Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door dutchie_in_boston »

TotosDawn schreef:... 'Roosvicee Laxo'...
mijn amerikaanse schoonzus gebruikte een combinatie van pruimensap (en gedroogde pruimen als er problemen waren) en dagelijks een Fig Newtons koekje, om alles regelmatig te houden voor haar kinderen.

BonnyR, zoals hier al regelmatig is gezegd is de smaak van amerikaans brood anders dan NLs. Beter brood, vind ik, is te krijgen bij Trader Joe's, Whole Foods, of onze lokale bakker maar dan ligt het er nog aan welk brood je koopt. Ikzelf heb mijn eetgewoonten veranderd door bijv. meer joghurt met muesli/fruit te eten, mijn plakje brood te roosteren, of ik maak een boterham met kaas, vlees, sla, tomaat, mosterd.
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Amikix »

Als ik fabrieksverpakt brood moet kopen dan vind ik Dave’s Killer Bread nog redelijk. Het is alsnog niet het Europese of mijn eigengebakken brood maar deze vind ik lekkerder dan de meeste alternatieven. Het is wel duur, maar dat is het meeste brood.. Het verse huisgebakken meergranenbrood van supermarkten als City Market/Saveway/King Soopers is ook een redelijke optie.
Er zijn ook heerlijk uitziende verse broden bij Whole Foods maar ik verwacht dat die flink aan de prijs zijn.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4001
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Loek »

Mango is ook een lekkere manier om de regelmaat erin te brengen. Over het algemeen zijn ze hier in de US ietsje goedkoper dan in NL, maar naar mijn mening beter te pruimen dan pruimen. :thumbup:
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Ik zou eens kijken bij de broden die ze verkopen bij Panera.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door dutchie_in_boston »

oh, Ziva, daar zeg je wat, dank je. Was ik vergeten, Panera. Het brood ziet er goed uit maar ik heb ze nog nooit gekocht. Alleen in een sandwich maar daar zit zoveel ander lekker spul op dat je het brood niet meer echt proeft. Ik denk dat ik bij mijn volgende Panera lunch ook een brood meeneem.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Ik vind de broden van Panera heerlijk maar ze zijn niet goedkoop nee. Eerlijk gezegd eet ik veel minder brood sinds ik in Amerika woon. Wel vers gemaakte sandwiches maar zelf maak ik geen brood voor ontbijt meer.

Mocht je een Publix supermarkt in de buurt hebben, is dit brood erg lekker. Alleen van de idioot kleine pruts sneetjes waar je amper iets op kunt smeren of leggen ;)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door babarage »

Die link is hier niet te zien helaas, zelfs niet als ik de VPN op Amerika zet. Hoe heet het brood?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Vreemd, het is gewoon een afbeelding. Deze link misschien? Of deze?

Italian Five Grain is de naam.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Janta schreef:
12 mar 2019, 07:25
Over het algemeen is Publix een zeer handige winkelketen, samen met producten van uitstekende kwaliteit, er zijn zowel een apotheek als geldautomaten.
Dit is niet alleen Publix het geval .. andere supermarkten hebben ook goede producten en apotheken en geldautomaten. Ik vind Whole Foods en Trader Joes ook hele fijne winkels met goede producten.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door SemJes »

Nu zijn stroopwafels al enige tijd in de meeste Amerikaanse supermarkten te vinden, maar een stroopwafel McFlurry? Deze donderdag tussen 14.00-17.00 uur tegen inlevering van een buitenlandse munt te krijgen bij de McDonalds ("at participating locations", houdt vaak in dat de luchthaven locaties niet mee doen, maar de rest wel). Toevallig nog een 1 eurocent muntje mee? :)
Afbeelding

Voor meer informatie: https://news.mcdonalds.com/stories/abou ... hange.html
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

Oudste zoon heeft me al instructies gegeven, ik geloof dat ik er niet onderuit kom om donderdag McDonalds te bezoeken😁
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door BonnyR »

Nog even over het brood. Moet zeggen dat de kwaliteit niet minder is geworden in de loop der jaren.Wij hadden nu vaak 10 granen brood oid. Iets vanaf 3 dollar, die smaakten niet verkeerd. we kochten ook vaak verse bolletjes op de broodafdeling.

Haha , ook hebben we een keer stroopwafeltjes gekocht, maar die waren een beetje droge hap.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Almere vak V »

hemmie schreef:
04 jun 2019, 16:31
McDonalds te bezoeken
Een paar maanden vroeg iemand aan mij wat een goede reden zou zijn om naar Mc Donalds te gaan als je in Amerika bent. Na lang nadenken kwam ik niet verder dan free wifi...
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012, 21:48

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door CHRISTEL10 »

Zijn er in San Francisco (omdat dit onze eerste stop is) cracotten Le Pain des Fleurs of iets dergelijks te koop ? Het zijn cracotten obv boekweit of rijst maar geen tarwe.
image.png
image.png (94.29 KiB) 3161 keer bekeken
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Wanderlust »

Almere vak V schreef:
05 jun 2019, 10:23
Een paar maanden vroeg iemand aan mij wat een goede reden zou zijn om naar Mc Donalds te gaan als je in Amerika bent. Na lang nadenken kwam ik niet verder dan free wifi...
Inderdaad! Zelfs voor fastfood liefhebbers zoals ondergetekende zijn er juist in de VS zoooooooo veel betere alternatieven. Hallo they have Shake Shack for crying out loud!!!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Amikix »

@CHRISTEL10: Als je glutenvrije produkten zoekt dan zou dit geen probleem moeten zijn, zeker niet in de grotere supermarkten en de grotere steden. Als het specifiek om tarwe-vrije produkten gaat zou ik zo geen uitspraken durven doen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

Wij komen dus ook vrijwel nooit bij McDonalds, laatste keer was geloof ik in januari in een ijskoud downtown Dallas waar we daar koffie dronken zodat we even naar de wc konden gaan😀. Verder was alles dicht, het was zondag.
Neemt niet weg dat ik de McFlurry incidenteel best lekker vind, maar voor burgers e.d. komen wij er zeker niet, genoeg (veel) betere alternatieven.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

Mijn lokale supermarkt heeft een behoorlijk assortiment aan gluten vrije crackers, vooral op rijstbasis zo te zien (even in de app gekeken, koop het persoonlijk nooit). Ik verwacht dus day elke betere supermarkt dat wel heeft. Misschien niet (minder) bij een walmart, en ik zou inderdaad inslaan in de grote steden.
Terug in Texas!
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012, 21:48

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door CHRISTEL10 »

@Amikix @hemmie bedankt voor jullie reactie. In San Francisco zal ik dan wel een supermarkt vinden waar iets dergelijks verkocht wordt.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Ik vind de Stroopwafel McFlurry heerlijk!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer