Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef: Zeven of acht dollar voor een zakje druiven (mijn dochter's favoriet); je snapt niet waarom dat zoveel moet kosten.
Hoeveel wegen die dan? Zelfs via Peapod online (altijd duurder) kun je 2lbs druiven voor $3,98 bestellen. Het is hier (lijkt me in Nederland ook) zaak om wat "in season" is te kopen. Nu zijn druiven wel in seizoen, dus vreemd dat je zoveel ervoor moet betalen.
En ik erger me ook altijd aan de mishandeling van bananen in de supermarkt, waardoor ze er zelden mooi gaaf uit zien. Zou ik ze een keertje moeten uitleggen dat je die dingen met de holle kant naar beneden moet neerleggen?
Naar welke supermarkt ga jij? Ik begin toch te denken dat er best verschil is tussen MD en VA. Hier hangen de bananen vaak boven de andere vruchten (Giant en Whole Foods) of ze zijn nog heel groen (Safeway), dat laatste vind ik dan weer een ergernis, want dan duurt het nog dagen voor ze eindelijk goed rijp zijn.

Maar verse groente en fruit zijn zeker duurder, dan junk. Het vergt ook heel wat meer kosten om die goed naar de supermarkten te krijgen, lijkt me.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door kastelke »

Ik ben nogal een prutser met vlees, en sirloin is echt niet 'goed genoeg' voor me, zelfs niet de allerduurste AAA of zo. Maar ik koop hier Filet Mignon. Peperduur, maar zoooo lekker! Eet ik zelfs rauw. :oops:
(ik geloof ook dat ze het beef tenderloin noemen hier, maar mijn slager spreekt ook Frans)

Edit: en als ik bij de andere slagers kijk, dan ziet tenderloin of medaillions er wel leuk uit, maar niet zo fijn als de filet mignon. En de prijs is ook een klein beetje 'goedkoper' -wat natuurlijk relatief is als je het over $40/kg hebt)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, jij en ik zijn wat dat betreft net zo kieskeurig, Elke. Er mag van mij niets taais of vets aan biefstuk zitten en het moet goed genoeg zijn om rauw te kunnen eten. Inderdaad is dat filet mignon of beef tenderloin (hoewel ik sommige supermarkten ervan verdenk dat tenderloin bij hen net iets minder kwaliteit heeft dan filet mignon (Amerikanen zijn dol op Franse woorden ;))).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Clint »

@Petra: Groene bananen even in een plastic zak doen. De gassen zorgen ervoor dat ze sneller rijpen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Naar welke supermarkt ga jij? Ik begin toch te denken dat er best verschil is tussen MD en VA. Hier hangen de bananen vaak boven de andere vruchten (Giant en Whole Foods) of ze zijn nog heel groen (Safeway), dat laatste vind ik dan weer een ergernis, want dan duurt het nog dagen voor ze eindelijk goed rijp zijn.
Ik denk dat de Safeway truck eerst Virgina aandoet en daarna doorrijdt naar Maryland :mrgreen:

Ik moet zeggen dat het er bij Giant allemaal een stuk frisser bij ligt dan bij Safeway, maar ik kom nou eenmaal vaker bij Safeway, vanwege het brood en omdat het dichter bij is. Misschien is het ook wel gewoon het klunzige personeel van onze Safeway, geen idee, maar ze lijken niet echt veel verstand te hebben van de behandeling van groente en fruit. Paprika's en sjalotten liggen in de koelafdeling, terwijl het kwetsbare rode fruit zo'n beetje pal achter de ingang ligt. Ook leggen de ze organische varianten nooit in de koeling terwijl hun niet-organische broertjes daar juist wel liggen. It just doesn't add up :mrgreen:

Maar zelfs als de bananen bij aankoop groen zijn, dan worden ze vanuit die fase vaak in één keer bruin. Dan hebben ze onderweg blijkbaar toch al te veel butsen en builen opgelopen.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door ned in MO »

Clint schreef:@Petra: Groene bananen even in een plastic zak doen. De gassen zorgen ervoor dat ze sneller rijpen.
en een appel erbij. Dan gaat het nog sneller
Gast

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Gast »

Wauw, die prijs voor druiven is echt niet normaal zeg! Ze zijn hier deze week in de aanbieding voor 1,49 per Lb organic red or green seedless grapes.
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door yarrah »

ned in MO schreef:
Clint schreef:@Petra: Groene bananen even in een plastic zak doen. De gassen zorgen ervoor dat ze sneller rijpen.
en een appel erbij. Dan gaat het nog sneller
Nee, dat wordt de appel super rijp en zacht.
Wat clint zegt is waar, de bananan hebben gassen waardoor het rijpingsproces versneld.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Ziva »

Precies dat wat jij zegt Dimona heb ik ook. Inderdaad, ik koop een kar vol boodschappen met gezonde dingen die ik zelf klaarmaak en groente en reken inderdaad een godsvermogen af en iemand voor of na mij heeft een kar vol met troep en betaalt de helft van wat ik betaal. En dat is bij alles hier, als je gezond eet betaal je de hoofdprijs en dat is werkelijk absurd voor een land wat zoveel van z'n eigen groente kan verkopen. Farmers markten zijn een optie maar eerlijk gezegd hou ik zelf meer van groente uit de supermarkt omdat ik dat prettiger vind. Bovendien hoorde ik laatst dat ze die ook gaan belasten ofzo?

Echt, als Amerika van z'n ongezonde leefstijl wil afkomen en het aantal dikkerds wil terugdringen zouden ze eerst moeten beginnen met de gezonde maaltijden in prijs te verlagen en troep in prijs te verhogen. Soms lijkt het wel alsof er een hele lobby achterzit die dat tegenhoudt (denk doktoren, weight watchers etc.) omdat er meer geld te verdienen is aan dikke en ongezonde mensen. Dan kan Michelle Obama wel leuk roepen dat er gezonder gegeten moet worden maar de meest simpele oplossing wordt even overgeslagen.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door smittenimmigrant »

Ziva schreef:Soms lijkt het wel alsof er een hele lobby achterzit die dat tegenhoudt ..
De maisindustrie speels daarin een behoorlijk grote rol.

Door de gesubsidieerde mais wordt er zo ontzettend veel geproduceerd en is het allemaal zo goedkoop dat alle voorbewerkte 'processed food-producten' veel goedkoper zijn dan gewoon vers eten waar veel minder op gesubsidieerd wordt.

Is een goede documentaire over ook: http://www.imdb.com/title/tt1112115/plotsummary
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door TedjevanEs »

Paprika chips verkoopt niet zo goed hier denk ik want ze zijn nu slechts .99 cents.

Heb dus nog maar een paar zakkies gekocht :oops:
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Amerikanist »

Kun je in Nederland ergens Candy Corn krijgen? Lijkt me vies, maar met Halloween wil ik het wel eens proberen.
Jody
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 05 mei 2012, 14:48

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Jody »

Heerlijke romige karnemelk = Buttermilk was overal verkrijgbaar. In pakken van 1 ltr. of plastic flessen van 2 ltr. Vooral het assortiment van de Wallmart was geweldig. Ook heerlijk dat er nu volop bruin en meergranenbrood te koop is. Ook is dat veel goedkoper geworden.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Rachel. »

Ik vond in dit topic dat ik puff pastry moet zoeken als ik bladerdeeg wil hebben. Heeft iemand enig idee of dat ook in de reguliere supermarkt te vinden is, zoals Publix of Sweetbay? Zijn er andere plaatsen in Florida waar ik kan zoeken?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door kastelke »

Het staat in de diepvries afdeling.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

In de diepvries inderdaad, ik heb het alleen van het merk Pepperidge farm gezien.
Terug in Texas!
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Rachel. »

Inderdaad gewoon bij de Publix! Ik kon het een paar dagen terug niet vinden bij een kleinere vestiging, maar blijkbaar iets te snel hier gevraagd.

Dan de volgende kwestie: welke appels gebruik ik voor een overheerlijke appelflap? Ik gebruikte in NL Elstars, maar die heb ik hier nog niet gezien en vind de meeste appels hier minder zoet.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door LittlePhoenix »

Probeer eens naar een farmer's market te gaan en vraag info over de verschillende appels. Of je kan zelfs bij de Publix om advies vragen, soms heb je geluk dat er iemand bij het fruit staat die er ook echt iets over weet.
Hier in huis zijn de Fuji appels erg populair omdat ze zo zoet zijn. Pink Lady zijn ook heerlijk zoet, maar bij ons in de buurt soms moeilijk te vinden.Ambrosia zijn superlekker maar hier ontzettend moeilijk te vinden. De service is meestal prima bij de Publixes (Publixen?) hier in de buurt, maar ik heb het idee dat ze niet zo goed zijn met vraag en aanbod. Sommige dingen zijn bijna altijd uitverkocht.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door dimona »

Granny's, volgens dit recept: http://allrecipes.com/recipe/apple-turnovers/

Ik had gisteren Gala appels in het eten verwerkt, en die smaakten ook prima. Appels worden sowieso zoeter als je ze verwarmt.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Rachel. »

Okay, en hebben we ook:

- Griesmeel
- Basterdsuiker?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer