Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lunchen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Lunchen in Amerika

Bericht door Ziva »

Jaja... Nederlanders zijn over het algemeen vaak echte broodfans. Zo ook ik. Toen ik nog in Nederland woonde at ik in de ochtend brood en in de middag en soms dan ook nog 's avonds! Heerlijk vond ik het.

Nu ik in Amerika woon is de broodverslaving aardig verdwenen want ik vind het brood hier echt niet lekker. Ik heb veel geprobeerd maar het is het gewoon niet. Komt ook door de boter en het (gebrek aan) beleg.

Mijn vraag is nu, wat vinden jullie lekker voor lunch als je in Amerika bent? Ik kan me voorstellen dat hamburgers, pasta, mexicaans enzo voor veel mensen een welkome afwisseling zijn als ze in Amerika komen maar voor mij blijven dat maaltijden en geen lunches omdat het gewoon te zwaar is voor de maag en ik dan 's avonds helemaal geen honger meer heb.

Het mag van alles zijn, dingen die je bij restaurants besteld of bij drive tru-ketens of wat je zelf maakt als je in Amerika bent of woont. Subway is vooralsnog mijn favoriet maar elke dag Subway gaat echt vervelen kan ik je vertellen ;)

Ik ben heel benieuwd!
Corry
Amerika-expert

Re: Lunchen in Amerika

Bericht door Corry »

Een salade vind ik altijd lekker. Eet ik op het werk ook.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het brood is inderdaad niet zo lekker als in NL! Af en toe maak ik wel bammetjes klaar thuis (kaas/ham/pickes/sla), voor de lunch... Regelmatig haal ik Chinees, waar ik twee dagen van kan eten (!). Soms een burrito bij de Una Mas, of sushi of een bento box bij de Japanner. Er zitten veel eettentjes op loop afstand van mijn werk. En als ik weer eens wat anders wil neem ik Mediterraans platbrood, tabbouleh en lekkere spicy hummus mee, wat ik gewoon op m'n werk klaar maak. Keuze genoeg, dus.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Ik bak mijn eigen brood (heel makkelijk met een broodbakmachine, en ook nog eens stukken goedkoper dan brood dat je in de winkel koopt!), en neem een broodtrommel en een appel mee voor de lunch :-).
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik neem vaak leftovers mee, van de avond ervoor. Als die er niet zijn, of manlief heeft ze weer eens weggekaapt, dan eet ik vaak een LeanPocket. Dan zijn een sort gevulde broodproducten die je opwarmt in de magnetron. Ze hebben een miljoen soorten, en ik vind het echt erg lekker. En anders neem ik een salade mee (met wat feta kaas, noten, rozijnen e.d., anders vult het niet). Ik merk dat ik hier veel meer "kleine dingetjes" meeneem; een hardgekookt ei, een kiwi, een stukje kaas bijvoorbeeld, en dat werkt voor mij echt geweldig. Eerlijk gezegd moet ik er niet meer aan denken om alleen brood te eten; ook wanneer ik in Nederland ben vind ik het eigenlijk niet meer zo lekker.

Mijn man neemt (als ik de kliekjes weer eens mee heb ;)) heel vaak soep mee. Gewoon een blikje, en dat warmt hij dan op in de magnetron. Je hebt hier echt geweldige, en ook gezonde soeppen.

Het is dus even heel anders denken dan in Nederland, waar ik gewoon gedachteloos elke ochtend een boterhammetje of twee smeerde, maar ik vind het eigenlijk nu ook veel lekkerder.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Probeer als het even kan te lunchen bij Panera Bread (Chipotle Chicken Sandwich) of Jason's Deli (Soup & Sandwich). Overigens vind ik het brood van Publix prima te eten zowel de 5 grain en italian white zijn prima en op zaterdag of zondag een paar Chicago hard rolls.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tijdens de zomer: koude pasta met wat salade en tomaatjes. En als ik van de avond voordien nog bv. een beetje kip over heb, gaat dat er bij. Of zalm. Of ik doe er wat gemengd fruit mee onder, of partjes van mandarijntjes of zo. Eventueel ook erwtjes & worteltjes (daar hou ik er dan een beetje apart van als ik de avond voordien dat als groente gemaakt heb).

Ook lekker: je brood even in de toaster, dan een klein beetje majonaise er op, of mosterd of slasaus. Beetje sla, plakje kaas, een dill pickle. Lekkere sandwich!

En ik ben ook een fan van soep! (maar maak die wel vers, met vaak zoveel groenten dat mijn lepel bijna recht kan blijven staan)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Als makkelijke lunch, even tussendoor, eet ik vaak een granola bar. De laatste tijd maak ik het zelf en die vind ik nog veel lekkerder dan allerlei soorten die ik uit de supermarkt heb geprobeerd. Het vult ook behoorlijk goed, en ik kan zo weer een paar uur door.
Brood maken we ook zelf, meestal in het weekend. Lekker inderdaad met wat mayonaise, sla, tomaat, kaas, ham.

Ben ook dol op Panera trouwens. Erg goed brood!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik graas de hele dag (ei, veel fruit, noten, granola bars, enz.) en eet geen grote lunch maar ik heb op mijn werk een lading diepvriestroep liggen van Amy's, Kashi of andere organic merken - wanneer ik niet weg kan en moet lunchen tijdens mijn werk, dan gooi ik daar eentje van in de magnetron. Ook gaan we regelmatig lunchen bij één van de vele restaurantjes hier in de buurt waar ik vaak een lunch portie bestel, of een salade.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Soep inderdaad, vooral Amy's heeft erg lekkere, of ik haal avgolemono bij de Griek of een Chinese, Vietnamese of Thaise soep. Verder vind ik de Thomas' bagel thins, licht getoast, lekker, vooral met een laagje cream cheese, gerookte zalm, tomaat en kappertjes, of met tonijnsalade, mmm! Buitenshuis haal ik vaak een rol sushi of bij Panera hun half sandwich (tonijnsalade is mijn favoriet) met een kop soep.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hier ook vaak leftovers, soep, soms iets als spaghettio's (wel met wat van huis gebrachte smaakversterkers ;)). Voor uit lunchen is het voor mij vaak Panera (Idd de Chipotle Chicken Sandwich) of Noodles & Company.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, ja, Noodles, hun Japanese pan noodles of Bangkok curry, mmm!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben een klein beetje verslaafd aan hun Chilli Mac & Cheese ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb lekker brood gevonden bij Safeway (Wheat French Bread) en dat eet ik meestal 's middags, met aardbei, banaan, ham, kaas, nutella, honing, dat soort spul. Lekkere margarine vinden, vind ik momenteel een groter probleem :)

Ik ben ook wel een fan van subway, maar de hoeveelheden vlees die ik daar op mijn sub krijg nuttig ik normaal nog niet in een week :)

Als ik ergens ga eten, dan is sushi verreweg favoriet.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Echt, vind je dat Subway zoveel vlees geeft? Ik helemaal niet, integendeel zelfs, kennelijk ben ik al helemaal aan de Amerikaanse hoeveelheden broodbeleg gewend ;).
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

dimona schreef:Lekkere margarine vinden, vind ik momenteel een groter probleem :)
Ik gebruik de margarine van Fleischmann's, en ik zie net dat die ook een soort hebben zonder zout. Dat moest ik maar eens proberen want zoute boter op mijn brood vind ik niet lekker, helemaal niet als het is om de hageslag op zijn plek te houden :-).
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Zelf brood bakken. Ik ben inmiddels zo aan dat brood gewend dat ik toen ik in Nederland kwam het brood niet eens meer zo lekker vond. En verder neem ik ook leftovers mee naar kantoor. Vaak een restje pasta of een rijstgerecht.
Ik vind trouwens dat hier best goed beleg te krijgen is hoor. Misschien wel wat minder variatie, maar ach.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Ik eet eigenlijk altijd soep met een broodje (stokbrood, bolletje etc) :thumbup:
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ikzelf eet maar weinig brood (ook ivm de lijn :wink: ), maar als ik het eet dan vind ik het verse brood van Publix best lekker. In NL at ik ook al geen voorverpakt brood. En zoals al eerder aangehaald heeft Panera ook lekker brood. Ik maak zelf inderdaad veel zelf soep, of ik koop het. En behalve de ook al genoemde leftovers, eet ik ook vaak "thin bagels" met bv gebakken ei of vleeswaren. Verder neem ik vaak zelfgemaakte salade met bv kaas, ham, tonijn of kip mee. Of gewoon een blikje tonijn gemengd met wat yoghurt, tomaat en ui.
"Keep Georgia On Your Mind"
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Grappig, nooit zo over nagedacht... wat eet de gemiddelde Amerikaan dan tijdens de lunch, en de schoolkinderen op school, wat nemen zij voor lunch mee? Leftovers, pasta, salade??
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer