Amerikaans restaurant in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door SemJes »

Wij gebruiken meestal een credit card om mee te betalen, maar als je dan toch te veel losgeld heb, let dan eens op de Coinstar machines. Ik zie dat ze die ook in NYC hebben (https://www.coinstar.com/coinmachine?Se ... ress=10001). Je gooit je muntjes in de machine, die telt het voor je op, en jij kiest je uitbetaalmethode (gift cards/cash etc.). Ze houden een klein bedrag (geloof 10%) achter voor als je er cash voor vraagt.
vraag123
Amerikafan
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door vraag123 »

SemJes schreef:Wij gebruiken meestal een credit card om mee te betalen, maar als je dan toch te veel losgeld heb, let dan eens op de Coinstar machines. Ik zie dat ze die ook in NYC hebben (https://www.coinstar.com/coinmachine?Se ... ress=10001). Je gooit je muntjes in de machine, die telt het voor je op, en jij kiest je uitbetaalmethode (gift cards/cash etc.). Ze houden een klein bedrag (geloof 10%) achter voor als je er cash voor vraagt.
Interessant, thanks :D.
Denk dat ik voor de Amazon giftcard ga. Dan bespaar ik die 10% :p. Kan straks zomaar 30 dollar besparen :P.
O ja, dan hoef je volgens mij ook geen belasting te betalen via Amazon omdat je gebruik maakt van een gift voucher.
Ook bestel ik heel veel via Amazon, dus een ultieme win situatie :mrgreen:
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
vraag123
Amerikafan
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door vraag123 »

DejaVu schreef:Je mag wel wat langer blijven staan bij de kassa hoor;) anders bundel je ze in pakketjes van 1/2/3 dollars. Wat doe je in NL?
Ik betaal in NL altijd met mijn bankpas :D.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door eddepet71 »

SemJes schreef:Wij gebruiken meestal een credit card om mee te betalen, maar als je dan toch te veel losgeld heb, let dan eens op de Coinstar machines. Ik zie dat ze die ook in NYC hebben (https://www.coinstar.com/coinmachine?Se ... ress=10001). Je gooit je muntjes in de machine, die telt het voor je op, en jij kiest je uitbetaalmethode (gift cards/cash etc.). Ze houden een klein bedrag (geloof 10%) achter voor als je er cash voor vraagt.
10procent een klein bedrag?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Njit »

Ik zou het gewoon bij de kassa dumpen. En wat men zegt, orden het alvast een beetje. Gewoon een keer op een rustig tijdstip gaan ('s nachts ? :) ) .
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door RNA »

Ik geef het muntgeld altijd weg als fooi, bijvoorbeeld in het hotel. Maar misschien moeten we hier een ander topic voor openen! :offtopic:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik geef gewoon kleingeld erbij als ik moet afrekenen. Gisteren nog bij Starbucks, moest ik $2.11 betalen. Ik gaf een briefje van $5 en 11 cent erbij zodat ik drie briefjes van $1 terug kreeg. Op die manier hou ik het kleingeld in mijn portemonnee beperkt. Nadeel is dat je wel even moet wennen aan de eenheid van de munten. Hier hebben we bijv. nog quarters, terwijl het in Nederland 0.20c munstukken zijn.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
vraag123
Amerikafan
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door vraag123 »

ik wil een halve dollar munt
die schijnen zeldzaam te zijn :P

En ik haat pennies... Ik heb 115 pennies. Dat is 1 dollar en 15 cent xD.

Ook vind ik het vervelend wanneer ik iets afreken en een briefje van 20 geef (die atms geven blijkbaar alleen 20'jes) en dat ze mij dan 17 briefjes van 1 dollar terug geven als ik voor 3 dollar koop. Is mij 1x overkomen. Maar het was wel vervelend.

En volgens mij kost het meer om pennies te maken dan dat de pennies waard zijn.

Ze moesten die dingen gewoon afschaffen !! En dat komt dan van iemand die net komt kijken xD.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Ebelix
Amerikakenner
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2004, 16:46
Locatie: Rotterdam

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Ebelix »

Toch apart om te zien dat we van Amerikaanse restaurants in Nederland via donuts bij wisselgeld terecht komen. 3 pagina's met berichten waar er 3 of 4 relevant zijn voor dit topic. Denk je veel adressen op te kunnen doen dan is dat absoluut niet het geval.

Ik weet het dat ik een rare snoeshaan ben maar hier hadden de moderators al een gedeelte van het string moeten loskoppelen en in een apart onderwerp verder moeten gaan.
sofie1983
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2011, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Sint-Truiden

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door sofie1983 »

Wel, om nog even op de oorspronkelijke vraag verder te gaan.

In Tongeren (België) heb je inderdaad de "Chuckwagon Bar-b-que"! De hamburgers en ook de country potatoes zijn er overheerlijk...

Deze diner wordt uitgebaat door een Amerikaan en zijn Belgische vriendin/echtgenote. Best een tafeltje reserveren voor je langsgaat want de weekends zitten altijd stampvol!

Nu we hier toch over bezig zijn... heb een tafeltje gereserveerd voor deze avond, voor ons is het namelijk maar een twintigtal minuutjes rijden :)
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door RNA »

@Ebelix, dat is al eerder vermeld in het topic. Kan het niet laten om te zeggen dat jouw reactie ook 0,0 inhoud bevat. Als je inhoudelijk niets in je post zet had je net zo goed op de ! kunnen drukken. Iets met de pot verwijt de ketel....

Ontopic: Die kende ik niet Sofie, ik zit daar van het weekend in de buurt... misschien een leuke tip dus!! Verder viel het me op dat ze in Praag enorm veel Amerikaanse ketens hebben; Alleen al in het centrum heb ik gezien: Starbucks, Dunkin Donuts, TGI fridays, Hooters, Hardrock Café en Coyote's.

Je zou toch zeggen dat dat hier in Nederland ook aan zou moeten slaan.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
sofie1983
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2011, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Sint-Truiden

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door sofie1983 »

@RNA Juist niet vergeten te reserveren! Zijn net geweest, stomme donderdagavond - het is natuurlijk wel paasvakantie - maar het zat er volledig vol. Hebben zelfs nog veel mensen moeten wegsturen. Dus zeker voor het weekend, reserveren!
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door sachasenne »

We zijn er jaaaren geleden met enkele forumleden gaan eten. Als ik me goed herinner dento, sonjaV, kastelke, carola, rob en annie en hekkie?
Het was er zeker lekker. Maar zoals gezegd al zeker +4 jaar geleden.
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Jasmino »

Carine, ik was er niet bij toen, maar iets in mijn geheugen zegt dat jullie toen bij Filling Station zijn geweest in Lanaken. Of vergis ik me nu?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door sachasenne »

Nee, dat zal n ander groepje geweest zijn :lol:
Het was zeker chuckwagon .

edit : nu doe je me een héél klein beetje twijfelen. :? Maar blijf toch bij chuckwagon. Iemand zal het wel bevestigen/ontkennen .
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Rob »

Klopt hoor Carine, ook de aanwezige kloppen :clap:
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door sachasenne »

Bedankt Rob! :thumbup:
Groetjes,
Carine
Ebelix
Amerikakenner
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2004, 16:46
Locatie: Rotterdam

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Ebelix »

In Almere heb je steakhouse Wild West zitten. Eten is er goed en de atmosfeer ook. Filling Station in Lanaken zijn we ook geweest. Aankleding erg leuk. Eten was niet goed.

@RNA. Ik ben glij dat je zo over mijn bericht denkt. Missie geslaagd. Er wordt nu tenminste weer over restaurants gepraat. In Nederland en in Belgie.
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door Aïda »

Ebelix schreef:In Almere heb je steakhouse Wild West zitten. Eten is er goed en de atmosfeer ook.
Grappig dat je dat zegt. Woon zelf in deze stad maar heb nog geen goede berichten gehoord over dit restaurant.
statecruisers
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mar 2013, 22:40
Locatie: Amsterdam

Re: Amerikaans restaurant in Nederland?

Bericht door statecruisers »

Jaren terug hebben we eens in het restaurant Texas Farmsteak te Hommerts gegeten. Dit ligt wel in Friesland maar is een aanrader. Was destijds op all you can eat basis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer