Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Marion K
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:26

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Marion K »

Ik wil volkoren/meergranen beschuiten !
Als iemand die ergens vindt houd ik me aanbevolen.
Ik kreeg toevallig net vandaag een foldertje van VanderVeen's / TheDutchStore.com.
"Wheat Rusk" $1.49. Ze hebben "rusk" en "wheat rusk", misschien dat de wheat rusk volkoren is?
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Loek »

De Nederlandse winkel “Dubbel Dutch” in Denver verkoopt Bolletje beschuit, zowel gewoon als volkoren. Wij kopen daar regelmatig onze beschuit en ook ontbijtkoek, die hoort er ook echt bij. Ze hebben ook een online winkel: http://www.orangepackage.com
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Ik ben weleens beschuit tegen gekomen bij Big Lots. Sowieso hebbben ze daar soms interessante internationale producten.

Publix heeft overigens lekkere belegen Nederlandse kaas, wel duur maar zo af en toe best wel lekker :)

Na een aantal jaren hier "schik je je in je lot" haha. Ik vind het nog steeds leuk om af en toe Nederlandse producten tegen te komen, helemaal op plekken waar ik het totaal niet verwacht maar zo hysterisch als ik destijds was, toen ik dit topic begon, ben ik allang niet meer gelukkig. Je gaat gewoon andere dingen eten en waarderen na verloop van tijd :wink:
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door dutchie_in_boston »

Ja, Ziva, ik ben het met je eens over andere dingen eten en waarderen na verloop van tijd. Alhoewel ik net weer een doosje NLs spul bij Vanderveen heb bestelt want ik had ineens zo'n zin in Venco katjesdrop :lol:.
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door suebrons »

Het enige waar ik nog steeds geen goed/vergelijkbaar alternatief heb gevonden is Zaanse mayonnaise en zure bommen. Zaanse mayo kan ik wel bestellen bij Vanderveen geloof ik, maar dat doe ik ook niet elke keer. Met augurken hou ik het maar op de bread n butter variant maar dat is het toch niet helemaal. Wat beteft slasaus heb ik net Cucumber ranch van kraft gekocht. Best lekker. Eindelijk een slasaus hier die ik echt lekker vindt. Mocht ook wel11 jaar zoeken :-)
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Amikix »

Voor augurken: ik vond (wel dure...) cornichons bij King Soopers, ik geloof in de kaasafdeling (logisch hoeft het niet te zijn hè!) - een gemengd potje met augurken en zilveruitjes. En bij Trader Joe's heb ik ook cornichons zien staan, en dan minder duur. Net niet helemaal maar in de goede richting vond ik ooit de polish dill pickles bij Costco, maar dan zit je wel met twee enorme potten.
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door suebrons »

Dank je. Ik ga op zoek naar cornichons. Hier zit ook een Trader Joe en anders hopenlijk bij de Publix of Whole Foods op de kaasafdeling :lol:
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Leuk dat dit topic nog steeds loopt :)

Wat mij erg opvalt, in vergelijking met 7 jaar geleden, is dat ik EINDELIJK steeds vaker in de supermarkten voorgekruid vlees zie liggen en ook kant-en-klare groentepakketten met gemixte groenten. Beide wel belachelijk duur, misschien omdat het nog als een luxe wordt beschouwd maar ik vind het toch erg fijn.

Verder merk ik dat ik het steeds vaker alleen maar leuk vind als ik ergens een Nederlands product voorbij zie komen maar dat ik toch ook genoeg alternatieven heb gevonden eigenlijk :)
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Overigens al wat ouder nieuws, https://www.today.com/food/kinder-joy-c ... us-t118667

EINDELIJK!!!! Ik zie ze ook echt overal opduiken nu haha.

Ik moet zeggen dat ik diverse eieren gekocht heb maar ik begrijp dus werkelijk niet dat dit zo lang heeft moeten duren (was het splitsen van het eetbare en non-food deel nou zo moeilijk??) en ik begrijp ook niet waarom de ene helft een soort Nutella achtige chocolade bevat en geen harde chocolade zoals in Europe. De pasta chocolade is wel lekker maar toch niet zo lekker als de harde chocolade.

Nu is het wachten op de eerste rechtszaak waarbij een kind per ongelijk het speeltje op eet in plaats van de chocopasta. Ik hoop natuurlijk van niet maar je voelt het al aankomen niet :lol:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

Dit soort eieren bestaan al heel lang in landen met een warm klimaat. Ik kan me herinneren dat toen wij in India woonden vrienden ze wel meenamen uit Zuid-Afrika, later kwamen ze ook in India op de markt (in 2010 denk ik). Grappig genoeg afgelopen zomer nog van die Indiase eieren (echt nog met Indiase prijs er op voorgedrukt) in NYC gekocht, diegene die nu in de winkels liggen zijn denk ik gewoon Amerikaans.
Mijn kinderen vinden de Europese eieren van chocolade het lekkerst, maar voor de oudsten zijn die 'uitlepel' eieren een fijne herinnering uit hun jongere jaren :-)
Terug in Texas!
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Goh dat wist ik niet joh, leuk dat je dat wist Hemmie. En ja, klinkt wel logisch dat zo'n hard choco ei smelt in warme landen haha.

Nou ja, beide smaken wel goed hoor, ik ben zo blij als een ei :)
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door noname4 »

Is er in de VS ook ergens frietsaus te koop die ook smaakt als de onze en dus niet die zure mayonaise.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

Ik bestel wel eens Remia fritessaus bij de Dutch store, verder heb ik niets vergelijkbaars gevonden. Al vind ik de Helmans mayo ook best te doen, dat is dan ook 1 van de weinige dingen waarvan ik het A-merk koop, die vind ik echt lekkerder dan de huismerken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door miccie »

Hier in NL ben ik altijd Zaanse mayo gewend. Laatst eens Helmans mayo geprobeerd en die was helemaal niet verkeerd.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door Ziva »

Ik vond Kraft Olive Oil Mayo niet verkeerd toen ik net emigreerde. Intussen eet ik echter ook andere mayonaise :)
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door TotosDawn »

Ik geef dit topic even een up!

Wij gaan over een paar maanden met onze kinderen naar Amerika en Canada.
Lekker praatje, maar helaas hebben onze mannen geen fijne, gemakkelijke stoelgang en houden we het in Nederland zonder medicijnen vol met de zogenaamde 'Roosvicee Laxo'
Afbeelding

In Italië hadden we het niet bij ons en daar hebben we ellende gehad en daar was in de winkels echt niets te vinden wat vergelijkbaar is.
Hebben jullie enig idee of er iets vergelijkbaars te vinden is in Amerika?? Anders neem ik wat flessen mee in mijn koffer, maar het idee van flessen met vruchtenconcentraat in mijn koffer waar mee gegooid gaat worden vind ik toch wel beangstigend met de kans op breken.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door hemmie »

Zo ver ik weet bestaat exact zoiets niet hier, maar ik heb me er nooit echt in verdiept. Kijk eens op de website of in de app van cvs/walgreens of bij target ofzo en zoek bij de producten op "laxative" of "laxative drink", en kijk of er iets is dat voor jullie bruikbaar is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door TotosDawn »

Bedankt Hemmie!

Helaas niets wat erop lijkt, alleen medicijnen.
Ik ga nog eens verder zoeken. Bedankt in ieder geval!!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door babarage »

Ik vrees dat je uitkomt op gewoon pruimensap, eventueel zijn er ook babyhapjes met pruimen maar of die genoeg pruim bevatten weet ik zo net niet. Kun je misschien nog beter een fles pruimenensap kopen en die zelf aanlengen. Misschien hier al mee beginnen om te kijken hoe het werkt bij de jongens?

Met brekende glazen flessen in ruimbagage valt het in mijn ervaring ook wel mee. Stop ze in een goede ziploc en dan tussen de kleren en dat komt goed. Maar tis wel fijner als het niet hoeft.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Bericht door BonnyR »

Een vraag over brood.
Het meeste vind ik niet te pruimen in Amerika. dan denk je met acht of 10 granen brood een lekkere boterham te pakken te hebben en dan smaakt het nog naar een goedkope bijna witte boterham. Er is altijd ontzettend veel keuze in de supermarkten. Een hogere prijs ( helpt wel iets.. :wink: ) is ook geen garantie voor een betere smaak.

Is er een bepaald merk aan te bevelen vergelijkbaar met een donkere volkoren of waldkorn o.i.d.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer