Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door LittlePhoenix »

Griesmeel, geen idee. Gebruikte dat spul in Nederland ook nooit dus hier nooit naar gekeken.

Basterdsuiker is ongeveer hetzelfde als brown sugar.
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Amikix »

Voor griesmeel zou grits misschien in de buurt komen. De enkele keer dat ik dat te eten krijg doet me het daar in ieder geval aan denken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

Griesmeel is volgens wikipedia semolina, en dat kun je volgens mij wel krijgen.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door USInsider »

Waar zouden we zijn zonder Internet, waar zouden we zijn zonder Wikipedia, waar zouden we zijn zonder AA-forum ?

Hi Hemmie, leuk even een berichtje van je te lezen !
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Amikix »

Ha, ik wist nooit dat griesmeel van verschillende graansoorten gemaakt kon worden (wikipedia weet alles!). Mais staat er ook tussen, dus dan had ik me toch niet al te erg vergist met de grits!
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Rachel. »

Geweldig! Jammer dat het vijf keer zo duur is, maar zo kan ik in ieder geval m'n ouderwets Hollandse appeltaart bakken voor mijn verjaardag :p
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door USInsider »

Een appeltaart recept met griesmeel ? Dat is volslagen nieuw voor mij....
Vervang je dan een deel van het meel door griesmeel ? Nu ik het schrijf klinkt het al logischer....

Ik vind het gebrek aan goede zacht-zure appels een groter probleem overigens.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Rachel. »

Nou, ik heb op Allerhande naar het hoogst gewaardeerde recept gezocht en dat was deze:

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R2 ... appeltaart

Daar gebruiken ze de griesmeel samen met twee sneetjes witbrood om een bodempje te leggen, tussen de korst en de appels. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat wil overnemen of niet, maar aangezien de taart goed gewaardeerd wordt is het misschien wel zo veilig het recept te volgen.
Gast

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Gast »

Misschien is dit iets? In dit recept gebruiken ze Cream of wheat ipv griesmeel http://www.thedutchtable.com/search/lab ... e%20Pie%29
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Rachel. »

Wauw. Die website is absoluut geweldig! Ik kan niet wachten om te beginnen met de recepten!
Gebruikersavatar
Voynich
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:18
Locatie: Springfield, MA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Voynich »

Hou er rekening mee dat als je NL recepten gebruikt met meel/bloem erin dat je even moet zoeken hoeveel/welk US meel je moet gebruiken, want het meel in Amerika heeft een andere verhouding dan Nederlands meel. Mijn nederlandse recepten mislukten telkens omdat het meel zich anders gedroeg en heb toen maar even mijn man's tante gevraagd die pastry chef is, die me vertelde dat de verhoudingen anders zijn waardoor amerikaans meel niet altijd even goed werkt in nederlandse recepten. :lol:
rijocaer
Amerikakenner
Berichten: 825
Lid geworden op: 28 mar 2009, 16:02
Locatie: Maryville, TN

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door rijocaer »

iemand wel eens geprobeerd om verse makreel zelf te roken??
rijocaer
idahoco
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2014, 17:35
Locatie: United States

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door idahoco »

Hallo Rijocaer, ik rook makreel regelmatig. Hier staat een eenvoudige beschrijving http://www.thedutchtable.com/2011/10/ge ... kreel.html, en kijk ook eens bij Oldjinks, https://onedrive.live.com/view.aspx?cid ... 2822%21667, die rookt ook graag makreel en paling, en heeft een duidelijkere beschrijving, mocht je niet veel ervaring met roken hebben. Veel plezier!!
Laatst gewijzigd door Aricon op 02 mei 2014, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door SemJes »

Jaaaaa, goed nieuws :D :D Vandaag bij de lokale Walmart zag ik ineens een zak chips wat wel erg op de Nederlandse "Wokkels" leek. Gelijk in de auto opengemaakt en jep, (nagenoeg?) identiek aan de Wokkels paprika!

Afbeelding

En voor lokale beschikbaarheid: http://www.walmart.com/ip/Chester-s-Pop ... z/37819071. Weet niet of ze in andere supermarkten ook al te krijgen zijn.
Ben ook benieuwd naar de Chester's Poppers Cheddar Crunch Fries, die me (qua verpakking, nog niet geprobeerd) doen denken aan een chips soort uit Nederland.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door SemJes »

En om dit oude topic weer omhoog te schoppen... we kwamen gisteren toevallig beschuit tegen in de supermarkt! Zo'n 7 keer duurder dan in NL waarschijnlijk, en met een compleet andere marketing (antipasti toast), maar het is toch echt het zelfde spul. Geïmporteerd uit NL. Zie hier de website van de fabrikant met een store locator.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

Grappig! Hier geen grote beschuiteters, maar voor een keertje wel eens lekker misschien. Ik zie dat het in veel winkels in de buurt te krijgen is, toevallig niet in mijn vaste supermarkt, maar ga zeker eens op jacht.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Rudolfje »

Bij ons gaat een beschuitje met jong goudse kaas er goed in bij het ontbijt. De goudse kaas koop je bij Costco en de beschuit kun je bij publix kopen of anders via internet. Wij kopen altijd Reese Rusk en zag dat Walmart het ook online verkoopt.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door USInsider »

De "rusks" die ik in de US in winkels vind, inderdaad ook Reese's, is gewone beschuit. Ik wil volkoren/meergranen beschuiten !
Als iemand die ergens vindt houd ik me aanbevolen.

Overigens als je in de omgeving van Chicago woont, de Mariano's heeft een schitterende sortering Hollandse kazen, oa. overjarige kaas !
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door SemJes »

Die rusks ben ik nog nooit tegengekomen! Zie zojuist dat onze Publix het ook hoort te hebben dus zal er de volgende keer eens op letten.

NLse (oude) kaas halen we bij Trader Joe's. De Old Amsterdam is er heel netjes geprijsd ($11,99 per pond zo uit m'n hoofd) en ook de "1000 day Gouda" is echt heerlijk.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door USInsider »

Bij de meeste supermarts staan de rusks bij de crackers, helemaal onderin het schap, in een enkel rijtje van rollen achter elkaar. Makkelijk te missen tenzij je ernaar zoekt.
Overigens, als een produkt niet enthousiast wordt verkocht, gaat het uit het assortiment van de tussenverkoper.

Voor Ned. kaas is de WholeFoods ook een goed adres met een ruim assortiment. Meestal hebben T. Joe en W.F. een ruimer aanbod in November/December, vanwege de feestdagen.
Maar overjarige kaas, die was ik in al de 23 jaar dat we hier nu wonen nog nooit tegengekomen in een US winkel, tot we door de Mariano's struinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer