Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen m.b.t. high schools

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
paulguds
Amerika-ontdekker

Ervaringen m.b.t. high schools

Bericht door paulguds »

Hi peeps,

Momenteel heb ik nog kleine kinderen, maar als ze eenmaal de leeftijd hebben bereikt, wil ik ze voor minimaal een jaar naar een high school sturen.
Zelf gaan mijn vrouw en ik dan ook mee, om ze te ''ondersteunen'' 8) 8) 8).

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn, betreffende dit onderwerp?
New York is mijn stad, maar ik hoor ook graag over andere (kleinere) steden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ervaringen m.b.t. high schools

Bericht door kastelke »

Wat is het doel dat je wilt bereiken met dat 1 jaar high school?
(en op basis van welk visum kunnen jullie als ouders meegaan?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Is het doel van een jaar highschool niet ook om je kinderen onafhankelijk te maken? Als mammie en pappie meegaan werkt dat averechts op dat doel.

Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om je kinderen los te laten. Maar dat is toch wel uiteindelijk de bedoeling. Je wilt je kinderen immers 'roots' en 'vleugels' meegeven.

Je hebt gelukkig geen haast, dus je kunt rustig aan dat idee van de vleugels uitslaan wennen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als je kinderen nog klein zijn, wat heeft het dan voor zin om daar nu al voor naar ervaringen te vragen? Wat nu is, is over 10 jaar waarschijnlijk weer anders. En willen jouw kinderen dan ook wel een jaar naar high school in de US? Niet iedereen vindt dat nou even geweldig.
Aan de andere kant; als je serieuze plannen hebt en je wilt naar NY dan moet je ook vroeg beginnen met te bedenken op welk visum jullie naar de US willen, wat je kwijt bent per kind en voor je eigen levensonderhoud om een aantal keer een jaar in de US te kunnen wonen.
Wat ik voor nu dus zou adviseren is in eerste instantie uitvinden hoe je voor die periode aan een visum gaat komen. Misschien nu al meedoen met de greencard loterij? En verder zou ik hard gaan sparen, want het zal niet goedkoop zijn om je plan uit te voeren.
Verder vind ik je vraag erg breed gesteld. Wat wil je precies weten over high schools in NY?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer