Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik ga naar Media Markt en ik neem mee...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
annick&erwin
Amerikafan

Ik ga naar Media Markt en ik neem mee...

Bericht door annick&erwin »

Stilaan wordt het tijd dat ik wat praktische dingen ga kopen voor onze reis. Had van jullie willen weten wat we zoal nodig kunnen hebben van aansluitingen, stekkers,...

Zelf heb ik al gedacht aan een wereldstekker, een contactdoos voor meerdere stekkers, een extra batterij voor het fototoestel en extra geheugenkaartjes voor het fototoestel

Maar ik had hier ook eens ergens gelezen dat je ook een draad nodig hebt voor internetverbinding als er geen draadloos internet is, wat is dat juist?
Kan je een smartphone ook in de auto aansluiten om muziek af te spelen? En wat heb je dan nodig?

Verder neem ik van electronica het volgende mee: smartphone, laptop, draagbare dvd en fototoestel.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Ik ga naar Media Markt en ik neem mee...

Bericht door Bushmaster »

een contactdoos voor meerdere stekkers
koop deze bij de DHZ (Gamma Praxis...), en koop in de US bij Home Depot een amerikaanse stekker, en zet deze aan het snoer van de contactdoos
Afbeelding
een draad nodig hebt voor internetverbinding als er geen draadloos internet is
kom bijna niet meer voor, is allemaal Wifi, wil je er toch één kopen UTP-kabel cat 5(e) voldoet
smartphone ook in de auto aansluiten om muziek af te spelen? En wat heb je dan nodig?
een 3,5mm stekker mannetje-mannetje
Afbeelding
annick&erwin
Amerikafan

Sluiten jullie soms ook je laptop aan de tv aan in de hotelkamer om bv een film te kijken?
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Ik heb zelf een HDMI-kabel bij me, e.e.a. afhankelijk van de aansluitingen van je laptop, kan dit ook rood, wit, geel tulp steker zijn.
annick&erwin
Amerikafan

Dat zijn allemaal al handige tips, mijn lijstje is al bij aangevuld. Dat wil zeggen dat de reis dichterbij komt, spannend :thumbup: !
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Psst, een HDMI kabel moet je natuurlijk niet bij Media Markt kopen, daar zijn ze veel te duur.
Bij Action hebben ze HDMI kabels voor €2,30.
Crisis ? What Crisis ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Inderdaad, daar verdienen ze meer aan dan aan een televisie :lol:
annick&erwin
Amerikafan

Weet ik, we nemen gewoon de kabel van ons PS3 mee en die komt toevallig van de Action. :thumbup:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Misschien een aansteker>>USB stekker voor in de auto? Zit vaak ook bij de TomTom maar als je die niet hebt is het ook handig voor je telefoon/camera oid.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

annick&erwin schreef:Weet ik, we nemen gewoon de kabel van ons PS3 mee en die komt toevallig van de Action. :thumbup:
Ik neem aan dat je PC beschikt over een HDMI-uitgang :wink:

Houd er overigens wel rekening mee dat niet in ieder hotel een LCD-scherm staat; soms kom je nog traditionele tv's tegen :roll:

Daarnaast bieden sommige hotels een andere AB dan de originele aan, waardoor je het ingangssignaal op de TV niet kunt kiezen :evil:
annick&erwin
Amerikafan

Mijn zoon heeft mij verteld dat mijn laptop ook een RGB uitgang heeft die ik dan kan aansluiten op oudere tv's. En als er eens geen tv gekeken kan worden zijn er nog altijd de draagbare DVD, de laptop met internet of de UNO kaarten!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja als je een RGB>>Scart kabel(of componenten aansluitingen) hebt. Anders gaat het niet lukken bij oude tv's.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

annick&erwin schreef:Mijn zoon heeft mij verteld dat mijn laptop ook een RGB uitgang heeft die ik dan kan aansluiten op oudere tv's. En als er eens geen tv gekeken kan worden zijn er nog altijd de draagbare DVD, de laptop met internet of de UNO kaarten!
Dan moet je naast je HDMI-kabel dus ook een kabel hebben van RGB naar Scart en van RGB naar component ( rode, witte en gele tulpstekker), dan kun jevaltijd via de TV kijken en anders naar het scherm van de laptop.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Bushmaster schreef:
een contactdoos voor meerdere stekkers
koop deze bij de DHZ (Gamma Praxis...), en koop in de US bij Home Depot een amerikaanse stekker, en zet deze aan het snoer van de contactdoos
Afbeelding
Ik neem aan dat je zo'n contactdoos ook wel gewoon met een wereldstekker kunt combineren, toch? Want als wij er zelf met een schroevendraaier een nieuwe stekker aan moeten gaan peuteren, weet ik zeker dat zodra we dat ding in het stopcontact steken, het hele hotel binnen vijf minuten tot op de grond toe afbrandt, a-technisch als wij beiden zijn :blink:
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Wij hebben een dergelijk stekkerblok, inclusief wereldstekker, al jaren bij ons op vliegvakantie; stekker monteren is inderdaad niet nodig en beperkt je ook weer in je vrijheid t.a.v. andere landen zoals Engelenad, Cyprus ed. :wink:
annick&erwin
Amerikafan

Ben ondertussen al alles gaan kopen, het lijstje is weer wat korter en de koffer wat meer gevuld! Dank jullie wel voor jullie hulp!

Mag ik dan nog eventjes van de gelegenheid gebruik maken van nog een andere vraag te stellen, dat is wel een beetje off topic maar ik denk dat jullie hier ook veel vanaf weten:

Hoe doen jullie dat met films of tv-programma's op reis: downloaden op de laptop en van waar dan, op dvd's opnemen met de dvd recorder, of nog andere tips?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

DVDGuy schreef:Daarnaast bieden sommige hotels een andere AB dan de originele aan, waardoor je het ingangssignaal op de TV niet kunt kiezen :evil:
soms kun je dan nog wel met knopjes aan de zijkant van de TV de input kiezen 8)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

annick&erwin schreef:Hoe doen jullie dat met films of tv-programma's op reis: downloaden op de laptop en van waar dan, op dvd's opnemen met de dvd recorder, of nog andere tips?
wij kijken eigenlijk maar weinig terug na de vakantie. Tijdens de vakantie kijkt Linda meestal wel GTST. Dit kan prima via de Uitzending gemist van RTL.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk dat TS bedoelt hoe je aan films etc komt die je meeneemt als je op vakantie gaat en hoe je ze meeneemt in plaats van wat je thuis opneemt tijdens je vakantie of niet? Althans, zo vat ik de vraag op :)

Ik ben misschien een rare maar als ik op vakantie ga heb ik amper tijd om films te kijken :D

Verder hebben veel hotels (helemaal in Amerika) vaak veel zenders waar goede en soms ook recente films op te ontvangen zijn. En als de nood echt hoog is kun je, vaak best goedkoop, ook films huren uit het aanbod wat ze hebben.

Mocht je besluiten te gaan downloaden wat natuurlijk niet mag zou ik dat absoluut niet in Amerika doen. In Nederland zijn ze nog iets minder streng maar in Amerika krijg je sneller als particulier een waarschuwing. Nou zou die waarschuwing in jullie geval dan naar de hoteleigenaar gaan maar die zal je zeker wel kunnen achterhalen op basis van de IP adres. Verder zou ik persoonlijk niet een hele lading zelfbeschreven DVD's meenemen want mocht je inspectie krijgen van customs zou dat tot vragen kunnen leiden. Ik zou eerder e.e.a. opslaan op de harddisk van je laptop of op een externe schijf. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening hierover, er zullen genoeg mensen zijn die dit wel gedaan hebben.
annick&erwin
Amerikafan

Ik denk dat TS bedoelt hoe je aan films etc komt die je meeneemt als je op vakantie gaat en hoe je ze meeneemt in plaats van wat je thuis opneemt tijdens je vakantie of niet? Althans, zo vat ik de vraag op
Ja, dat bedoelde ik. Ik weet dat je natuurlijk niet op vakantie gaat om tv te kijken maar onze kinderen kijken 's avonds toch graag nog wat tv. Onze ervaringen met buitenlandse tv zijn niet zo positief, ik kan gewoon geen gedubte serie meer zien! Maar in Amerika zal dat natuurlijk wel helemaal anders zijn.

Op andere reizen nam ik gewoon een stuk of 5 dvd's mee waarop ik thuis wat detective series en film had opgenomen. Met films downloaden heb ik eigenlijk geen ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer