Betalingen ontvangen uit de USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door sunnyrojo »

Ojajoh schreef:
24 jun 2020, 20:16
Ja, Transferwise. Goede ervaring mee. Ik heb er een keer geld vanuit Canada mee ontvangen, dat stond er binnen een paar dagen op.
Inderdaad Transferwise is een heel goede optie, wij gebruiken dit ook voor onze verhuur Villa in Florida, je kunt diverse bankrekeningen opzetten en er gewoon tussen transfereren, b.v. van je USA rekening naar je Nederlandse rekening.
Ook de kosten hiervan zijn miniem te noemen, echt een aanrader.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door asv60 »

Pete.Z schreef:
04 jul 2020, 11:52
Western Union werkt prima, gebruik ik zelf al jaren.
Western Union wordt hoofdzakelijk gebruikt als er geen bankrekening beschikbaar is. B.v. als je bankpas in het buitenland gestolen is dan kan je bank via Western Union geld naar je vakantieland overmaken zodat jij het daar ergens op kunt halen. Het is ook veel duurder dan oa Transferwise.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Pete.Z »

Ik krijg ook betalingen van klanten via W.U.
Werkt prima, is alleen wat lastiger omdat je daadwerkelijk fysiek ergens naar toe moet, PayPal hoef je je bed niet voor uit te komen.
Maar op zich is W.U. een goed werkend systeem, waar veel mensen onterecht bang voor zijn omdat oplichters en Nigeriaanse prinsen er gebruik van maken/maakten.
70ccrossi
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2013, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door 70ccrossi »

Ik ontvang dagelijks paypal betalingen uit de US. Voor product verkoop is dit geen probleem, maar zoals aangegeven zitten er kosten aan verbonden die je aan eventuele klanten kan door berekenen. Wat ik nog niet hier heb gelezen is dat geld ontvangen en versturen bij Paypal ook mogelijk is als friend of kennis. Bij deze optie zitten er geen kosten aan verbonden. Wel eventueel ongunstige valuta omwisselingen van usd naar eur. Mijn ervaring is dat iedere amerikaan onderhand paypal heeft. western union staat helaas niet altijd even positief in het dag licht.

Gr,

Chris
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door Amerikanist »

Opdrachtgevers uit de VS betalen mij via Paypal. Een aantal betalen zelf de fee, bij anderen doe ik dat. Ligt aan de afspraken. Het werkt goed, maar soms twijfel ik over welke wisselkoersen Paypal hanteert.
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Betalingen ontvangen uit de USA?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik (in US) stuur mijn zoon (in Nederland) geld via Paypal. Ben nu inderdaad ook aan het kijken naar Transferwise want dat lijkt wat goedkoper te zijn.
Het is ook mogelijk om een wire te doen van een US bankrekening naar een NL bankrekening. Zo deden we dat op mijn werk, maar ook daar zijn kosten aan verbonden ($25 per wire).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer