Betalingen ontvangen uit de USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
BSP
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 04 mar 2006, 20:31
Contacteer:

Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door BSP »

Op welke manieren is het mogelijk om een betaling vanuit Amerika te ontvangen, in bv. Belgie of Nederland? Paypal is een optie, maar daar zitten bepaalde fee's en beperkingen aan vast. Money order is een (omslachtige) manier. Kan er ook gewoon overgeschreven worden vanuit Amerika mbv van IBAN/BIC/SWIFT? (volgens mij alleen europees..)

En betalingen ontvangen dmv van credit cards is ook een optie, denk ik. Iemand ideeen/ervaringen?

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door hekkie »

BSP schreef:Op welke manieren is het mogelijk om een betaling vanuit Amerika te ontvangen, in bv. Belgie of Nederland? Paypal is een optie, maar daar zitten bepaalde fee's en beperkingen aan vast. Money order is een (omslachtige) manier. Kan er ook gewoon overgeschreven worden vanuit Amerika mbv van IBAN/BIC/SWIFT? (volgens mij alleen europees..)

En betalingen ontvangen dmv van credit cards is ook een optie, denk ik. Iemand ideeen/ervaringen?

Fred
Bij mijn weten zijn er altijd kosten aan internationale overschrijvingen verbonden, of de betaler moet specifiek aangeven "our costs".

Hoe de mogelijkheden evt. zijn met een creditcard weet ik niet.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
BSP
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 04 mar 2006, 20:31
Contacteer:

Bericht door BSP »

Dat er kosten aan verbonden zijn is geen probleem, maar het moet een makkelijke, betrouwbare manier zijn. Zoals ik hier geld van Belgie naar Nederland overmaak en vice versa.

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Gebruikersavatar
phillybilly
Amerika-expert
Berichten: 4659
Lid geworden op: 24 okt 2004, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Arnhem

Bericht door phillybilly »

Volgens mij is het zonder extra kosten niet mogelijk om via de bank een "overschrijving" te doen. Dit probeelm heb ik nu ook....iemand in usa wil bijdragen aan mijn ticket :D .....het makkelijst was met Money Transfer van Westernunion......ze geven het geld daar af aan een balie,en jij kunt het geld hier in NL ophalen op het postkantoor. Weet eerlijk gezegd niet of hier kosten aan verbonden zijn :oops:

Groetjes, Jolanda
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

phillybilly schreef:het makkelijst was met Money Transfer van Westernunion......ze geven het geld daar af aan een balie,en jij kunt het geld hier in NL ophalen op het postkantoor. Weet eerlijk gezegd niet of hier kosten aan verbonden zijn :oops:
Dit is een betrouwbare manier en zeker de allersnelste. Binnen een kwartier heb je je geld. Maar... daar zijn uiteraard kosten aan verbonden en die zijn afhankelijk van het bedrag dat overgemaakt wordt. Verder is de koers die gehanteerd wordt, ook niet echt voordelig.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
BSP
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 04 mar 2006, 20:31
Contacteer:

Bericht door BSP »

Western Union en Moneygram (GWK) werken idd goed en snel, maar zijn wat omslachtig. Betaler en ontvanger moeten ervoor naar een postkantoor of GWK, en lopen dan met cash geld over straat. Het makkelijkste zou een bank transfer zijn, maar kan ik een amerikaans bedrijf bijv. zomaar mijn rekeninggegevens toesturen voor een betaling?

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door kastelke »

BSP schreef:mbv van IBAN/BIC/SWIFT? (volgens mij alleen europees..)
Die zijn inderdaad enkel kosteloos binnen de EU.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tess84
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2006, 02:18
Locatie: Dordrecht

Bericht door Tess84 »

http://www.swift.com

Hierop kan je zien of je bank ook een swift/BIC heeft.

Heb toevallig vanmiddag ook geld overgemaakt naar de VS, via Western Union. Vrij prijzig, maar het voordeel is dat het binnen een paar minuten afgehaald kan worden, en niet hoeft te rommelen met rekeningnummers/IBAN/BIC.

Er zijn wel banken met een SWIFT in de VS, maar lang niet alle banken zijn hier (al) bij aangesloten.

Voor zover ik begreep zijn bij mijn bank (Rabo) transacties naar het buitenland gratis, en alleen als je het met spoed verstuurt komen er extra kosten bij (Ik geloof iets van €3,-). Maar dat verschilt volgens mij per bank.
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Bericht door doreennicole »

ik heb hier ook nog geen goede oplossing voor gevonden en ik moet binnen 3 maanden geld naar mijn rekening in NL zien te krijgen. ik ben de paypal optie aan het bestuderen. via de banken is mogelijk maar ook omslachtig en kost ook een hoop geld.

ben benieuwd naar verdere ideeen. zal ook eens vragen op expatica.nl, waar veel amerikanen rondlopen, misshcien dat iemand daar goede ervaringen heeft.
SEEING IS BELIEVING
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Toen ik in Amerika zat heb ik vaak genoeg geld getransfered via IBAN/BIC. Rabo, ABN Amro en National City Bank zijn de enige waar ik ervaring mee heb. De kosten vielen altijd reuze mee vond ik.

Als je wilt weten welke code jouw bank heeft zul je even naar binnen moeten stappen. Let op, kennelijk zijn er ook bankmedewerkers die dan geen flauw idee hebben, maar een beetje aandringen helpt wel.
- Mike
BSP
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 04 mar 2006, 20:31
Contacteer:

Bericht door BSP »

Hey Michigan,

je bedoelt dus betalingen van de USA naar Nederland? Dat zou mooi zijn. Je IBAN en BIC nummer kun je trouwens ook hier vinden:http://www.ibannl.org/frame.html

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Jazeker.

Is ook gewoon veilig. Gewoon zorgen dat je de juiste gegevens hebt. Voornamelijk naam, woonplaats, rekeningnr en die codes. Dan komt het allemaal goed.
- Mike
Pieter_123
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2020, 21:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Pieter_123 »

Hallo!

Is er anno 2020 misschien al een makkelijkere manier om geld uit Amerika te ontvangen? Helaas is Paypal geen optie.. hier ging mijn voorkeur naar uit. Voorstel van onze familie in Amerika is nu om het via Western Union te versturen - hier kan ik niet echt duidelijke informatie over vinden en ik heb er geen ervaring mee. We zouden dan naar een agentschap in een nabijgelegen stad moeten gaan of zo.

We weten niet om hoeveel geld het gaat helaas... inschatting is tussen de 50 en 500 dollar.

Heeft iemand misschien een tip hoe er makkelijk en, als het kan, voordelig geld verstuurd kan worden van Amerika naar Nederland?
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Corv »

Het staat toch duidelijk beschreven op de site van W.U.? Je kan het zelfs op je bankrekening laten storten.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Hockey »

Je geeft niet aan waarom paypal geen optie is, en heb je al op de site van Western Union gekken?
Ojajoh
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 apr 2008, 23:38
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Meppel

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Ojajoh »

Ja, Transferwise. Goede ervaring mee. Ik heb er een keer geld vanuit Canada mee ontvangen, dat stond er binnen een paar dagen op.

https://transferwise.com/nl
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Bryan K »

Ik onderstreep Transferwise! Gebruik ik het liefste en is erg makkelijk. Je kan verschillende rekeningen in verschillende landen binnen één account hebben. Hierdoor kun je erg makkelijk dollars ontvangen op je "Amerikaanse" rekening en vervolgens binnen Tranferwise de dollars op een "Europese" rekening zetten. Vervolgens stuur je het van Transferwise weer naar je eigen Nederlandse rekening.
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Bjornftw »

Transferwise is inderdaad een hele fijne partij. De kosten zijn ook erg laag vergeleken met andere partijen.
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Jimmy12345 »

Ik heb dit jaar ook geld ontvangen uit Canada. Was heel simpel. Had van familie via whatsapp een formulier van de overmakende bank ingevuld met wat gegevens van mijn bank, waaronder de swift-code. Het geld stond binnen 3 dagen op mijn rekening en de kosten vielen reuze mee.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Pete.Z »

Western Union werkt prima, gebruik ik zelf al jaren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer