Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Rudolfje »

Voor mensen die van Bifi worstjes houden is er een vergelijkbaar product op de markt. Ze zijn weliswaar gemaakt met Turkey maar door de kruiden hebben ze dezelfde smaak. Heerlijk als snack voor feestjes en op zondagmiddag als je sport kijkt. :thumbup:

http://www.amazon.com/dp/B008EJRSTK/ref ... wo=&hvqmt=
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door ned in MO »

suebrons schreef:Vanmorgen 5 zakken paprika chips bij de Aldi gescoord. 1e is al bijna op. Ik heb nog even overwogen de hele doos te kopen maar dat leek me wat te gek. Lijkt er inderdaad wel op dat het een seizoens product is want hij lag niet bij de normale chips voorraad. Nou ja maar even van genieten zolang het kan toch.
HAha ik heb een hele doos gescoord gisteren (21 zakken). Het is alleen niet zo lekker als de echte uit nederland

Waarom borrelnoten een probleem zouden moeten zijn weet ik niet want je mag ze gewoon het vliegtuig mee innemen naar amerika.
Chocomelk meenemen snap ik wel maar wie neemt dat nu mee? :shock:
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door bello »

21 zakken :lol: :clap:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door DejaVu »

Moet ik soms even 21 zakken borrelnootjes naar je toesturen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Petra/VS »

ned in MO schreef:Chocomelk meenemen snap ik wel maar wie neemt dat nu mee? :shock:
Nou, wij dus, onze kinderen zijn dol op Chocomel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door ned in MO »

Ja maar chocomel is toch zo op?
Voor een fles chocomel kan je 4 zakken borrelnoten meenemen. Daar doe je over het algemeen toch veel langer mee?
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Petra/VS »

Tja, wij nemen altijd een paar pakken Chocomel mee uit Aruba. Vroeger kon je die Chocomel dus gewoon bestellen bij de webwinkels, dus hoefde het niet mee te worden genomen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door dimona »

Gaan we nou chocomel vergelijken met borrelnoten? :lol:

Ik zou chocomel ook bestellen bij de Dutch store als ze het zouden hebben. Niet alleen voor de kinderen trouwens :D

Als ik iets bestel dan is het meestal juist vanwege het eenmalige effekt: een keertje bami eten, mmmm! Of een keertje gevulde speculaas maken met spijs. Dat maakt het nou net leuk. Alle andere ongezonde dingen waar ik min of meer aan verslaafd was, die laat ik lekker in Nederland. De beste manier om van je ongezonde snoepgewoontes af te komen, is verhuizen naar het buitenland :D
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door kastelke »

Willen jullie nu zeggen dat je chocomelk niet gewoon bij de Walmart of zo kan kopen? :o
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door ned in MO »

maar niet de NEDERLANDSE chocomel natuurlijk :?
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Loek »

dimona schreef: Is iemand al eens soda (natriumcarbonaat) tegengekomen in een Amerikaanse winkel? Ik zie op wikipedia dat het wordt verkocht als washing soda, soda crystals of sal soda. Ik mis soda echt vreselijk! :cry:

P.S. Washing soda is niet hetzelfde als baking soda (natriumbicarbonaat), dat een veel lagere ph-waarde heeft.
Sodium Carbonate heet dat hier en kun je meestal wel vinden bij de swimming pool maintenance products. Het wordt gebruikt om de pH van het zwembad water te regelen. Bij ons kun je het in de zomer bij Home Depot vinden in de aisle waar ze zwembad spullen verkopen (filters, chorine etc.). Ik ga overigens zelf niet lopen klungelen om schoonmaakmiddlen te maken, vrijwel alles op dat gebied is in de US kant en klaar te krijgen. Ook middeltjes waar je in NL een gevaarlijke stoffen ontheffing voor nodig zou hebben... :shock:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Loek »

Petra/VS schreef:Tja, wij nemen altijd een paar pakken Chocomel mee uit Aruba. Vroeger kon je die Chocomel dus gewoon bestellen bij de webwinkels, dus hoefde het niet mee te worden genomen.
Ik geloof dat ik deze weleens eerder heb aangeprezen; volgens mijn bezoek uit NL lijkt het heel veel op Chocomel uit Nederland, alleen nog romiger:

Afbeelding

Bij de meeste supermarkten wel te krijgen (ook Walmart); niet goedkoop wel lekker. En ook nog eens veel minder calorieen dan gewone chocolade melk.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door ned in MO »

[quoteOok middeltjes waar je in NL een gevaarlijke stoffen ontheffing voor nodig zou hebben... ][/quote]

Dan hoeven de terroristen dat tenminste niet mee te nemen :offtopic:
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Ziva »

Kan iemand me wellicht uitleggen welke vergelijkbare rundvleessoorten je in Nederland vs Amerika hebt? Ik ben er nog steeds niet uit wat wat is. In Nederland was ik altijd gek op Ossenhaas (want ik haat randjes vet) maar ik weet niet of dat nu hier Sirloin is of niet. En dan heb je nog de Rib, Steak, New York Strip (geen idee wat dat in Nederland is??). Ook at ik graag kalfsoester in Nederland maar ik weet niet wat dat hier is.

Heeft iemand overigens al suikerklontjes gevonden (bij Walmart, Kroger ofzo)? Heb ze weleens gekocht maar ik kan gewoon niet begrijpen waarom mensen hier liever die kleine rotzakjes gebruiken (gedoe met openscheuren en niet mileuvriendelijk haha).

En weet je wat ik ook zoek, in Nederland kun je altijd van die kleine melkpakjes kopen (gewone melk of chocomelk). Die heb ik nog niet gevonden (alleen maar van die flesjes van Turner). Ik was laatst op de school voor een ontbijtochtend en toen zag ik dat ze op school wel van die kleine pakjes hadden maar dat was echt 1 slok en weg! Zulke inie mini pakjes :shock:

Ik blijf erbij, ik word constant gestraft voor gezond eten of het eten van kleine porties. Zo vermoeiend dat je voor bijvoorbeeld een salade bij de McDonalds 2 keer zoveel moet betalen als voor 3 dubbele burgers met frites en drinken. Sowieso, bij alle fastfood ketens betaal je de hoofdprijs voor gezond eten. Hoe het komt? Geen idee... je zou toch zeggen dat groene voordeliger is dan al dat vlees... En kleine porties... dit land is er niet voor gemaakt haha. Ik probeer de laatste tijd gezonder en minder te eten maar dat is echt lastig soms.
Gast

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Gast »

Suikerklontjes heb ik al eens gekocht. Volgens mij van Domino of zoiets. Ik denk bij de Kroger.

Ik denk dat wij hier gezonder eten dan in NL. Fastfood doen we erg weinig. Ik heb hier echt moeten leren koken. In NL greep ik vaak naar zakjes van het een of ander (die vaak weer vol zitten met kleur/smaak/geur/weetikveelwat stoffen). Fruit en groente is hier erg goed. Ook kun je veel bij farmersmarkets kopen. Wij eten hier veel meer salades en fruit.

Vlees moest ik ook aan wennen, je bent in Nederland toch gewend aan vlugklaar vlees. Ik sta ook vaak te twijfelen welke ik nou moet hebben. Ik kook nu vanuit mijn kookboek en daar staat gelukkig op welk vlees ik moet gebruiken. Ossenhaas is volgens mij tenderloin.
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door sachasenne »

Suikerklontjes hebben wij in Moab gekocht in de plaatselijke (grote) supermarkt.
Ik weet wel niet welke dat was. Een walmart niet geloof ik.
Maar anderen hier zullen dat wel weten.
Enfin, ik wil maar zeggen dat ze daar suikerklontjes hadden :wink:
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door jerbia »

Waarschijnlijk bedoel je de City Market :D
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door sachasenne »

Dank je Bianca :lol:
Groetjes,
Carine
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door dimona »

Ik eet ook wel gezonder sinds ik in de VS woon, of in ieder geval wel veel vaker zonder allerhande toevoegingen, maar wat Ziva zegt: het is een dure hobby hoor, gezond eten. Ik loop hier iedere week met meer dan 200 dollar aan boodschappen de winkel uit; ok, groot gezin, maar als ik dat vergelijk met de bedragen die klanten voor en na mij neerleggen voor een kar vol junk, dan snap je wel waarom veel mensen hier weinig tijd steken in het bereiden van gezonde maaltijden. Zeven of acht dollar voor een zakje druiven (mijn dochter's favoriet); je snapt niet waarom dat zoveel moet kosten. En ik erger me ook altijd aan de mishandeling van bananen in de supermarkt, waardoor ze er zelden mooi gaaf uit zien. Zou ik ze een keertje moeten uitleggen dat je die dingen met de holle kant naar beneden moet neerleggen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door hemmie »

Pakjes melk hebik hier wel van een biologisch merk gezien, Horizon meen ik. Mijn supermarkt, HEB, heeft ze ook van het huismerk, per 4 in de koeling.

Suikerklontjes heb ik ook wel eens gezien,maar miertechnisch geef ik de voorkeur aan zakjes.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer