Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse babykleertjes (welke maat en leuke winkels?)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Amerikaanse babykleertjes (welke maat en leuke winkels?)

Bericht door Georgie »

Mijn babyzusje wordt één dag na de terugkomst van mijn vakantie 1 jaar, dus waar kan ik beter cadeautjes kopen dan in Amerika!

Mijn idee was dus om de BabyGap maar eens flink te plunderen hehe.

Alleen heb ik net op internet gekeken en ik kan niet echt een goede website vinden waar informatie over de Amerikaanse maten is te vinden. In de winkel kan ik bijvoorbeeld wel vragen welke maat voor een éénjarige goed zou zijn, maar een goede vergelijking met de Europese maten (56, 62, 74, e.d.) zou wel fijn zijn, omdat mijn zusje wel wat aan de kleine kant is.

En wie weet naast de BabyGap nog andere leuke winkels waar ik in zou kunnen slaan?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Tot een bepaalde leeftijd (ik dacht 2 jaar) staat er in die kleertjes de leeftijd in maanden dus 6M is voor een kind van 6 maanden etc. Hoe dat dan zit met kinderen die klein zijn voor hun leeftijd geen idee.............
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Hoi Georgie,

Mijn zoontje wordt over 2 weken 1 jaar en ook ik heb afgelopen maart tijdens onze vakantie in de VS flink ingeslagen...

Voor een kindje van 1 jaar kun je het beste de maten "12 months" of "18 months" kopen. Mijn ervaring is, dat Amerikaanse maten heel goed overeenkomen met de leeftijd van het kindje.

Je kunt hartstikke leuk shoppen bij BabyGap (maar dat wist je al! is alleen wel duur...),Old Navy, The Childrens Place, Gymboree. Kijk maar eens op hun sites, deze kleding is ook in de winkels te koop. En bij de outlets zit vaak een Carter's en OshKoshBGosh, goede kwaliteit kinderkleding.

Kijk ook zeker bij Wal-Mart/Target/K-Mart en de dept stores zoals JC Penney/Sears/Kohls bij de "clearance" rekken. Zo heb ik vier ( :oops: ) kinder winterjassen gescoord voor $3 per stuk en Levi's jeans voor $5!

Shop ze! :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe mijn man kleding gekocht heeft voor onze 11-jarige zoon, twee weken geleden in Gap: hij heeft gewoon zijn lengtemaat en zijn gewicht doorgegeven, en de verkoopster heeft hem dan geadviseerd. Ze zei hem onmiddellijk dat de vest wel wat ruim zou zitten, want dat de meeste kinderen in Amerika wel wat molliger waren dan onze magere zoon van 33 kg bij 1.45 meter. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Mijn ervaring met kinderkleren is juist dat de maten niet helemaal overeenkomen. Voor een kindje van een jaar wat in Nederland dan volgens mij maat 86 heeft, zou ik toch voor die 18M maat gaan. Allebei mijn kinderen zijn in Nederland niet overdreven groot voor hun leeftijd, maar als ik in de US kleren voor ze koop moet ik altijd een jaar hoger nemen dan ze zijn.

Wil je mooie merkkleding kopen, dan kan ik je de winkels van Ross (Dress for Less) ook aanraden. Hier verkopen ze dure merkkleding voor soms maar een kwart van de originele prijs.

Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Mijn kinderen zijn voor hier groot voor hun leeftijd. Voor hun zat baby gap meestal ook goed op maat, maar alles valt anders natuurlijk.
Ik koop vaak broeken voor ze "op maat" (dus mijn dochter van 2 draagt 2t in Gap broeken, en mijn zoon van 3 1/2 koop ik 3t of 4t voor) en vaak koop ik tops (vooral voor mijn zoon) een maat groter.
Vaak zijn jongetjes ook wat groter dus als je safe wilt zijn koop je voor een 1 jarig jongetjes 12/18 mnd, en eventueel voor een sweatshirt/vest 18/24 months.

dit is grofweg een vergelijking zoals ik de maten bij mijn kinderen ervaar, maar let wel, het verschilt per merk/kledingstuk uiteraard.

0/3 m 56
3/6 m 62/68
6/9 6/12 m 74
12/18 m 80
18/24 m 86
2T 92
3T 98
4T 104
etc
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Ohja, en zoek je merken als Ralph Lauren, Tommy hilfiger etc kijk ook eens bij winkels als "Marshall's" en "TJ Maxx" enzo. En inderdaad, vooral de clearance rekken kom je leuke koopjes tegen soms.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

De kleding van The Children's Place valt ruim, en krimpt ook niet erg. Ik koop daar voor mijn kinderen altijd op leeftijd, of op z'n hoogst een jaar hoger. Gymboree valt ook ruim en ik kan daar ook vaak ook op leeftijd kopen. Dus voor dit kind van een jaar is 12-18M voldoende.
Alle andere merken altijd minstens een half jaar tot een jaar vooruit kopen, dus voor dit kind van een jaar 18-24 months kopen.

De 'designer' merken merken zoals Polo en Tommy koop ik nooit nieuw, maar ik merk wel dat mijn kinderen daarin meestal een jaar hoger zitten met de maten.

Healthtex is ook een merk dat meestal ruim zit en niet erg krimpt. Het is een beetje een vreemd merk, soms heb je echt mooie dingen, en soms dan vind je de vreemdste kreaties bij dat merk. Even uitkijken dus. Als je bij een outlet mall kunt gaan shoppen, is Baby Gap erg leuk. Ik raad je aan niet bij Walmart te kopen; de kwaliteit is er gewoon niet en aangezien het voor een kado is, wil je toch met wat moois aan komen zetten, niet?

Verder kun je je hier bankroet kopen aan schattige baby kleding, dus veel plezier met het shoppen. :D

Margaret
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer