Amerikaans restaurant in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
martijn76
Amerika-expert
Berichten: 1750
Lid geworden op: 09 mei 2005, 22:29
Locatie: Rijswijk

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door martijn76 »

Ik tel bij de Diner in Almere ook talloze spel- en grammaticale fouten op hun site. Ik vind dat altijd zo slordig. Hoe moeilijk is het om je eigen zakelijke site een keer te laten controleren?

Overigens vond ik de Applebee's in Scheveningen nou ook niet echt het toonbeeld van goede service. Het eten was net als in Amerika best redelijk. Niet heel goed maar zeker ook niet slecht. Maar wel: verschrikkelijke lang wachttijden, je kreeg nooit in een keer wat je besteld had (er miste altijd wel iets: de saus, het drinken, het bestek, vul maar in) en ze presteerden het altijd om ons altijd precies naast die drukke tafel met minstens vier compleet hyperactieve kinderen te zetten, ook als er voldoende tafels vrij waren. Toen Applebee's eruit ging werd het restaurant getransformeerd tot Dreamz: een soort van Applebee's maar dan nog tien keer slechter. Kleine porties, ellenlange wachttijden en ongeïnteresseerde bediening. Binnen een half jaar was die ook weer weg.
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door DejaVu »

Er zijn maar weinig USA ketens die het volhouden in NL. Dunkin donuts is ook geprobeerd.

Mcd, BK en Subway draaien wel omdat ze zich een beetje aanpassen aan het land. SB is de enige die het overleeft met hetzelfde concept maar die zitten dan ook op locaties waar je ook rioolwater kan verkopen en alsnog winst draait. :lol:
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Aïda »

Ik denk dat Dunkin Donuts hier mislukt is omdat ze veel te duur waren voor het Nederlandse prijspeil. De donuts waren 2,50, in guldens. In die tijd kreeg je daar ook een gebakje voor (bijvoorbeeld). Maar de donuts waren wel écht lekker.
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door RNA »

Ik vind het ook jammer dat TGI Fridays het hier nooit heeft volgehouden :cry:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
AnnekeD
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door AnnekeD »

Zijn er nog mensen die ongelooflijk veel zin hebben in een donut van Dunkin' Donuts? :thumbup:

Zou er nu echt geen manier zijn om er te bestellen online? :?
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Rudolfje »

AnnekeD schreef:Zijn er nog mensen die ongelooflijk veel zin hebben in een donut van Dunkin' Donuts?
Dat moet natuurlijk zijn een donut van Krispy Cream, die zijn namelijk echt lekker. :offtopic:
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Katja »

Als Krispy Kreme in Nederland zou bestaan dan groeide ik echt dicht. Een warme original glazed is één van de lekkerste dingen die ik ken.
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Broadway American Steakhouse in Utrecht schijnt goed te zijn. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ken mensen die er zijn geweest en het goed eten vonden.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door eddepet71 »

Katja schreef:Als Krispy Kreme in Nederland zou bestaan dan groeide ik echt dicht. Een warme original glazed is één van de lekkerste dingen die ik ken.

Ja echt heerlijkkkkk. Jammer dat ze een aantal locaties waar je ze vers gebakken kan krijgen zijn gestopt. Als ze al even liggen proef ik weinig verschil met via van de walmart. Alleen heb je er daar drie keer zoveel voor de KK prijs :>

Edit: het was even zoeken maar hier een foto van onze jongste
Afbeelding
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Njit »

houstonwehaveaproblem schreef:Broadway American Steakhouse in Utrecht schijnt goed te zijn. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ken mensen die er zijn geweest en het goed eten vonden.
eten is er 'aardig'. Service is er gewoon op z'n hollands helaas..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door kaap koraal »

Break-away-cafe in Rotterdam , bestaat die nog ?
vraag123
Amerikafan
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door vraag123 »

Mensen hebbe het hier over dunk n donuts, telt Starbucks dan ook? Zelf nooit bij de Starbucks geweest overigens.
Nou ja, 1 keer, maar dat was even snel op het vliegveld en dat was nog duurder dan bij normale Starbucksen :P.

Hier heb je om de 150-200 meter een dunk n donuts :p.

En de donuts zijn meer 1 dollar. Dat is zo'n 0,70 cent of zo. Hoe slecht zijn die dingen voor je? Koop er meestal 2 en eet ze meteen op.
Volgens mij zitten er meer calorien in 1 van die dingen dan in een hamburger :p. Moet rustiger aan doen, straks kom ik als een echte Amerikaan terug :p. No offense people :mrgreen: .
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door RNA »

kaap koraal schreef:Break-away-cafe in Rotterdam , bestaat die nog ?
Jep! :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door vana »

vraag123 schreef: En de donuts zijn meer 1 dollar. Dat is zo'n 0,70 cent of zo. Hoe slecht zijn die dingen voor je? Koop er meestal 2 en eet ze meteen op.
Volgens mij zitten er meer calorien in 1 van die dingen dan in een hamburger :p. .
Dat niet maar er zitten wel veel calorieën in een donut, zie hier voor het juiste aantal
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Petra/VS »

Donuts zijn feitelijk geglazuurde oliebollen met een gat in het midden, niet veel voedingswaarde voor die calorieen, dus.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Gast »

Ik denk dat je beter deze kunt gebruiken http://www.dunkindonuts.com/content/dun ... talog.html

In de overzichten van Calorielab staat dat er transvet in zit. Leek me wat raar dus even gegoogled. Vanaf okt. 2007 gebruiken ze dat niet meer. Dus weer iets "gezonder" :wink:
vraag123
Amerikafan
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door vraag123 »

Lol, bijna 400 calorien in een donut (ik neem altijd de chocolade donut).
Whaha, volgens mij is dat juist wel meer dan het aantal calorien in een hamburger (zo'n simpel ding).
Ben sowieso niet van de fastfood, in NL bezocht ik zo'n keten hooguit 1 keer per 5 of 6 maanden, hier kun je ze niet ontwijken :P.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Petra/VS »

Jawel, hoor. Probeer bijvoorbeeld eens Energy Kitchen, Chop't, Pret A Manger, Panera en zo zijn er nog veel meer. Zelfs Dunkin Donuts heeft trouwens gezondere opties op het menu staan, net als de meeste fast food ketens. Je moet ze dan alleen wel kiezen, natuurlijk :mrgreen:.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vraag123
Amerikafan
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door vraag123 »

Zal er naar kijken :D.

Vraagje: wat doen jullie met jullie ''change'' (wisselgeld) ?

Ik heb al bijna 40 dollar aan wisselgeld (pennies, dimes, 25 cents enz.) en doe alles altijd in een plastic zakje omdat ik het niet bij wil hebben (ik heb sleutels, bonnetjes die ik krijg, portemonnee en mijn telefoon) dus ik wil het geordend houden. Wil er ook niet mee betalen, want wil altijd snel weg zijn en ik vind het gewoon onhandig.

Waar kan ik ze voor gebruiken? Kan ik ze ergens omwisselen voor brief geld? Ik ben hier pas iets meer dan 3 weken en ik heb al zoveel xD :lol:

Een aparte manier van 'sparen'. Als ik hier die 4 maanden afmaak, heb ik straks waarschijnlijk genoeg wisselgeld om een tv of zo te kopen :P.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door DejaVu »

Je mag wel wat langer blijven staan bij de kassa hoor;) anders bundel je ze in pakketjes van 1/2/3 dollars. Wat doe je in NL?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer