Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Ziva »

Ik weet niet zeker of dit wellicht naar off topic moet maar omdat het specifiek over Amerika gaat begin ik het maar hier.

Wat zijn jullie ervaringen met Amerikaanse apparaten zoals wasmachines en stofzuigers e.d. t.o.v. de Nederlandse apparaten?

Ter illustratie, ik heb in het afgelopen jaar meer kleding van mezelf kapot zien gaan en zien krimpen in onze Amerikaanse wasmachine (zo'n bovenlader met zo'n ding in het midden) gaan dan diezelfde kleding in 20 jaar wassen in een simpele Zanussi. Bovendien lijkt niets goed schoon te worden of lekker te ruiken. Qua stofzuigers loop ik nog steeds te sukkelen met zo'n heel duur ding (zo'n langwerpige met zo'n zwaar stuk aan het einde en zo'n zakje eraan) en een shopvac maar het lijkt wel alsof het allemaal niet goed stofzuigt. Ook ben ik nog steeds op zoek naar een strijkijzer met een stoomreservoir maar die zijn echt niet te betalen in Amerika. In Nederland had ik er 1 voor iets van 70 euro bij Wehkamp.

Ik begrijp er niets van. Waarom zijn de apparaten dan zo anders? Mijn lief zei al "Ja, je moet gewoon standaard je kleding 2 maten groter kopen" maar dat is toch idioot?

Ik ben benieuwd. Ik snap dat je soms moet wennen maar dat is me na 1 jaar nog steeds niet gelukt qua apparaten :)
Gast

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Gast »

Over mijn wasmachine en droger ben ik eigenlijk heel erg tevreden (Samsung). Ik heb er een waar de was er aan de voorkant in gaat (er is een woord voor, maar ik weet het niet meer :oops: ). We hebben beide nu bijna een jaar in gebruik. Geen problemen gehad. Alles komt er schoon, fris en heel uit.

Stofzuiger is een ander verhaal. We hadden eerst zo'n hoover-bakbeest. Wat een ellende!. Nu heb ik een Shark Navigator, niet zo'n log ding en ook niet zo gruwelijk duur. Werkt goed, maar voor mijn gevoel minder zuigkracht als in NL. Op tapijt werkt ie beter dan op de houten vloeren. Ik gebruik daarvoor altijd eerst een swiffergeval om de grootste rotzooi weg te krijgen.

Ik ben inmiddels ook aan mijn tweede strijkijzer begonnen. Stoomfunctie gebruik ik niet meer, die krengen gaan na verloop van tijd toch altijd lekken is mijn ervaring. Ik stop alles in de droger en wat dan nog gestreken moet worden lukt ook zonder stoom (of anders een plantenspuit). Ik zal zo even kijken welk merk het is.
Laatst gewijzigd door Gast op 18 apr 2012, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hubby is een techie en bepaald wat er aan apparaten komt in huis :mrgreen: , hij moet ze nl ook repareren, indien nodig.

Wij hebben dus een Miele stofzuiger, geen amerikaans geval, wel een Bisset om de vloerbedekking te reinigen als een van de honden een ongelukje heeft gehad.
Verder LG frontloader en dryer, nog nooit problemen met kleding gehad. Hij raad iedereen frontloaders aan en niet die bovenladers die alles kapot wringen en draaien. Er is wel een behoorlijk prijsverschil tussen de machines, maar als er een scratch en dent verkoper in de buurt zit, ga daar eens shoppen. Daar hebben wij 5 jr geleden al onze apparatuur gekocht, nog noooit een reparatie of onderhoud nodig gehad...afkloppen....
Strijkijzer kan ik niet mee helpen, koop alleen wat niet gestreken hoeft te worden, en als het moet doet Hubby dat, mijn manier is niet goed genoeg..... 8)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Ziva, zit er nog verschil in hoe snel jouw NL kleding slijt ten opzichte van jouw VS kleding?
Gast

Bericht door Gast »

Strijkijzer is een Sunbeam Steam master professional. Wordt goed heet. Stoomfunctie gebruik ik dus niet, dus geen oordeel over.
Laatst gewijzigd door Gast op 18 apr 2012, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Nav van de vraag van Hockey, ik vind dat de Amerikaanse kleding veel langer mooi blijft en kleurvaster is. Ook komt het mooier uit de droger. Ik heb nu nog een mix van NL en US kleding en zie duidelijk verschil.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In ons huurhuis ook een toploader van wasmachine en droogkast. Inderdaad niet erg vriendelijk voor je was! (vuil, makkelijker stuk).
En de stofzuiger was ook zo'n Amerikaanse rechtopstaande. Dus ben ik maar gaan kopen wat ik in Belgie ook had: een sledestofzuiger (canister) van Miele. Stukken beter dan het andere beestje, maar lang niet zo goed als wat ik in Belgie gewoon was.

Toen we ons huis kochten zijn we overgegaan naar fronloaders voor de wasmachine en droogkast. Ook van LG, zoals Wiepster. Bij sommige vlekjes heb ik de indruk dat ze er in Belgie wel uit zouden gegaan zijn, en hier niet. Maar dat is zeer uitzonderlijk.
Droogkast ben ik ook heel tevreden over.

Als ik terug een stofzuiger nodig heb, dan denk ik dat ik me een Nilfisk aan ga schaffen. Weet niet hoe de prijzen in de US zijn, maar hier val je er echt wel haast dood van! :shock: Een vriendin heeft er uit frustratie ook eentje gekocht, en je bent al snel $1,100 kwijt! Maar zij is na 3 jaar nog steeds dolenthousiast over haar stofzuiger, en haar poetsvrouw vraagt af en toe of ze die stofzuiger even mee mag nemen naar haar eigen huis om nog eens grondig te stofzuigen. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Een bovenlader met een agitator is inderdaad slechter voor je kleding dan een voorlader met een trommel. Ik snap niet dat die dingen nog verkocht worden... Net als van die stofzuigers met zo'n zware motor in de steel. "European" staat dan ook vaak voor elegant en functioneel in de VS :lol:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Geen problemen met de was hier, een heel goed werkende LG voorlader, en een GE droger (maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor handdoeken, beddengoed en ondergoed). Na 4 jaar India, waar het water al vies uit de kraan komt, wordt mijn witte was langzaam aan weer witter.
Stofzuiger is een Panasonic canister (europees model dus). Die doet het goed zolang je maar vaak genoeg het reservoir leegt (we hebben alleen harde vloeren, dus ik kan niets zeggen over tapijt).
Strijkijzer een goedkoop stoomstrijkijzer van Hamilton beach, gebruiken we zo min mogelijk :lol: , en meestal mijn man, maar die is wel tevreden geloof ik.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Eigenlijk ben ik heftig gefrustreerd door zo'n beetje alles waar een stekker aan zit. Van mijn gloednieuwe Kenmore diepvries valt de stekker steeds uit het stopcontact, de Kitchenaid vaatwasser doet minstens 4 uur over het simpelste wasprogramma, de Maytag wasmachine daarentegen heeft slecht een kwartiertje nodig (en de was komt er nauwelijks schoner uit dan hij er in is gegaan), het modernste stoomgenerator model dat ik kon vinden (Rowenta) is superonhandig in gebruik en is bij lange na niet zo krachtig als mijn Europese tefal, en zelfs de waterpik monddouche, die er toch precies hetzelfde uitziet als de Europese, is een stuk minder krachtig dan ik gewend was. Ik heb een centralvac waar ik redelijk tevreden over ben, al is de zuigkracht niet denderend. Ik keek laatst in de winkel naar stofzuigers en het viel me op dat je nergens info vindt over het vermogen, iets waar je in Europa toch zo'n beetje als eerste naar kijkt.

Toen ik laatst de watertemperatuur van de wasmachine checkte, was het lauw, net iets warmer dan koud. Ik heb toen de warme kraan helemaal open gedraaid en de koude kraan een stuk dichtgedraaid, eens kijken of dat wat oplevert. Ik ben echter steeds te laat om te checken hoe het nu is met de watertemperatuur :lol:

O ja, en dan heb ik ook nog een wekker gekocht die niet consequent is in zijn gedrag, ook zo'n bron van ergernis :evil:

Eigenlijk doet alleen mij Maytag wasdroger het goed nu ik er over nadenk :?

Wat betreft de kleding: mijn ervaring is ook dat Nederlandse kleding zich minder goed houdt in VS wasmachines/drogers dan Amerikaanse kleding. Amerikaanse was komt er ook minder gekreukeld uit. Toch een andere samenstelling denk ik.
Laatst gewijzigd door dimona op 18 apr 2012, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

O wacht, net iets te snel op "bevestig" gedrukt: ik vind het ook heel raar dat broodroosters en waterkokers aan de buitenkant bloedheet kunnen worden. Ik heb inmiddels een broodrooster waarbij dat niet zo is, maar mijn vorige broodrooster, daar smolten regelmatig plastic broodzakken aan vast die toevallig in de buurt lagen rond te slingeren. En mijn waterkoker is dus ook zo'n levensgevaarlijk ding. Geldt trouwens ook voor mijn wafelijzer.

On a positive note: ik heb een hele goede black&decker kruimeldief!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

dimona schreef:O wacht, net iets te snel op "bevestig" gedrukt: ik vind het ook heel raar dat broodroosters en waterkokers aan de buitenkant bloedheet kunnen worden.
Ook nooit begrepen. Ik heb een Philips broodrooster en dat ding is niet beet te pakken...echt een genie die dat verzonnen heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bij mij wordt de kabel van mijn fritketel warm! Zou die kapot zijn (werkt overigens wel prima, alleen veeeeeeeeeeel trager dan een Belgisch toestel en het kostte het dubbele).
dimona schreef: het viel me op dat je nergens info vindt over het vermogen, iets waar je in Europa toch zo'n beetje als eerste naar kijkt.
Jaaa!!! Dat heb ik ook telkens aan de hand! Dus bij de koffiezet (die na net iets meer dan een jaar al defect ging van 4 kopjes/dag maximum) heb ik daar ondertussen op gelet, met als gevolg dat mijn man direct zei dat de koffie nu tenminste warm was.

Maar ik ben daar dus vergeten op te letten toen ik een haardroger voor onze zoon kocht (kocht een duurdere, dacht dat dat wel goed zou zijn, niet dus, laag wattage en nu komt hij nog steeds de mijne halen, zijn haar is langer dan de mijne).
Ook vergeten op te letten bij de waterkoker, maar die moet ik straks toch vervangen aangezien hij niet meer automatisch uit gaat als het water kookt (en gisteren dus uiteindelijk de zekering afsloeg, wat dus wel veilig is).

Ladyshave: :evil: :evil: :evil: Het ding ziet er uit als mijn Belgische, maar daar houdt het ook op. Hij kon iets extra, namelijk hij zou automatisch opladen dus je hoeft de stekker niet in te steken als je hem gebruikt. Jaja, dat werkte goed voor de eerst 30 cm van 1 been, en toen hield het op. Ladyshave voor mensen met dwerggroei dus. En de stekker wel in laten steken werkt inmiddels ook niet meer.
De prijs leek trouwens niet op mijn Belgische, ik denk dat hij hier meer dan dubbel zo duur was als mijn Belgische Philips Ladyshave.
Dus als iemand nog tips heeft, van manueel met scheermesjes en scheerschuim is ook niet altijd handig, en Veet stinkt.

Manlief heeft hier trouwens zijn Braun scheerapparaat ook een grondige upgrade moeten geven. Had hetzelfde model gekocht als in Belgie en gaf zijn 'oude' apparaat aan onze zoon. Na een paar dagen stond papa zich dus te scheren in zoonlief zijn badkamer. LOL En een week later heeft hij een veel zwaarder toestel van Braun gekocht, en dat werkt wel. Hij heeft nogal "nen straffen baard". Maar hetzelfde toestel als in Belgie deed hier ook niet wat het in Belgie deed.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

En de Magnetron's in de USA zijn zo lekker groot.... alleen begrijp ik niets van het design... Industrial design voor huishoud apparaten hebben ze in de USA amper uitgevonden.
If you can dream it...
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb zelf een beetje de indruk dat men het uiterlijk van een apparaat minder belangrijk vindt dan in NL. Zelfde geldt voor keukens, bijna iedereen heeft hier dezelfde en dan in houtkleur of wit. Functionaliteit is belangrijker dan hoe het er uitziet. Zaken zoals inductie en stoomovens ben ik hier ook nog niet tegengekomen.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Hier hebben wij een Whirlpool High Efficiency Top Loader wasser en droger! Ik ben er heel erg tevreden over!
Het is een top loader zonder zo'n stomme staaf in het midden, ik had altijd ruzie met die staaf in het oude appartement (constant was dat erom vast zat :evil: )

Voor onze stofzuiger hebben we een BISSELL Lift-Off MultiCyclonic Pet.
Afbeelding
Ze kan beter, maar ik vind ze prima! Ik vind de bagless vacuum cleaners echt zo enorm relaxt! Ik vond het altijd een gekloot in Nederland met het vervangen van zo'n zak.
Ik haal mijn stofzuiger regelmatig uit elkaar en maak ze schoon, de borstel maak ik iedere maand 2-3 keer schoon... voornamelijk omdat ik lang haar heb :P
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha super die reacties! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ja die wasmachine gaan we wel vervangen want daar word ik gek vak. Alleen zijn frontladers echt onwijs duur hier (geen idee waarom).

Het lijkt wel alsof de apparaten kwalitatief minder goed zijn. En dat terwijl ze soms van dezelfde fabrikant afkomen. Zou het met het stroomnet te maken hebben?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben sinds het nieuwe huis een LG High Efficiency (stoom)wasmachine en droger, allebei front loaders. Ik wilde per se een front loader, omdat ik die bovenladers maar niks vind. De was wordt goed schoon, het ding is superenergie en -water zuinig, een enorm aantal wasprogramma's, en in 'candy apple red' ziet het er ook nog eens leuk uit :lol:

Als strijkijzer hebben we een Sunbeam, iets met Pro in de type-aanduiding. Drie tientjes bij Walmart, en werkt perfect.

Sinds enkele maanden hebben we als stofzuiger de Dyson Ball, en ook al was het duur, het is toch wel de beste stofzuiger die we ooit hebben gehad. Sinds kort heeft Dyson ook een nieuwe uit, en als die een paar maanden terug uit was geweest had ik denk ik voor die gekozen want het is voor de trap toch wel wat handiger:

Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik heb me hier echt rot zitten lachen met die sappige beschrijvingen van jullie. Kan me de ergernis zo voorstellen. Maarreeuh...is het stom dat ik me afvraag of je niet beter al je elektrische apparaten meeneemt? Voor jullie is het natuurlijk te laat nu, maar wij moeten nog verhuizen

Kan dat eigenlijk wel trouwens met de verschillende voltage?
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

@Inge: Ik zou daar toch mee uitkijken, ook al gebruik je een converter. Ik had bijvoorbeeld mijn laminator meegepakt uit Nederland want dat ding was echt fantastisch.... Ik steek ze hier in de US in het stopcontact met een converter en ik hoorde een mooie HIISSSSSSSSS en het ding werd direct gefrituurd.
Dacht, nouja... kan gebeuren is eenmalig. Toch nam mijn vriendinnetje die van haar mee (zelfde laminator) en precies hetzelfde gebeurde.. ha-ha :roll:

Daarna heb ik het niet meer geprobeerd met andere apparaten! :P
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer