Pagina 1 van 1
Etalages in Amerika
Geplaatst: 22 mei 2006, 22:28
door SamZ
Hallo...
ik had even een vraag voor de mensen die in Amerika op vakantie zijn geweest...het is voor een project op school en heeft te maken met etalages in Amerika...
ik moet onderzoek doen op de volgende vraag: Op welke manier etaleert men de producten? Hoe is het gesteld met de verkrijgbaarheid van producten en de keuzemogelijkheden tussen vergelijkbare producten?
ik hoop dat er mensen zijn die mij dit kunnen vertellen want zou ik echt heel goed kunnen gebruiken!
in ieder geval bedankt alvast
greetz samz
Geplaatst: 22 mei 2006, 23:15
door Nonaj
Ik denk dat ze dit naar het Amerika Algemeen forum gaan verplaatsen..
Geplaatst: 22 mei 2006, 23:32
door kastelke
Wat voor een onzinnig onderwerp is dat nou weer dat een school opgeeft???!!! Betalen ze je ook een vliegtuigticket naar ginder, om ter plaatste te gaan kijken hoe het zit? Of hoe wil je zoiets nu serieus aanpakken?
(sorry, jij kan er ook niks aan doen natuurlijk dat je zo'n opdracht krijgt).
Ik kan niks zinnigs zeggen over de etalages, ben zelf al niet zo'n shopping-fanaat, en heb dus ook geen analyse van de etalages gemaakt toen ik ginder was.
(enkel vielen mij wel de bloemenwinkels onmiddellijk op met hun etalages: bij ons zie je mooie (vrolijke) bloemstukken in de etalage staan, en planten, en bloemenruikers, maar ginder waren het eigenlijk haast allemaal grafstukken en zo van die hoog opgebouwde stukken om voor het een of 't ander vooraan in de kerk te zetten. Ze geven daar blijkbaar niet zo courant een gewoon boeketje bloemen dan hier?
Geplaatst: 22 mei 2006, 23:44
door Bennogr
Een beetje vage, oneindig uitgebreide en weinig interessante vraag, om het maar zachtjes te zeggen.
Winkeliers in de VS proberen klanten te trekken, maar dat gaat tegenwoordig meer via de post en het internet dan via de etalage. Wat niet wil zeggen, dat etalages niet meetellen, vooral in deftige winkelstraten (Fifth Avenue in New York bijvoorbeeld). Maar er wordt veel meer aandacht gegeven aan opstellingen binnen de winkel.
Wat die opstellingen binnen de winkel betreft, moet je eens kijken naar de web site van mijn vriend Paco Underhill (hij heeft een bedrijf waarvan de naam mij ontgaat, maar zijn naam is 'anders' genoeg om die web site te kunnen vinden), hij doet al vele jaren onderzoek naar de koopgewoonten van mensen (en heeft daar een paar boeken over geschreven). Hij vertelde ooit, dat het verplaatsen van een rek met dassen, leidde tot een sprong in de verkoop.
Kijk ook eens bij Target (
http://www.target.com, natuurlijk) en een aantal andere sites (Pottery Barn, Tiffany's, Macy's, Sears). Dat zijn allemaal grote winkelketens.
Interessanter en meer doenbaar lijkt me om de opdracht wat te verdraaien en web sites met elkaar te gaan vergelijken, dat zijn ook een soort 'etalages' en je hoeft daarvoor niet de oceaan over (Kijk bijvoorbeeld eens naar het verschil tussen Tiffany's -- een soort sjiekere Bijenkorf -- en Sears -- een soort Hema, voor de 'gewone' mens. Target probeert kopers ervan te overtuigen dat ze mooie dingen kunnen kopen voor weinig geld, Pottery Barn is weer iets sjieker).
Succes.
Geplaatst: 23 mei 2006, 00:14
door maartena
Tja... ik ben nu alweer 4 jaar weg uit Nederland, en de laatste keer dat ik in Nederland was heb ik wel gewinkeld maar niet opgelet hoe de etalages er nu uit zien. Ik denk zelf dat het niet veel verschild met Nederland, alhoewel ik wel denk dat men in Amerika door de grootte van sommige winkels ook eerder naar grotere objecten grijpt om producten aan te prijzen.
Winkels in winkelcentra hebben wel een etalage, maar veel grotere winkelketens bevinden zich buiten de winkelcentra, en die hebben nauwelijks een etalage. Je kunt ook moeilijk achter een glazen ruit van 10 meter alles aanprijzen wat je hebt in een winkel van een hectare groot.
Je hebt in de VS andere feestdagen dus winkels zijn ingericht op Thanksgiving tot eind November, en daarna snel over op Kerstmis. Maar dat is niets verschillend met Sinterklaas en Kerst in Nederland natuurlijk.
Wat ik hier wel vaak zie zijn "sign twirlers". Dit zijn (laag betaalde) mensen die aan de kant van een drukke straat met een groot reclame bord gaan zwaaien. Iets wat beweegt trekt al gauw de aandacht, en je ziet dus regelmatig, met name in het weekend, mensen staan die met een grote pijl boven hun hoofd ofzo mensen richting hun winkel proberen te lokken.
Wat betrefd keuzemogelijkheden: Waar je bij de Blokker de keuze hebt tussen 4 verschillende wasmanden heb je hier een hele afdeling voor datzelfde product. Dat ligt denk ik voor een groot deel aan de grootte van de winkel, want de gemiddelde Blokker in Nederland is niet zo groot vergeleken bij een Target.
Geplaatst: 23 mei 2006, 17:04
door SamZ
vet cool jullie reacties ik heb der zeker wat aan...en jah ik vind het onderwerp ook niet echt boeiend...der is op het internet zelf te weinig informatie te vinden over hoe amerika etaleert enzo

..maar in ieder geval heel erg bedankt!!

Geplaatst: 23 mei 2006, 17:12
door SamZ
is der trouwens ook een site van de tiffany's??
Geplaatst: 23 mei 2006, 17:18
door Joke
Geplaatst: 23 mei 2006, 17:20
door SamZ
tnx

Geplaatst: 23 mei 2006, 17:38
door houstonwehaveaproblem
Het is inderdaad ook nog een verschil tussen het soort winkels. In een Mall (waar de winkels dus overdekt zijn) merk ik wel dat men ook gewoon etalages heeft en die gebruikt. In een stripmall (lange rij winkels aan elkaar met ingang gewoon buiten) zijn vaak winkels die niet etaleren en die ook nog een deel van de ruiten afplakken of beschilderen. Zoiets als de Zeeman in Nederland ook doet. Ik heb het hier over Texas, ik weet niet hoe het in andere staten is.
Geplaatst: 23 mei 2006, 21:09
door SamZ
ik hoop op nog meer reacties van jullie...dat zal helemaal geweldig zijn...de site die ik heb bekeken waren erg goed

hartstikke bedankt!!
greetz samz