Best places to live

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dimona
Amerika-expert

Best places to live

Bericht door dimona » 21 okt 2012, 04:32

http://money.cnn.com/magazines/moneymag ... 12/top100/

We hadden er geen idee van toen we hier kwamen wonen, maar onze woonplaats staat regelmatig in de top 10 van deze lijst. Sowieso relatief veel plaatsen in MD in de top 25. Voel me toch wel bevoorrecht :)

Encinitas
Amerikafan

Re: Best places to live

Bericht door Encinitas » 21 okt 2012, 04:48

Ja, zo'n algemeen lijstje kun je weinig mee. Ikzelf ben toch meer natuur en klimaat driven en kan me dan ook weing voorstellen bij de top 25, waarvan 20% (!) van de steden direkt bij mij in de buurt liggen, MN. (of misschien kijk ik wel met de verkeerde bril :wink: )

dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona » 21 okt 2012, 05:25

http://money.cnn.com/magazines/moneymag ... /2012/faq/

Hier kun je vinden wat de criteria zijn. Het gaat om zaken als inkomen, huizenprijzen, scholen, criminaliteit, diversiteit, klimaat, enzovoort. Ik ben altijd sceptisch tav dit soort lijstjes, maar ik moet zeggen dat deze toch wel degelijk in elkaar zit. Maar goed, het blijft natuurlijk altijd iets persoonlijks; wat jij belangrijk vindt, is wellicht niet meegenomen bij de beoordeling (al dacht ik zo uit mijn hoofd te weten dat zaken als natuur en milieu wel degelijk meewegen).

Het gaat bij deze lijst overigens om small cities, 50.000 - 300.000 inwoners.

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 21 okt 2012, 15:55

Ik vind het zo grappig dat het ieder jaar verandert. Een paar jaar geleden stond onze woonplaats op de vierde plek en een aantal andere plaatsen hier in de buurt halen die lijst ook regelmatig. Nu staat alleen Centreville erin. Er verandert nu niet bepaald veel in een jaar in zo'n plaats, dus je zou denken dat de lijst vrij stabiel zou blijven, maar dat is niet zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 21 okt 2012, 16:18

Weet iets van Minnesota, heb 15 jaar in St. Paul gewoond. Geweldige plaats om te wonen ALS je van temperaturen houdt die lopen van plus 40 C in de zomer tot min 40 C in de winter (waarbij je het gevoel hebt alsof je tranen op je gezicht bevriezen als je in de winter de hond uitlaat) en waar in de zomer de mug de 'staatsvogel' is.

Snap nooit waarom kleine plaatsen altijd winnen in dit soort 'wedstrijden.' Als je niet in de buurt van een universiteit woont, of in een grotere plaats, wat is dan de aantrekkelijkheid? De doodse stilte? Het gebrek aan buitenshuis vermaak?
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

USInsider
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door USInsider » 21 okt 2012, 21:57

Ik denk mede door de lage geregistereerde criminaliteit. Als je een plaats hebt van bv. 20.000 inwoners dan scoort die laag in de categorie 10.000-100.000.

TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs » 22 okt 2012, 00:55

Uurtje rijden en ik ben in #10
8)

dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona » 22 okt 2012, 04:51

Petra/VS schreef:Ik vind het zo grappig dat het ieder jaar verandert. Een paar jaar geleden stond onze woonplaats op de vierde plek en een aantal andere plaatsen hier in de buurt halen die lijst ook regelmatig. Nu staat alleen Centreville erin. Er verandert nu niet bepaald veel in een jaar in zo'n plaats, dus je zou denken dat de lijst vrij stabiel zou blijven, maar dat is niet zo.
Ik vond het ook al zo vreemd dat mijn woonplaats dan weer op nr. 2 staat en dan weer helemaal niet voorkomt in de top 100. Tot ik er achter kwam dat het alterneert: het ene jaar doen ze plaatsen met tussen 50.000 en 300.000 inwoners; het andere jaar plaatsen met minder dan 50.000 inwoners.

De reden dat wij nu van nr. 2 naar nr. 8 zijn gezakt, komt volgend mij door de zeer matige banengroei van het afgelopen jaar.

dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona » 22 okt 2012, 04:55

Bennogr schreef:Snap nooit waarom kleine plaatsen altijd winnen in dit soort 'wedstrijden.' Als je niet in de buurt van een universiteit woont, of in een grotere plaats, wat is dan de aantrekkelijkheid? De doodse stilte? Het gebrek aan buitenshuis vermaak?

Omdat het dus een lijst van middelgrote plaatsen is :)

Volgens mij zijn de lijsten van money magazine vooral gericht op gezinnen met kinderen, die in de ogen van velen waarschijnlijk sowieso beter af zijn in kleine tot middelgrote plaatsen.

Amerikanist
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist » 22 okt 2012, 19:53

Bennogr schreef:
Snap nooit waarom kleine plaatsen altijd winnen in dit soort 'wedstrijden.' Als je niet in de buurt van een universiteit woont, of in een grotere plaats, wat is dan de aantrekkelijkheid? De doodse stilte? Het gebrek aan buitenshuis vermaak?
Zelf geef ik wat wonen betreft de voorkeur voor kleinere steden en dorpen. Voor mij is er geen beter buitenshuis vermaak dan wandelen in de natuur, daar komt geen stadspark in de buurt.

Alleen een goed theater en een grote bibliotheek zou ik missen. Gelukkig is er tegenwoordig de Kindle.

Één uitzondering: de stad waar jij woont. Die zou ik zeker een kans geven. :thumbup:

tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers » 26 okt 2012, 00:15

Bestaat er ook zo'n lijst ( vast wel) "Place not to live in" ?
Lijkt me wel eens leuk van de verschillen zijn ? :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2007
Afbeelding

Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido » 26 okt 2012, 04:48

Er staat inderdaad "America's best small cities" naast. En dat zal allemaal best, maar persoonlijk zou ik in de meeste nog niet begraven willen worden. Ik hou juist helemaal niet van kleine plaatsen, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
"Keep Georgia On Your Mind"

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer