Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

96,1 FM

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

96,1 FM

Bericht door phillybilly »

Hallo allemaal,

Gisteren zat ik in de auto naar huis en er was helemaal niks op de radio. Ik vroeg mijn vriend om wat op de toetsjes te drukken om te proberen een leuke zender te vinden.
Ineens sprong de radio op 96,1 FM. Tot mijn verbazing (en vreugde) was dit een amerikaanse zender, althans dat denk ik. Er was een live verslag op van een baseballwedstrijd van de Diamond Backs tegen de Yankees. Errug leuk, wist niet dat deze radio (jaja, de auto van paps) internationale zenders kon ontvangen. :D
Heeft er iemand ervaring met deze zender? Ik kon niet achterhalen welke radiozender het was. Wel erg leuk om 's avonds laat, in de auto, terwijl je hartstikke moe bent en nog 2 uur moet rijden, amerikaans gebrabbel in je auto te horen. Kreeg meteen weer heimwee :?

Groetjes, Jolanda
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

En waar reed je dan precies? Als je in Amsterdam rijd en je zet de radio op 96.1 krijg je FunX radio ofzo. Maar dat kan dus verschillen per regio.
- Mike
phillybilly
Amerika-expert

Michigan schreef:En waar reed je dan precies? Als je in Amsterdam rijd en je zet de radio op 96.1 krijg je FunX radio ofzo. Maar dat kan dus verschillen per regio.
Ik reed van Scheveningen naar Venlo.....ontdekte de zender ongeveer ter hoogte van Tilburg/Gilze. Hij heeft het goed gedaan, totdat wij bij Venlo de snelweg verlieten, toen werd het ruis.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

stond jou radio op FM...? lijkt me toch wel onwaarschijnlijk om een amerikaanse zender op je autoradio te ontvangen...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

reivax schreef:stond jou radio op FM...? lijkt me toch wel onwaarschijnlijk om een amerikaanse zender op je autoradio te ontvangen...
Ja, dat lijkt mij ook. Misschien dat een radiozender in Nederland een uitzending (uit Amerika) van internet live uitzond?

Tegenwoordig zijn heel veel radiouitzendingen live te volgen via internet. Zo luister ik dagelijks naar Amerikaanse zenders via internet. Nederlandse radiozenders luister ik al lang niet meer naar... :wink:

Maar misschien kon je het ook wel ontvangen omdat je vlak bij een vliegbasis was? Zitten daar dan misschien nog Amerikanen?? :dunno:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Coyote schreef: Zo luister ik dagelijks naar Amerikaanse zenders via internet.
Roland, kun je sites aanbevelen? Ik ben al lang op zoek naar een goede Amerikaanse zender, mag van alles zijn van country tot rock.

Monique :)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

boeffie schreef:Roland, kun je sites aanbevelen? Ik ben al lang op zoek naar een goede Amerikaanse zender, mag van alles zijn van country tot rock.
Monique,

via deze site kun je heel veel Amerikaanse radiozenders vinden die via internet uitzenden. Ze zijn geselecteerd op genre en per staat.

Mijn favoriet is 102.7 KIIS-FM uit Los Angeles. De ochtendshows die ze maken zijn geweldig. Vaak neem ik die op via de pc (ik heb daar een speciaal programma voor die de uitzending in MP3-formaat opslaat) en zet ze daarna op CD of DVD zodat ik ze ook in de auto kan beluisteren. 8)

Roland

CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Was het ook geen CFNB? (Canadian Forces Network Brunssum)
Dit is een radiozender van Afnorth in Brunssum. Er wonen hier veel Amerikanen en Canadezen en Afnorth (vroeger Afcent) heeft een eigen radiozender.
Carola
phillybilly
Amerika-expert

Ik weet het echt niet......het knopje stond wel op FM. Ik heb em vandaag nog gezocht, maar hoorde alleen maar ruis.
Misschien is het inderdaad een live-uitzending geweest.....
Hmmz....jammer :(
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

Als je het verslag van een baseballwedstrijd tussen de Diamondbacks en de NY Yankees hebt gehoord, was het geen live-uitzending.
De laatste keer dat die 2 teams tegen elkaar speelden was namelijk in okt/nov. 2001 tijdens de World Series.
:wink:
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

ikkedus schreef:De laatste keer dat die 2 teams tegen elkaar speelden was namelijk in okt/nov. 2001 tijdens de World Series.
LOL
Sandy
phillybilly
Amerika-expert

ikkedus schreef:Als je het verslag van een baseballwedstrijd tussen de Diamondbacks en de NY Yankees hebt gehoord, was het geen live-uitzending.
De laatste keer dat die 2 teams tegen elkaar speelden was namelijk in okt/nov. 2001 tijdens de World Series.
Hahaha, sja, weet ik veel.......evengoed leuk om te horen hoor, hahaha. Wel laat dan zo'n "herhaling". En dat om 23.00 's avonds :?

Dus: geen amerikaanse zender en geen live verslag?? :cry:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

was je niet in Area 51 of de Twilight Zone aan het rijden?

maar de vraag heeft toch tot wat goede tips geleid over Amerikaanse radiozenders.

Ik doe het de andere kant uit en luister regelmatig naar FunX, mijn favoriete station in NL. Zeker omdat ik hier niet zo een, twee drie multiculti muziek zal horen, stel ik het erg op prijs. En ik hou mijn connectie met multicultureel Nederland en wat er allemaal in NL gebeurt op breder vlak.

wat zouden we toch doen zonder Internet?
SEEING IS BELIEVING
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Die zender op 96.1 was waarschijnlijk AFN (American Forces Network) voor de luchtmacht eenheden en kernwapens die zich nog op luchtmacht basis Volkel bevinden. (Ja, er liggen nog Amerikaanse kernwapens in Nederland die streng bewaakt worden door Amerikanen).

Vroeger had je ook een AFN zender nabij Soesterberg die ik in mijn woonplaats IJsselstein nog gewoon kon ontvangen. Totdat ze in 1993 ongeveer de basis verlieten omdat de koude oorlog afliep. Op basis Volkel zitten nog de enige Amerikanen in Nederland, en waarschijnlijk staat de FM mast aldaar nog vrolijk AFN uit te zenden.

Weet je trouwens zeker dat het niet 91.6 was ipv 96.1?

Zie hier:
AFN-Radio (American Forces Network) Belgium/The Netherlands:
Brunssum (AFCENT)(SHAPE VERSION) ether 1.0 kW 89.2 MHz FM (Mono)
Volkel/Erp AirBase (Veghel)(SATFEED) ether 0.1 kW 91.6 MHz FM (Mono)(zerobase freq)
"I reject your reality, and substitute my own!"
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

ikkedus schreef:Als je het verslag van een baseballwedstrijd tussen de Diamondbacks en de NY Yankees hebt gehoord, was het geen live-uitzending.
Op dit moment spelen de Diamondbacks tegen de Dodgers. Het zou zomaar kunnen dat de TS zich vergiste in de teams ;)
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

En als we het toch over radio stations hebben..... Ik vind KIISFM 102.7 maar doffe ellende eigenlijk, ik heb het vrijwel nooit aanstaan.... (en toch zit ie stiekum nog steeds op 2 geprogrammeerd in de auto.... :) )

Ik luister zelf iedere dag naar KLOS 95.5 Classic Rock.

http://www.955klos.com/

Geen volledige live stream, maar de ochtendshow (Mark & Brian) word door het hele land uitgezonden op "affiliate" stations, en deze is wel live te beluisteren van 5AM tot 10AM PST, ofwel 14:00 tot 19:00 Nederlandse tijd. Mischien leuk om s'middags op je werk te beluisteren.... :D
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

maartena schreef:En als we het toch over radio stations hebben..... Ik vind KIISFM 102.7 maar doffe ellende eigenlijk, ik heb het vrijwel nooit aanstaan.... (en toch zit ie stiekum nog steeds op 2 geprogrammeerd in de auto.... :) )
Ach Maarten,

smaken verschillen nu eenmaal. :wink: :lol:

Het zijn ook vooral de ochtendshows die ik beluister. Het geklets van Ryan Seacrest en Ellen K. vind ik altijd leuk om naar te luisteren.

Roland 8)

phillybilly
Amerika-expert

maartena schreef: Weet je trouwens zeker dat het niet 91.6 was ipv 96.1?
Nu maak je me aan het twijfelen........ binnenkort maar weer eens pap's auto lenen.

Ze zeiden wel steeds Yankees, dus denk niet dat de commentator zich verspreekt....of het moet verkeerd op zijn briefje staan natuurlijk :wink:
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Vreemd dat ze dan een wedstrijd uit 2001 herhaalden....

Overigens speelden ze op zaterdag de 29e tegen de San Francisco Giants, ze spelen pas sinds gisteren tegen de Dodgers. Er was wel een wedstrijd aan de gang op Zaterdag om 13:00 Lokale tijd (dus 22:00 en later Nederlandse tijd), wellicht was die wedstrijd live to horen op AFN.... nu weet ik natuurlijk niet wanneer je er langs reed, en waarom de announcer met de Yankees in de weer was.

Zeker weten dat het niet de Giants was? ;)
phillybilly
Amerika-expert

Het was zaterdagavond 23.00 uur, dus dat zou kunnen kloppen.
Zouden dan best de giants kunnen zijn.....zal vriendlief eens vragen......zou wel het meest voor de hand liggende zijn......
Zijn we er dan toch nog uitgekomen :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer