Wat zijn jullie ervaringen met Amerikaanse apparaten zoals wasmachines en stofzuigers e.d. t.o.v. de Nederlandse apparaten?
Ter illustratie, ik heb in het afgelopen jaar meer kleding van mezelf kapot zien gaan en zien krimpen in onze Amerikaanse wasmachine (zo'n bovenlader met zo'n ding in het midden) gaan dan diezelfde kleding in 20 jaar wassen in een simpele Zanussi. Bovendien lijkt niets goed schoon te worden of lekker te ruiken. Qua stofzuigers loop ik nog steeds te sukkelen met zo'n heel duur ding (zo'n langwerpige met zo'n zwaar stuk aan het einde en zo'n zakje eraan) en een shopvac maar het lijkt wel alsof het allemaal niet goed stofzuigt. Ook ben ik nog steeds op zoek naar een strijkijzer met een stoomreservoir maar die zijn echt niet te betalen in Amerika. In Nederland had ik er 1 voor iets van 70 euro bij Wehkamp.
Ik begrijp er niets van. Waarom zijn de apparaten dan zo anders? Mijn lief zei al "Ja, je moet gewoon standaard je kleding 2 maten groter kopen" maar dat is toch idioot?
Ik ben benieuwd. Ik snap dat je soms moet wennen maar dat is me na 1 jaar nog steeds niet gelukt qua apparaten