Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schoolprestaties landelijk vergeleken

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dimona
Amerika-expert

Schoolprestaties landelijk vergeleken

Bericht door dimona »

Education Week heeft de jaarlijkse cijfers gepresenteerd waarmee de prestaties van scholen in alle staten worden vergeleken:

http://www.edweek.org/ew/articles/2013/ ... W-QC13-EWH

Even los van het feit dat het natuurlijk leuk is om in de best presterende staat te wonen :mrgreen: valt vooral het onderscheid tussen oost en west op. Grofweg zitten de oostelijke staten boven het gemiddelde en de westelijke staten onder het gemiddelde. Hoe rijk een staat is, lijkt niet de enige bepalende factor te zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Schoolprestaties landelijk vergeleken

Bericht door Petra/VS »

Opvallend vind ik altijd dat Maryland en Virginia zo hoog scoren, maar DC staat op nummer 45. Al jaren werkt men aan het verbeteren van de scholen in de stad, maar kennelijk is er nog maar weinig vooruitgang.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, dat is inderdaad onbegrijpelijk. Ik vraag me af of dat komt doordat DC slechts bestaat uit 1 stad en dat steden sowieso slechter scoren? Het zou me niks verbazen als Baltimore als stad bijvoorbeeld ergens onderaan zou eindigen als het individueel beoordeeld zou worden.
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Prestaties zijn een wisselwerking tussen demografie en onderwijs. Bij extreme armoede / disfunctie van de omgeving (zoals bij afro-amerikanen) in DC kun je oneindig investeren in onderwijs maar de armoede / disfunctie los je niet op dus is de functie 0 X 100 = nog steeds 0.

Baltimore heeft hetzelfde probleem. De middenklasse / hogere klasse woont in buitenwijken / buurgemeenten dus is de kwaliteit daar mijlenbreed beter dan de stad. Detroit is daar ook een klassiek voorbeeld van.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, de resultaten van Baltimore worden hier opgeslokt door Maryland en blijven daardoor buiten beeld. Ik denk dat hetzelfde zou gebeuren met DC als het zou vallen onder Maryland of - wsl nog minder merkbaar - grote buur Virginia.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer