat wij niet in het Noordwesten wonen, terwijl dat voor manlief natuurlijk heel makkelijk was geweest (hij wil dat ook niet, hoor, daar niet van).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO » 18 aug 2013, 05:01

Afgelopen winter gingen we naar Colorado op vakantie en dan moet je door Kansas. Nou daar wil je in principe nog niet dood gevonden worden.
Ergens in West kansas vlakbij colorado (een uur of 3 van Denver) zaten we te eten toen mijn vrouw vertelde dat ze hier zo kon werken (tegen een heel goed salaris). Toen dacht ik dat als we nog jong waren (voordat er kinderen waren). Waarom ook niet? Gewoon maandag tot vrijdag werken en dan in een uurtje of 5 naar de skigebieden naar je woning daar. :lol: voor het weekend. Best te doen en financieel aantrekkelijk

USInsider
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door USInsider » 18 aug 2013, 05:05

Oke, ik ben de volgorde van de vragen kwijt, maar hier gaat-ie dan:

Regio: San Joaquin Valley, CA (wij wonen tussen Yosemite en Sequoia Nat. Park zeg maar).
Koophuis. Gebouwd rond 2000. Gekocht ong. twee jaar geleden.
Vrijstaand, op een lot van ong. 12,000 sq.feet. Een (1) verdieping. Huis is 3100 sq.ft.
Indeling: Huiskamer met open haard, eetkamer, Master bedroom met Mbath aansluitend en twee inloopkasten, twee andere slaapkamers met een eigen badkamer ertussen, mijn kamer, man zijn 'office', nog een badkamer (klein), laundryroom, open keuken met walk-in pantry en breakfastnook.
Four-car garage.
Achter het huis een overdekte patio en een achtertuin met in-ground zwembad. Aan de voorkant een voortuin(tje).
Bouwwijze: verstevigde betonnen plaat waarop huis wordt verankerd - vanwege aardbevingsgevaar, houtskelet en daarin (daarop ?) beton aan buitenkant, binnen dry-wall.
Het huis staat in een buurt die door een en dezelfde bouwer is ontwikkeld, in een straat met meerdere van deze zelfde huizen dus.
Bewoners: Mr. Oor en ik. (En in het verleden de laatsten van onze pet-rats).

Natuur-in-tuin: duiven, kraaien, scrubjays en kolibries.

Zoals ik al vaker heb geschreven, dit IS mijn droomhuis.
Laatst gewijzigd door USInsider op 18 aug 2013, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 18 aug 2013, 05:12

@Ned in MO, dat zou mijn ding toch echt niet zijn. Wij hebben vrienden in Huntsville, Alabama, en die tellen de jaren tot ze weg kunnen, ondanks dat er met twee uur rijden leuke plaatsen als Nashville en Birmingham in de buurt zijn. Gaan ze ook regelmatig heen, maar ja, het is wel twee uur rijden, heb ik net naar Philadelphia gedaan (ok wat langer door verkeer) en dat doe je toch niet om de haverklap.

goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills » 18 aug 2013, 06:05

Regio: SF Bay Area - Mid Peninsula, Californië
Huur of koop: huur
Soort huis: Vrijstaand bungalowtje, 2 slaapkamers, 1 badkamer (bad met douche, toilet, wastafel), keuken, woonkamer, garage.
Eigen wasmachine, vaatwasser en magnetron in de garage. De garage gebruiken we voor onze twee motoren; de auto staat op de oprit. Parkeren langs de stoep kan ook, ruimte genoeg.
Vloeroppervlak: 1000 sq ft
Grondoppervlak: 5000 sq ft
Prijs per maand: $2200, utilities niet inbegrepen; de huur zal binnenkort wel (flink) omhoog gaan
Verdieping: 1
Buitenruimte: Voortuin met oprit, ruime (maar wat kale) achtertuin met een grote mulberry tree. We hebben wat raised beds gemaakt, en daar groeien nu heerlijke tomaten, kruiden en hete pepers in. Betonnen patiotje achter met pergola en (losstaande) BBQ. Toegang tot achtertuin via de garage (ze moeten de architect met pek en veren door de stad rijden: in het heerlijke weer van California geen directe doorgang naar de tuin!).
Soort bouw: hout (stick, zoals ze hier zeggen)
Bouwjaar Plm 1955
Buurt: residentieel, alle huizen vrijstaand langs lanen met bomen, rustig. Klein winkelcentrum (supermarkt, restaurants, postkantoor) op loopafstand. Busverbinding naar Caltrans-station.
Bijzonderheden: Het huis is nog grotendeels origineel. De indeling is niet van deze tijd.
Wie wonen er: twee volwassenen. Soms een oppashond, gezellig!
Bevalt het: Ja. Als we het zouden kunnen betalen en de eigenaar wil het verkopen zou ik zeker geinteresseerd zijn. Alle elektra en afvoer, heater, etc moet compleet vervangen worden, en natuurlijk een deur naar de tuin en houten veranda! De buurt en ligging ten opzichte van snelwegen, en het klimaat zijn heerljk. Als je in deze buurt een paar mijl verop gaat wonen kun je een substantieel verschillend klimaat hebben, vanwege de heuvels, oceaan en bay. We hadden in NL een erg mooi en nieuw hoekhuis, en de matige kwaliteit van ons jaren 50 bungalowtje is wel een stap terug. Er komt gelukkig een hoop voor in de plaats, het heerlijke weer, de mooie omgeving en leuk werk voorop. Wandelen in de redwoods of chaparral is 15 minuten rijden.

Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido » 18 aug 2013, 06:08

Regio: Atlanta, Georgia
Soort huis: "Town house", met drie slaapkamers, twee badkamers. Ook een inpandige garage voor 1 auto, en een eigen oprijlaan voor de tweede.
Vloeroppervlak: ik weet het niet precies, maar ik schat zo'n 250 m2.
Verdieping: vier (inclusief onafgewerkte zolder voor opbergruimte), dus eigenlijk drie.
Buitenruimte: kleine patio, 30 m2, en een houten "deck" vanaf de woonkamer op de 2e verdieping.
Soort bouw: hout en "nephout"
Bouwjaar: 1980
Buurt: woonwijk midden in Atlanta
Wie wonen er: twee personen, plus een kat

Ik woon midden in Atlanta, in een deel van de stad dat "Midtown" heet. Lokaal staat het bekend als een populaire wijk, met veel restaurants en cafees op loopafstand, en een relaxte sfeer. Het is ook een interessante mix van jonge hoogopgeleide professionals, maar ook heel liberaal met een hoog percentage homo's. Verder is er een grote populatie aan studenten, omdat de grote universiteit "Georgia Tech" er ook is gevestigd. Atlanta was gastheer van de Olympische Spelen van 1996 en dat heeft in positieve zin heel veel gedaan voor de ontwikkeling van de stad. Zo is het voormalige Olympische dorp ook in Midtown, en fungeert nu als woonruimte voor de studenten van Georgia Tech.

Voor mij is het belangrijk om in een stad te wonen. Ik weet dat ik voor hetzelfde bedrag in Georgia in twee keer zoveel ruimte kan wonen, maar voor twee personen is wat ik heb meer dan genoeg. Het is nu eenmaal zo dat Midtown Atlanta niet zo heel goedkoop is, maar we hebben het er voor over. En er zijn eigenlijk maar heel weinig plekken in de VS waar ik liever zou wonen. Het fijne klimaat heeft daarmee te maken, maar ook de energie van de stad. Atlanta groeit snel, en veel mensen komen van buiten Georgia, uit andere delen van Amerika en andere landen. En dat maakt dat de dynamiek anders is dan elders in het Zuiden. Maar ondanks de diversiteit is de klassieke Zuidelijke gastvrijheid en vriendelijkheid er wel gebleven.

Het huis zelf is ongebruikelijk voor Atlanta, omdat de meeste huizen hier een stuk groter zijn. Maar het is een lekker huis om in te wonen, en verrassend praktisch ingedeeld. In de winter is het alleen vrij fris, omdat het niet zo goed geisoleerd is. Huizen hier zijn gebouwd voor een warm klimaat, en hoewel de winter hier maar kort is, kan het toch behoorlijk fris zijn. Maar gelukkig duurt dat nooit lang. Er is geen VvE, en dat was voor heel belangrijk, na wat negatieve ervaringen in NL.
Petra/VS schreef:@Ned in MO, dat zou mijn ding toch echt niet zijn. Wij hebben vrienden in Huntsville, Alabama, en die tellen de jaren tot ze weg kunnen, ondanks dat er met twee uur rijden leuke plaatsen als Nashville en Birmingham in de buurt zijn.
Alabama is afschuwelijk, maar dat komt in mijn optiek ook omdat het uiteindelijk alleen maar platteland is. Zelfs Birmingham, en dat is dan nog wel de grootste stad. Huntsville ken ik ook, en het is niet eens zo erg als Birmingham omdat er zoveel hoogopgeleiden van NASA wonen. Dat maakt het toch wat anders, al blijft het Alabama. Ik ben een stadsmens, en zou nergens buiten de stad kunnen wonen, of dat nou in NL of in de VS is. En inderdaad is DC een geweldige plek om te wonen, en eerlijk gezegd kan ik me weinig betere plekken voorstellen, dus ja, dan is Alabama wel een treurig contrast. Maar er zijn in Amerika zeer veel plekken waar ik niet zou willen wonen, en dat komt vooral door het verschil tussen stad en platteland.
"Keep Georgia On Your Mind"

smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant » 18 aug 2013, 06:11

Wat zie je dan gelijk een enorme verschillen, zeg :) Leuk hoor, om zo ook eens wat meer te lezen. je hebt vaak wel een beetje een beeld bij waar mensen wonen, maar da's toch anders dan zo'n soort 'overzicht'.

Wat ik me nou afvraag, bij zo'n huis van +200 vierkante meter - heb je er dan nou niet de balen van als je dat moet schoonmaken? Of 'heb' je daar dan iemand voor? Kalkoenen, herten en eekhoorntjes zie ik hier trouwens ook. Niet direct vanuit m'n raam (alhoewel we al wel eens een 'bobcat' in de straat hebben gehad), maar een paar honderd meter verderop leeft een clubje herten, inclusief een bok met een enorm gewei. de kalkoenen die daar ook leven, heb ik nog maar één keer gezien.. Leuk, toch, om dat zo dichtbij te hebben :)

@ goldenhills, dat doe je helemaal niet verkeerd! Ik kan me voorstellen dat het afwerkingsniveau en de 'creature comforts' wel eens wat te wensen overlaten bij een huis van die leeftijd, maar het klinkt toch als een lekker plekje.

USInsider
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door USInsider » 18 aug 2013, 07:35

Ja dat moet ik toegeven, het is een beest om schoon te maken. En we kochten het huis op een leeftijd dat de meeste paren aan het 'downsizen' gaan.
De andere kant van de medaille is, dat er ruimte is - en ik ben enorm onhandig dus in kleinere ruimtes stoot ik overal tegenaan.

De tuin wordt bijgehouden door iemand daarvoor ingehuurd, idem het zwembad.
En eens per jaar komt er een stoom-tapijtreinigings-bedrijf langs voor de vaste vloerbedekking.

Leuk onderwerp ! Kudo's voor het bedenken !!!

En natuurlijk zijn er verschillen, maar dat komt ook door verschil in de tijd dat forummers in de US wonen.

KBaak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door KBaak » 18 aug 2013, 13:07

Interessante verhalen om te lezen. Jammer dat er niet meer foto's worden gepost! Mijn interesse gaat ook uit naar Atlanta; er schijnt veel werk te zijn voor mijn type studie, huizenprijzen zijn prima, criminaliteit is ok, lekker weertje en dichtbij mijn familie uit de US. Leuk dus om te lezen dat andere mensen het prima te vertoeven hebben in Atlanta! :)

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 18 aug 2013, 15:08

Brooklyn, Ditmas Park (even voorbij Prospect Park.
Oppervlak: ik denk zo'n 800 sq. ft, twee slaapkamers, 2 badkamers.
5e. verdieping (met lift) in een gebouw met 6 verdiepingen, in totaal een 50 apartementen.
Huur $1950/maand, inclusief verwarming en warm water. Zal als ons huurcontract afloopt op 1 april een $300 per maand duurder worden waarschijnlijk.
Buurt: opkomend, leuke winkelstraat met restaurants, bars en koffiehuizen (echte koffie natuurlijk, dit is de VS).
Leuk uitzicht aan de voorkant: soort villawijk midden in de stad, met oude bomen en ruime huizen (onbetaalbaar, minstens $1 miljoen per huis, maar dan wel een tuin en een eigen oprijlaan -- buurt is te bezichtigen in Boardwalk Empire, d'r worden hier regelmatig straten vrijgemaakt voor de filmers).
We stallen onze auto op straat, alleen 1 keer in de week naar de andere kant van de straat rijden omdat de straten schoon worden geveegd (de berucht 'alternate side of the street parking' regels in New York).
We zijn op een leeftijd dat anderen hun huis hebben afbetaald en horen te rentenieren, maar wij zijn nooit ergens lang genoeg geweest om die 30 hypotheekjaren vol te maken.
We hebben bewust gehuurd omdat we even tot rust wilden komen na onze omzwervingen (St. Paul, MN, Asheville, NC). Maar we zijn nu aan het zoeken naar een koopwoning/apartement, voornamelijk in Zuid Connecticut (Stamford, Greenwich) en het zuiden van Westchester (Bronxville, Yonkers) in de staat New York. Prijzen zijn bijna betaalbaar, voor $300.000 tot $350.000 kun je eigenlijk best wat aardigs vinden (vooral als je geen huisdieren hebt en het kind op zichzelf woont).
Terug naar de straten en huizen dus. Ach, als je maar niet al te ver van New York zit en een goede openbaarvervoerverbinding daarmee hebt. Plus wat meer ruimte en wat meer groen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu » 18 aug 2013, 15:14

Is het niet vervelend dat ze zomaar de huur met een paar honderd kunnen verhogen? Moet je ook maar rekening mee kunnen houden...

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO » 18 aug 2013, 16:44

oortjes schreef:Ja dat moet ik toegeven, het is een beest om schoon te maken. En we kochten het huis op een leeftijd dat de meeste paren aan het 'downsizen' gaan.
De andere kant van de medaille is, dat er ruimte is - en ik ben enorm onhandig dus in kleinere ruimtes stoot ik overal tegenaan.

De tuin wordt bijgehouden door iemand daarvoor ingehuurd, idem het zwembad.
En eens per jaar komt er een stoom-tapijtreinigings-bedrijf langs voor de vaste vloerbedekking.

Leuk onderwerp ! Kudo's voor het bedenken !!!

En natuurlijk zijn er verschillen, maar dat komt ook door verschil in de tijd dat forummers in de US wonen.
Bij ons is het net andersom. Ik doe de tuin (maaien is lekker ontspannend en het zwembad houd ik ook bij want dat is geen werk.
Schoonmaken heb ik een bloedje hekel aan dus daar hebben we een schoonmaakster voor die wekelijks daaraan 5 uur besteedt

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 18 aug 2013, 16:50

Wat huurverhoging betreft: Amerika is het land van vrijheid, blijheid. Je tekent een huurcontract voor een bepaalde tijd en dan betaal je over die periode een bepaalde huur. n New York, tenzij je apartement valt onder een bepaalde regeling (rent control -- voordeligste, want dan mag de huur nauwelijks verhoogd worden, of rent stabilized -- dan mag de huur wat meer verhoogd worden) mag de huisbaas vragen wat ze wil. Jij hebt dan de 'vrijheid' wat anders te zoeken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.

Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K » 18 aug 2013, 17:04

Leuk onderwerp!

Mijn huis: colonial, 1800 square feet, 0.17 acre. Vier slaapkamers, 1.5 bath, 1 car garage. Koop. Vrij veel kalkoenen in de tuin in de herfst, en verder eekhoorntjes, stinkdieren, wasbeertjes, en woodchucks (Ned?)

We zijn nu al een jaar (!) op zoek naar een ander huis. Ook al zijn we maar met z'n tweeen, we willen toch wat groter, vooral een grotere garage, en vooral meer grond. Op zoek naar een ranch. De onroerend goed belasting in Connecticut is vrij hoog, voor ons huis betalen we $ 6600 per jaar.

Veel colonials hier hebben allemaal van die kleine dichte woon- en eetkamers, en dat vind ik echt niks. We gaan van de week weer een paar huizen bezichtigen, ben benieuwd.....

katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door katrienenluc » 18 aug 2013, 17:39

Tjonge jonge, ik word hier helemaal stikjaloers van al die grote woningen! :mrgreen:
Héééééél leuk om te lezen wel!
Groeten, Katrien
1999 NY+Boston;2010 West ;2011 East ;2012 Mid-West ;2013 South ;(2014 Southwest);
2016 West , 2017 Texas, 2018 rondje LA, 2019 rondje NW , 2020 rondje NE

Afbeelding

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 18 aug 2013, 17:55

Deze foto's van ons huis zijn wel tien jaar oud en sommige kamers opnieuw ingericht (en al twee minivans verder ;)), maar het geeft wel een idee: http://www.wildetravels.com/petra/house.htm
Voor het schoonmaken hebben we gelukkig een wekelijkse schoonmaakservice.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer