Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Green card lottery

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Green card lottery

Bericht door Ingrid1958 »

Hallo allemaal, mssn is het al eerder ter sprake geweest, maar vanwege het feit dat ik nog maar een paar uur/dagen heb om in te schrijven voor de Green Card Lottery, snel even een vraag hierover.
Ik heb me hier laatst voor aangemeld en heb bijna direct antwoord gekregen van USAGCL, (account en ID gekregen om in te loggen) maar dat betekent dat ik een bedrag over moet maken om werkelijk mee te doen, kan kiezen voor 1 of 2 jaar. Hoe zit dat eigenlijk, ik dacht nl dat je gratis mee kon doen om ingeloot te worden voor een permanente verblijfsvergunning voor de VS. Of is dat erg dom gedacht? Mijn engels is nog niet zo goed dat ik precies weet wat ik moet doen of dat ik mssn bij de verkeerde org trecht ben gekomen, mssn krijg ik nu wel een antwoord dat ik dan eerst mn angels/amerikaans maar moet updaten, maar dat calculeer ik dan maar in,( Vorig jaar voor 5 weken op talencursus geweest in San Diego.)
Wie kan mij helpen, weet overigens niet of dit de jusite topic is, zo niet mijn excuus hiervoor en verxoek voor een verplaatsing.
Thnkx
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
DejaVu
Amerika-expert

Re: Green card lottery

Bericht door DejaVu »

is USAGCL geen commercieel bedrijf?
Ingrid1958
Amerikakenner

ZOu zomaar kunnen, (ze vragen er tenslotte geld voor , $ 99 en $299 voor, maar hoe weet je of wie weet hoe je je dan aan kunt melden voor de "echte" GCL?
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ingrid1958 schreef:of dat ik mssn bij de verkeerde org trecht ben gekomen,
Volgens mij moet je op een *.gov site zijn, dan is het een site van de Amerikaanse overheid..

Volgens https://www.dvlottery.state.gov/ zou de inschrijving gesloten zijn.
Groet,

Old Faithful
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je hebt echt pech, je bent net te laat!
Ga vooral niet in zee met een betalend bedrijf, al is de kans heel groot dat ze je de komende tijd gaan lastigvallen en het gaan laten uitschijnen dat jij echt nog wel kans maakt via hun / meer kans maakt via hun. Dat is echt heus niet zo!
Je hebt nu ruim de tijd om je goed in te lezen, en volgend jaar sta je dan direct klaar om je in te schrijven. Pech dat je nu net te laat bent.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ingrid1958
Amerikakenner

Bedankt voor alle reacties zover, maar net zoals je zegt Elke, heb ik meer dan genoeg tijd om me in te lezen en eens op de jusite sites te lezen en me zeker niet in te laten met een mogelijk louche bedrijf, vandaar ook mijn allereerste vraag.
ik weet genoeg
:thumbup:
1982 Florida

Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Gelukkig heb je nog niet betaald, want in principe is het oplichting. Gewoon zelf eenvoudig en gratis aanmelden op de .gov site. Voor dit jaar ben je net te laat, maar volgend jaar oktober waarschijnlijk is er weer een kans. Veel succes!
Ingrid1958
Amerikakenner

Old Faithful schreef:
Ingrid1958 schreef:of dat ik mssn bij de verkeerde org trecht ben gekomen,
Volgens mij moet je op een *.gov site zijn, dan is het een site van de Amerikaanse overheid..

Volgens https://www.dvlottery.state.gov/ zou de inschrijving gesloten zijn.
Ik krijg de website niet geopend, kan het zijn dat die ook gesloten is omdat de inschrijvingstermijn dan voorbij is? blijf wel proberen. in de hoop dat het een volgende keer lukt.
1982 Florida

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat bedoel je met 'niet geopend'? Dat de website niet oplaadt, dus dat je gewoon een wit scherm te zien krijgt? krijg je een foutmelding?

In ieder geval is dit het begin van de tekst die ik te zien krijg als ik op die link klik:
Thank You!

The entry registration period for the 2014 Diversity Visa program (DV-2014) was between October 2, 2012 and November 3, 2012. All submission processing at this web site has finished.

DV Entrant Status Check
2013 and 2014 Entrant Status Check
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ingrid1958
Amerikakenner

Ik krijg de melding: "de webpagina kan niet worden weergegeven, mogelijk acties: "verbindingsproblemen vaststellen " Heb ondertussen al wel wat info gelezen, in het nederlands, al heel veel verhelderend, ik probeer wel op een andere computer ook in te loggen, zodat i kdeze site wel kan bekijken, mogelijk dat dat wel lukt, en nu is er toch niet meer zo veel haast bij.
:wink:
1982 Florida

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien dat nog veel mensen proberen of ze nog kunnen inschrijven? Anders over 2 weken nog eens proberen, dan zal het wel rustiger zijn.

Ik zie dat je dit bericht geplaatst hebt bij 'Amerika Algemeen'. Kijk eens bij de sticky's in Emigratie, daar kan je een pak info vinden over de loterij. En als je dan nog vragen hebt, open je maar een topic in dat subforum, of stel je vraag in een reeds bestaand draadje dat al over je vraag gaat.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer