Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pinnen in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
boeffie
Amerikakenner

Pinnen in de VS

Bericht door boeffie »

Ik zou graag willen weten of je in de VS in winkels met je bankpas kunt pinnen. Of kan dit alleen met een creditcard.

Ik neem aan dat als je in een winkel wilt pinnen (met bankpas), dat je dan net als in Nederland je pincode moet intoetsen? (Hoefde vorig jaar in Frankrijk niet; ik heb toen in winkels gepind zonder ook maar een keer mijn pincode te hebben gebruikt. :shock: )

Groeten,

Monique
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Monique,

Al vanaf 1999 pin ik in winkels met een euro/wereldpas in Amerika.

Destijds kon het slechts in een enkele winkel, tegenwoordig kan dat in bijna elke (grotere) winkel. Als betaalmiddel staat dan aangegeven "DebitCard".

Je gebruikt hiervoor gewoon je pincode.

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Bedankt, Roland!

Monique
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Coyote schreef:Monique,

Al vanaf 1999 pin ik in winkels met een euro/wereldpas in Amerika.

Destijds kon het slechts in een enkele winkel, tegenwoordig kan dat in bijna elke (grotere) winkel. Als betaalmiddel staat dan aangegeven "DebitCard".

Je gebruikt hiervoor gewoon je pincode.

Groet,

Roland
Hmm ik kom hier toch al weer bijna 6 jaar en zelfs dat wist ik nog niet :D bedankt voor de tip!
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

Plus het is een goedkope manier van pinnen!

Als je in de supermarkt pint (debet keuze op pin-apparaat) vraag dan extra geld dat je na pinnen cash krijgt.

Hetzelfde als in NL bij de kassa meer pinnen zodat je 'buiten' niet meer hoeft te pinnen.

De wisselkoers is 1 van de voordeligste en het is gemakkelijk!

Bye,
Isis&Dave
Mike
Amerikafan

Re: Pinnen in de VS

Bericht door Mike »

boeffie schreef: (Hoefde vorig jaar in Frankrijk niet; ik heb toen in winkels gepind zonder ook maar een keer mijn pincode te hebben gebruikt. :shock: )
Daarom worden gestolen passen ook in frankrijk leeggehaald
Queeni
Amerika-ontdekker

pinnen

Bericht door Queeni »

Mijn ervaring is dat ik met mijn gewone abn amro europas in de meeste banken in the oostkust(massachusetts a.o)niet kon pinnen.Maar toen ik naar wal-mart ging kon ik tussen de groenten en fruit waar een klein pin automaatje stond wel pinnen.
Queeni
Amerika-ontdekker

Bericht door Queeni »

Wat mij ook op viel is dat in de drive- in pin automaten ,op de toetsen de nummers ook in braille staan.....???????Beetje vreemd niet?Ik heb nog nooit een blinde zien autorijden,of zie ik het verkeerd?
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Met mijn postbank kaart kan ik ook bij grotere supermarkten pinnen. Zoals eerder genoemd is het handig om te zeggen dat je wilt betalen met een debitcard. Niet zoveel mensen bleken dat te doen in de plaats waar ik was. Na 2 keer kenden ze me daardoor en hoefde ik het niet meer te zeggen. Komt ook omdat ik zo'n beetje de enige buitenlander was in een klein 'ons-kent-ons' dorp. (Toch nog 10 kassa's in de supermarkt!)
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Queeni schreef:Wat mij ook op viel is dat in de drive- in pin automaten ,op de toetsen de nummers ook in braille staan.....???????Beetje vreemd niet?Ik heb nog nooit een blinde zien autorijden,of zie ik het verkeerd?
Tsja, hebben het hier natuurlijk wel over Het-land-met-de-onbegrensde-mogelijkheden, natuurlijk. :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, er worden natuurlijk geen speciale drive thru pin automaten gemaakt, enkel om de braille eraf te halen ;).
Ik vind het wel heel goed, hoe overal braille op staat. Het is hier ontzettend invalide vriendelijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Queeni schreef:Wat mij ook op viel is dat in de drive- in pin automaten ,op de toetsen de nummers ook in braille staan.....???????Beetje vreemd niet?Ik heb nog nooit een blinde zien autorijden,of zie ik het verkeerd?
Hoi Queeni,

Een blinde heeft jou ook nog nooit zien autorijden hoor..... :D :D

Groetjes,

Gerlien
Be bear aware!
Queeni
Amerika-ontdekker

Bericht door Queeni »

Gerlien schreef:
Hoi Queeni,

Een blinde heeft jou ook nog nooit zien autorijden hoor..... :D :D

Groetjes,

Gerlien
hahahahahha.... :lol:
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

Goh Queeni, het is me nog niet eerder opgevallen maar jij komt ook uit Heerlen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer